Kolektivní vina versus logika
Mises.cz: 23. srpna 2016, Urza, komentářů: 26
Poslední dobou se nebývale zvýšila četnost teroristických útoků v Evropě; za většinou z nich celkem nepochybně stojí islámští radikálové a považuji za směšné tvrdit, že jejich motivace nijak nesouvisí s náboženstvím, které vyznávají.
Poslední dobou se nebývale zvýšila četnost teroristických útoků v Evropě; za většinou z nich celkem nepochybně stojí islámští radikálové a považuji za směšné tvrdit, že jejich motivace nijak nesouvisí s náboženstvím, které vyznávají. Většina teroristů poslední doby jsou muslimové, poměr teroristů mezi muslimy je vyšší než mezi vyznavači libovolné jiné víry a pochopitelně nemáme spolehlivý způsob, jak odlišit toho, kdo si jen soukromě věří v Alláha a nikoho tím neobtěžuje, od člověka, jenž svou víru hodlá využít jako záminku k sadistickému vraždění; co s tím? Než si tuto otázku zodpovíte, prosím, uvažte následující: Odedávna je všude na světě, nejen v Evropě, značná četnost znásilnění; za většinou z nich celkem nepochybně stojí muži a považuji za směšné tvrdit, že motivace k těmto činům nijak nesouvisí se sexualitou pachatelů. Procento sexuálních útočníků mužského pohlaví je ještě vyšší než procento muslimů mezi teroristy, poměr sexuálních násilníků mezi muži je též vyšší než teroristů mezi muslimy a taktéž nemáme spolehlivý způsob, jak odlišit muže, který souloží jen se souhlasem ženy, od toho, jemuž na dobrovolnosti styku až tak moc nesejde; co s tím?
Pro jistotu jen dodávám, že poselstvím tohoto textu rozhodně nemá být: „Nedělejme nic.“ Samozřejmě je na místě se bránit, stát by měl přestat házet občanům klacky pod nohy, když se chtějí ozbrojit (což by mimochodem pomohlo obětem terorismu i znásilnění), ani soukromé diskriminaci by neměly stát v cestě zákony; na druhou stranu globální perzekuce určité skupiny lidí jen proto, že je statisticky rizikovější, není ničím jiným než absolutním svinstvem a dává v případě muslimů asi tak podobný smysl jako v případě mužů.
Převzato ze Stok: http://stoky.urza.cz/