Mises.cz

Mises.cz

Komentáře k článku Proč potřebujeme nestátní školství?

přidat komentář zpět na článek

Ioannes

Aktivismus

Autor zapomněl na velmi důležitý znak současného školství a to jest zhoubný aktivismus. Pod tím si představíme vnucování něčeho většině hrstko lidí. Jako příklad aktivismu uvádím tzv. inkluzní školství. Jde naprosto proti přírodě! Normální člověk si musí ťukat na tělo jakmile se o něm dozví! Vždyť je přece naprosto stupidní dávat do jedné třídy nadané a hloupé děti! Pár let inkluzního školství a naše školství je na úrovni školy v černošském ghettu v Londýně.
http://pravyprostor.cz/tri-vyborne-spoluzaky-nahradili-dva-problemovi/
Volnětržní školství by tento aktivismus odstranil. Nikdo normální by přece neplatil za něco tak studpidního a zhoubného!

HynekRk

Re: Aktivismus

Uživatel Ioannes napsal:

Autor zapomněl na velmi důležitý znak současného školství a to jest zhoubný aktivismus. Pod tím si představíme vnucování něčeho většině hrstko lidí. Jako příklad aktivismu uvádím tzv. inkluzní školství. Jde naprosto proti přírodě! Normální člověk si musí ťukat na tělo jakmile se o něm dozví! Vždyť je přece naprosto stupidní dávat do jedné třídy nadané a hloupé děti! Pár let inkluzního školství a naše školství je na úrovni školy v černošském ghettu v Londýně.
http://pravyprostor.cz/tri-vyborne-spoluzaky-nahradili-dva-problemovi/
Volnětržní školství by tento aktivismus odstranil. Nikdo normální by přece neplatil za něco tak studpidního a zhoubného!


No to je opravdu smůla zvláště, když člověk nemůže přestat posílat dítě ihned do školy, kde dítěti někdo ubližuje a převod do školy někam jinam není úplně jednoduchý a trvá nějakou dobu. To je tedy pak docela bez naděj. Ale jsou to také důsledky povinné školní docházky.

libertarian

ano, ale ....

Ten článok je v principe celkom pravdivý, správny. Autor písal o tom, čo mu vadí.
Pomery v školstve však majú svoj dôvod. A pokiaľ bude existovať ten dôvod, tak sa v školstve nič nezlepší. Takže treba ten dôvod aspoň nadhodiť :

Takéto školstvo vyhovuje učiteľom (väčšine z nich), vyhovuje žiakom (väčšine z nich), vyhovuje rodičom, vyhovuje aj veľkému percentu zamestnávateľov. A vyhovuje hlavne politikom.
Veľké percento zamestnávateľov - hlavne štátne organizácie, štátna správa, .... potrebuju hlavne poslušných poddaných, ktorí posluhujú svojmu šéfovi. Mnohé veľké firmy potrebuju hlavne poslušných robotov k montážnym pásom. A aj mnohé pracovné pozície nižeš a strednej riadiacej úrovne si vyžadujú skôr tzv. "vzdelaných idiotov", než ľudí so širokým inteligenčným rozsahom.
A politici - títo potrebujú hlavne poslušných, nie moc uvažujúcich voličov, ktorí neprežijú bez socialnych dávok.
Veľkej časti spoločnosti vyhovujú takí žiaci, akých produkuje dnešné školstvo.
(a len pripomeniem, že moje znalosti sú hlavne zo slovenských pomerov, ale veľké rozdiely v ČR nepredpokladám).

petrph

zase tak jednoznačné to není

Člověk tím, že vezme zdroj a změní ho v jinou formu toho samého, nevytváří nic nového. Co je nového, je způsob, myšlenka, forma, která vzniká díky kreativitě a představivosti.
Jak tomu máme rozumět? Snad tak že se kreativní školství omezí jen na to aby studenty naučilo formulovat ony nové myšlenky či formy? Snad pouze v teoretické form ě popisu či návrhu? A kdopak tedy tyto způsoby, formy či myšlenky přetvoří do hotové formy, nebo i jen funkčního technického návrhu? Že by snad nějací jiní druhořadí podle diktátu oněchstvořitelů idejí?
Správně musí být řečeno, že tyto kreativní školy musí naučit to všechno důležité v oboru co učí i ty ostatní školy, tedy i ten způsob jak vzít zdroj a přetvořit ho v jinou formu-a tu kreativitu navrch .Což samozřejmě vyžaduje zvýšený výkon jak profesorů, tak i studentů.Pokud je toto cíl nestátního školství, proč ne.

petrph

Re: ano, ale ....

Uživatel libertarian napsal:

Ten článok je v principe celkom pravdivý, správny. Autor písal o tom, čo mu vadí.
Pomery v školstve však majú svoj dôvod. A pokiaľ bude existovať ten dôvod, tak sa v školstve nič nezlepší. Takže treba ten dôvod aspoň nadhodiť :

Takéto školstvo vyhovuje učiteľom (väčšine z nich), vyhovuje žiakom (väčšine z nich), vyhovuje rodičom, vyhovuje aj veľkému percentu zamestnávateľov. A vyhovuje hlavne politikom.
Veľké percento zamestnávateľov - hlavne štátne organizácie, štátna správa, .... potrebuju hlavne poslušných poddaných, ktorí posluhujú svojmu šéfovi. Mnohé veľké firmy potrebuju hlavne poslušných robotov k montážnym pásom. A aj mnohé pracovné pozície nižeš a strednej riadiacej úrovne si vyžadujú skôr tzv. "vzdelaných idiotov", než ľudí so širokým inteligenčným rozsahom.
A politici - títo potrebujú hlavne poslušných, nie moc uvažujúcich voličov, ktorí neprežijú bez socialnych dávok.
Veľkej časti spoločnosti vyhovujú takí žiaci, akých produkuje dnešné školstvo.
(a len pripomeniem, že moje znalosti sú hlavne zo slovenských pomerov, ale veľké rozdiely v ČR nepredpokladám).

Víte, asi by se dalo říct, že trocha loajality a skromnosti neškodí, protože je fakt že žádné školství na světě nedokáže připravit konkrétně na každou potřebnou praxi. Tudíž zaměstnavatelé skutečně dostávají "vzdělané idioty"- a musí si je tedy vyškolit sami v práci kterou pak mají dělat.
Druhá věc jsou úmysly politiků. Tady jde spíš o to že dosud je na trhu práce generace lidí, kteří prošli komunistickou totalitou, takže do té poslušnosti a ne-uvažování byli skutečně vychováni a už se s tím nedá nic dělat. Teď teprve vstupuje na trh práce nová generace lidí která už totalitu nezažila. Takže teprve teď uvidíme co je škola - ale nejenom škola naučila...
přidat komentář zpět na článek

Uživatelské menu

Login:
Heslo:
zapamatovat si mě
Nemáte zde účet?
Zaregistrujte se!
RSS feed
Atom feed