Mises.cz

Mises.cz

Komentáře k článku Veřejné statky, zn.: soukromě

přidat komentář zpět na článek

mrakoplas

nadpis

velmi dobre priklady a aj ked nie uplne uspesne, ale to patri k podnikaniu a ku kapitalizmu, no nie?! Ale ako to ukazat ludom z druhej strany? Nkoho nic nezaujima, kazdy je rad za svoju telku a kus zvanca a neriesi svoj zivot, co je uplne v poriadku, kazdy si je strojcom svojho stastia, ale skor mi ide o mna sameho, kedze v demokracii maju tito ludia vacsinu a na moje potreby nikto nepozera. Proste prehlasuju, co budu chciet. Vsetky clanky tu publikovane su super, ale neriesa ako nieco zmenit v spolocnosti, kedze mame demokraciu a proste nase/vase nazory su/budu prehlasovane.

HynekRk

Velmi zajímavé

Velmi zajímavý článek.

ad komentář: já nevím, ale v demokracii existují snad jen dvě možnosti - přesvědčit (vzdělat) aktivní většinu anebo demokracii odstranit (pokud neuvažuji zásah z venčí, tak opět je potřeba přesvědčit nějakou větší část aktivní populace).

František Vilím

Re: Velmi zajímavé

Uživatel HynekRk napsal:

Velmi zajímavý článek.

ad komentář: já nevím, ale v demokracii existují snad jen dvě možnosti - přesvědčit (vzdělat) aktivní většinu anebo demokracii odstranit (pokud neuvažuji zásah z venčí, tak opět je potřeba přesvědčit nějakou větší část aktivní populace).


Demokracie není vhodná pro řešení krizových situací (to nepochopil ani pan Kalousek). Ve skutečné krizi lidé demokracii "obětují". např. Churchill sliboval "krev, pot a slzy" a lidé to akceptovali. v roce 1938 nebo možná i v roce 1939 by ho určitě vypískali. Proto demokratický systém je nakonec vždy předstupeň socialismu a je třeba mát toto v patrnosti.

Robert-Antonio

S tím nákladovým nádražím to tak horké nebude

Jakou přidanou hodnotu dává sousední rezidenční čtvrť? Jako že někdo plánuje se nastěhovat na Parukářku, ale na poslední chvíli cukne, protože v sousedství nebudou další domy?

Zatím vidím opačný jev - lidé se nastěhují do klidné lokality, ale zakrátko jim začne vadit, že se kolem postaví další domy a z klidné lokality se stává hlučný cirkus.

Užívateľ

Re: S tím nákladovým nádražím to tak horké nebude

Uživatel Robert-Antonio napsal:

Jakou přidanou hodnotu dává sousední rezidenční čtvrť? Jako že někdo plánuje se nastěhovat na Parukářku, ale na poslední chvíli cukne, protože v sousedství nebudou další domy?

Zatím vidím opačný jev - lidé se nastěhují do klidné lokality, ale zakrátko jim začne vadit, že se kolem postaví další domy a z klidné lokality se stává hlučný cirkus.

Ak máš niekde rezidenčnú štvrť, máš istotu, že tam dlhé roky nebude priemyselná štvrť. Samozrejme ľuďom by viac vyhovoval park/les/pole, ale aj bytové/rodinné domy sú určite lepšie ako nákladná vlaková stanica.

Robert-Antonio

Re: Re: S tím nákladovým nádražím to tak horké nebude

Uživatel Užívateľ napsal:

Ak máš niekde rezidenčnú štvrť, máš istotu, že tam dlhé roky nebude priemyselná štvrť. Samozrejme ľuďom by viac vyhovoval park/les/pole, ale aj bytové/rodinné domy sú určite lepšie ako nákladná vlaková stanica.

Na nákladové nádraží Žižkov už pěkných pár let vlaky nejezdí a fabriky tam žádné nejsou :)

Užívateľ

Re: Re: Re: S tím nákladovým nádražím to tak horké nebude

Uživatel Robert-Antonio napsal:

Uživatel Užívateľ napsal:

Ak máš niekde rezidenčnú štvrť, máš istotu, že tam dlhé roky nebude priemyselná štvrť. Samozrejme ľuďom by viac vyhovoval park/les/pole, ale aj bytové/rodinné domy sú určite lepšie ako nákladná vlaková stanica.

Na nákladové nádraží Žižkov už pěkných pár let vlaky nejezdí a fabriky tam žádné nejsou :)


Čo presne sa s tým priestorom robí TERAZ je trocha nepodstatné·. Nemôžeš sa spoliehať na to, že železnice o pár rokov nezačnú daný priestor opäť využívať, najmä ak by na to priletela nejaká akožezelenádotácia z EÚ. Územnému plánu to vadiť nebude, využitie priestoru sa meniť nebude a obyvatelia majú smolu, veď s tým mali rátať, že keď majú vedľa baraku železnicu...
Alebo ak chceš niečo omnoho reálnejšie, môžeš si tam predstaviť vozovňu električiek, predĺženie električkovej trate alebo perfektný priestor na potiahnutie vlaku trocha bližšie k centru a máš tram train.

· V neposlednom rade, voči železnici pri dome má veľa ľudí (oprávnene) predsudky. K takej životnej investícii ako je bývanie teraz je dobrou železnicou iba železnica s vytrhnutými koľajami (v rámci možnosti na miesto trate je vybudovaný cyklochodník).

Robert-Antonio

Re: Re: Re: Re: S tím nákladovým nádražím to tak horké nebude

Uživatel Užívateľ napsal:

Čo presne sa s tým priestorom robí TERAZ je trocha nepodstatné·. Nemôžeš sa spoliehať na to, že železnice o pár rokov nezačnú daný priestor opäť využívať, najmä ak by na to priletela nejaká akožezelenádotácia z EÚ. Územnému plánu to vadiť nebude, využitie priestoru sa meniť nebude a obyvatelia majú smolu, veď s tým mali rátať, že keď majú vedľa baraku železnicu...
Alebo ak chceš niečo omnoho reálnejšie, môžeš si tam predstaviť vozovňu električiek, predĺženie električkovej trate alebo perfektný priestor na potiahnutie vlaku trocha bližšie k centru a máš tram train.

· V neposlednom rade, voči železnici pri dome má veľa ľudí (oprávnene) predsudky. K takej životnej investícii ako je bývanie teraz je dobrou železnicou iba železnica s vytrhnutými koľajami (v rámci možnosti na miesto trate je vybudovaný cyklochodník).


Zřejmě nežijete v Praze, realita je úplně jiná. Kromě "staromilců" stojí za zakonzervováním nákladového nádraží právě obyvatelé okolních domů - mají právem strach, že kromě rezidenční čtvrti tam také vzniknou obchodní centra a hlavně se uvolní místo pro další silniční radiálu z Malešic přes Žižkov do centra. Zřejmě ty předsudky vůči železnici nejsou tak silné :-) Nevidím důvod, proč by (potenciální) obyvatelé Parukářky to neviděli stejně.
Osobně bych stokrát raději bydlel vedle zrušené zarůstající tratě, nežli vedle frekventované čtyřproudové silnice.

HynekRk

Další rezidenti

Lokalitu osobně znám, a pokud bych usiloval o bydlení v klidné lokalitě, tak bych se spíše poohlédl teda jinde, ale pro někoho to může být fajn. Více rezidentů znamená větší motivace pro podnikatele, aby v okolí otevírali další obchody a poskytovali další služby (a třeba by i časem veřejní "podnikatelé" mohli přijít s novou dopravní obslujou nebo policejní stanicí atd.), což pro některé obyvatele jsou jistě atraktivní věci. Také provozovateli Central parku by se mohlo vyplatit posyktovat další služby, které by jinak obyvatelé jen "jeho" bytů sami nebyli schopni zaplatit. Souhlasím s tím, že další byty jsou lepší než fabrika nebo nádraží, ale u silnice to není zpravidla také často výhra jak píše Robert. Tady však hrozí podstatně horší věc, a to sice ta, že žižkovské nákladní nádraží během tahanic o jeho další užití zcela zpustne a stane se přitažlivé pro chátru všeho druhu, přirozeně s příslusným nárustem kriminality a nepořádku.

Josef Tětek

Nakl.nadrazi

Nadrazi sice neni momentalne vyuzivano pro vlakovou nakladni dopravu, ale je pouzivano (zrejme jako prekladiste) pro kamionovou nakladni dopravu - hodne se odtamtud prasi, v okoli obcas nekolik hodin poletuje prachova "mlha" z teto aktivity. Rekl bych, ze rezidencni zastavbu vcetne sluzeb by stavajici rezidenti uvitali vic.
přidat komentář zpět na článek

Uživatelské menu

Login:
Heslo:
zapamatovat si mě
Nemáte zde účet?
Zaregistrujte se!
RSS feed
Atom feed