01. července 2014 08:34:08 | reagovat
Tibor Mach
Jintney travel
To sdílení taxíků a nabírání cestujících se provozovalo dřív myslím v USA (začátek 20. století, tedy ne úplný začátek, pochopitelně). Obávám se, že dneska by se proti tomu postavila taxikářská lobby podobně jako proti "želvám" apod.Jinak moc nechápu tu fanscinaci některých libertariánů provozem na neřízených silnicích :) I když budou nakrásně všechny silnice soukromé, dám přednost těm komunikacím kde jsou semafory a kde ostraha komunikace vynucuje dodržování pravidel. Protože by v jejich zájmu bylo dělat to dobře a nebuzerovat, kde to není třeba, čekal bych provoz celkově kvalitnější (místo pokutování překročení rychlosti o 10kmph na přehledném rovném úseku by se spíš zaměřili na něco co zvýší bezpečnost a průjezdnost jejich silnic)...ale stačilo mi jednou se projet v Antalyi v Turecku, abych neměl zájem to zkoušet znovu. Radši pomalejc, bez stresu a nutnosti se pořád ohlížet kolem sebe. Je samozřejmě možný, že bych změnil názor, když bych v tom prostředí strávil víc času. A taky by bylo zajímavý statistický srovnání nehodovosti (včetně rozdělení podle závažnosti nehod).
Jinak četl jsem někde, že v Izraeli stát dotuje zbraně tak, že si je (na občanku) lze vypůjčit (a je to oficiálně doporučováno), když člověk vyrazí z města. Myslím, že je půjčují snad od šestnácti. To zní dost šíleně (a opět libertariánům se takové dotace moc líbit nebudou), ale v rámci tamní situace to asi lze celkem chápat. Neručím za to, že to tak je, tak mě kdyžtak někdo opravte.
S těmi měnícími se cenami si nejsem tak jistý. Nevím o žádných zákonech u nás, které by říkaly, že cena musí být během dne nebo týdne konstantní. Ostatně jak by pak mohly obchody nabízet "akční" slevy? Možná takové zákony jsou, ale chtělo by to příště odkaz na zdroj.