Mises.cz

Mises.cz

Komentáře k článku Dějiny 1.1. - První filozofové-ekonomové: Řekové

přidat komentář zpět na článek

Central Scrutinizer

"Rakouská zvláštní škola" : )

Re:"Jako obvykle všechno začalo u Řeků. Starověcí Řekové byli první civilizovaní lidé, kteří používali svůj rozum k systematickému přemýšlení nad světem kolem sebe."
...
B U L L S H I T!
You are so full of it, your eyes are brown, Rothbard!

Řekové stavěli na vědomostech a vědeckých poznatcích mnohem starší civilizace Babylonské,
Babyloňané stavěli na vědomostech a vědeckých poznatcích mnohem starší civilizace Sumerské,
a dříve či později bude dokázáno že Sumerové stavěli na vědomostech a vědeckých poznatcích další mnohem starší civilizace,
a dříve či později bude dokázáno že ...

Rothbard, za takový výklad dějin si zasloužíte nedostatečnou.
Ven!

denis M

murrayho dějiny

budete překládat, celé dějiny?:)

Dominik Stroukal

Re: murrayho dějiny

Uživatel denis M napsal:

budete překládat, celé dějiny?:)

Když bude poptávka... :)

denis M

Re: Re: murrayho dějiny

Uživatel Dominik Stroukal napsal:

Uživatel denis M napsal:

...

Když bude poptávka... :)

já tedy demonstruji své preference, že bych tento statek poptával

Jakub Skala

Re: Re: murrayho dějiny

Uživatel Dominik Stroukal napsal:

Uživatel denis M napsal:

...

Když bude poptávka... :)


a čas :)

krija

rothbardovi treba uznat, ze ma odvahu

otvarat si hubu na platona, defacto tvrdit, ze materialista marx sa nechal inspirovat platonom. platon hovoril podobne ako ovela neskor osho, ze dusa je v tele veznena. telo ju obmedzuje. zamyslite sa trochu a pridete na to, ze to je svojim sposobom pravda, nech uz si pod pojmom dusa predstavite cokolvek.

pre platona bolo jedinym skutocnym poznanim tzv rozumove poznanie. ooo aka to podobnost s racionalnym jednanim rakuskej skoly???

herakleitos, tiez dobry :) co keby si rothbard na onom svete nastudoval jeho pojednanie o harmonii? podla neho je to stav medzi dvoma zakladnymi zmenami, ktore su podla neho pribudanie a ubudanie. ooo aka to podobnost s ABCT, pripadne s inflaciou a deflaciou???

hegel a marx. marx prerobil hegelovu filozofiu o absolutnom idealizme na absolutny materializmus. marx sa nechal hegelom inspirovat, ale takmer vsetko zmenil. u hegela clovek produkuje myslienky, pre marxa je clovek producentom v materialnom a ekonomickom zmysle.

este k hegelovi. ten odcudzenie cloveka sebe samemu opisuje ako kratkodobe, ked stare vedomie, ktore clovek zanechava nahradza vedomim novym. stare vedomie sa stava otrokom toho noveho. tento boj medzi starym vedomim a novym oznacuje hegel ako "cestu" k sebauvedomeniu sa cloveka. nove vedomie, ktore zvitazi je tym blizsie k sebauvedomeniu sa.

hegel bol kritikom nabozenstva prave z dovodu odcudzenia sa osobnosti cloveka, ked clovek odovzdal svoju osobnost vyssiemu bytiu, to v pripade krestanstva. ooo aka to podobnost s odovzdanim svojej osobnosti, svojho zivota, svojho majetku, svojich dani, svojej slobody... do ruk zleho zleho zleho statu.

taketo keci a totalne rothbardovo nepochoponie 99% filozofov za preklad rozhodne nestoji!

HynekRk

Skvělé

Skvělé, jen tak dále!

Hugo

Re: rothbardovi treba uznat, ze ma odvahu

Uživatel krija napsal:

otvarat si hubu na platona, defacto tvrdit, ze materialista marx sa nechal inspirovat platonom. platon hovoril podobne ako ovela neskor osho, ze dusa je v tele veznena. telo ju obmedzuje. zamyslite sa trochu a pridete na to, ze to je svojim sposobom pravda, nech uz si pod pojmom dusa predstavite cokolvek.

pre platona bolo jedinym skutocnym poznanim tzv rozumove poznanie. ooo aka to podobnost s racionalnym jednanim rakuskej skoly???

herakleitos, tiez dobry :) co keby si rothbard na onom svete nastudoval jeho pojednanie o harmonii? podla neho je to stav medzi dvoma zakladnymi zmenami, ktore su podla neho pribudanie a ubudanie. ooo aka to podobnost s ABCT, pripadne s inflaciou a deflaciou???

hegel a marx. marx prerobil hegelovu filozofiu o absolutnom idealizme na absolutny materializmus. marx sa nechal hegelom inspirovat, ale takmer vsetko zmenil. u hegela clovek produkuje myslienky, pre marxa je clovek producentom v materialnom a ekonomickom zmysle.

este k hegelovi. ten odcudzenie cloveka sebe samemu opisuje ako kratkodobe, ked stare vedomie, ktore clovek zanechava nahradza vedomim novym. stare vedomie sa stava otrokom toho noveho. tento boj medzi starym vedomim a novym oznacuje hegel ako "cestu" k sebauvedomeniu sa cloveka. nove vedomie, ktore zvitazi je tym blizsie k sebauvedomeniu sa.

hegel bol kritikom nabozenstva prave z dovodu odcudzenia sa osobnosti cloveka, ked clovek odovzdal svoju osobnost vyssiemu bytiu, to v pripade krestanstva. ooo aka to podobnost s odovzdanim svojej osobnosti, svojho zivota, svojho majetku, svojich dani, svojej slobody... do ruk zleho zleho zleho statu.

taketo keci a totalne rothbardovo nepochoponie 99% filozofov za preklad rozhodne nestoji!


Rothbard je obecně jednak dost špatný filosof (pěkně to vystihl třeba Feser ve svém textu "Rothbard as a philosopher") a jednak sám filosofii moc nerozumí. Četl jsem od něj text, kde se věnuje hermeneutice a s těmi nepochopeními, generalizacemi a zjednodušeními, co tam má, by mi něco takového uznali možná tak jako referát na střední škole na hodině ZSV. Na filosofii na VŠ jsem si skoro jistý, že by mě s tím vyhodili.

Jakub Skala

:)

Ještě štěstí že oproti Rothbardovi máme na fóru mises.cz takovou řadu expertů na všechno :)

O´ Pruz

Aby ten velikán nezapadl.

„Rothbard začal svoji konzultantskou činnost v r. 1951, prací pro Volkerův fond. Tento vztah trval až do r. 1962, kdy byl VF rozpuštěn. Velkou část Rothbardovy práce pro VF tvořila četba a vyhodnocování knih, časopisových článků a dalších materiálů. Na základě psaných zpráv Rothbarda a dalšího čtenáře – Rose Wilder Lane – ředitelé VF rozhodovali, jestli nějaké konkrétní práci věnovat pozornost a dostat ji do veřejných knihoven.“
Rothbard později označil svoji práci pro Volkerův fond za „nejlepší práci, kterou kdy v životě měl“.

O´ Pruz

Velikán a rasista

Sám Rothbard měl zajímavé názory na rasu a nerovnost na volném trhu: „Rothbard byl hrdý na to, že je „rasistou“, protože rasismus odhalil skutečný zdroj nerovnosti na volném trhu, tedy genetiku. Víra v biologickou rasovou nerovnost byla pro Rothbarda součástí libertariánského projektu, protože rasová nerovnost je prostě tím, jak trhy odráží přírodu. Navíc nešlo o náhlou konverzi: Rothbard posazoval stejný názor již v r. 1973

O´ Pruz

Velikán a vyžírka

Libertarianismus a rakouská ekonomická škola nejsou produkty průkopnických volnomyšlenkářů. Naopak, všichni hlavní stoupenci a prosazovatelé tohoto hnutí byly vysoce napojenými jedinci. V prvních letech poskytoval obrovské sumy peněz Volkerův fond, protože rakouská ekonomická škola byla považována za správnou odpověď na komunismus, aby se udržela dialektika potřeb penězoměnců

beckett

Re: Re: rothbardovi treba uznat, ze ma odvahu

Uživatel Hugo napsal:

Uživatel krija napsal:

[citace]...


Rothbard je obecně jednak dost špatný filosof (pěkně to vystihl třeba Feser ve svém textu "Rothbard as a philosopher") a jednak sám filosofii moc nerozumí. Četl jsem od něj text, kde se věnuje hermeneutice a s těmi nepochopeními, generalizacemi a zjednodušeními, co tam má, by mi něco takového uznali možná tak jako referát na střední škole na hodině ZSV. Na filosofii na VŠ jsem si skoro jistý, že by mě s tím vyhodili.[/citac




Jeden z najväčších českých filozofov 20 storočia, Rio Preisner(prísny konzervatívec), ktorý nešetril kritikou libertariánsky tábor, zaradil práve Rothbarda k najbystrejším libertariánom, takže až tak zle na tom Rothbard nemohol byť:-)

O´ Pruz

Vybráno z diskuse

"Existuje politická strana Svobodní a k nim přináleží projekt reformy.cz. Dále existuje organizace respektive institut mises.cz
Než si někdo udělá nějaké závěry, měl by si vše alespoň rámcově prostudovat a pak se teprve rozhodnout čemu věří a proč. Pro mne osobně je největším problémem Mises. To je opravdu nebezpečná organizace, ale na stranu druhou je nutné zdůraznit, že ač se jedná o tzv. Rakouskou ekonomickou školu, v samotném Rakousku nemá žádný praktický vliv na ekonomiku. Nicméně jejich "vzdělávání" mladých, to stojí za zvýšenou pozornost."

"to ano, je s podivem že spousta mladých se nechává oblbovat čirou hloupostí, která je snadno odhalitelná už obyčejným selským rozumem a nejsou na to třeba žádné tituly. Regulace je potřeba z toho důvodu že člověk má k dokonalému tvoru hodně daleko a proto se získanou výhodu pokusí zneužít. Neexistence regulačních mechanismů vede k anarchii a nastolení řádu džungle kde pravdu má automaticky ten silnější/mocnější - tohle přece nelze aplikovat v lidské společnosti - vedlo by to k novému feudalismu a pádu do dob temna, nehledě na technické výdobytky."

Tož tak!

Motyka

Re: Vybráno z diskuse

Uživatel O´ Pruz napsal:

"Existuje politická strana Svobodní a k nim přináleží projekt reformy.cz. Dále existuje organizace respektive institut mises.cz
Než si někdo udělá nějaké závěry, měl by si vše alespoň rámcově prostudovat a pak se teprve rozhodnout čemu věří a proč. Pro mne osobně je největším problémem Mises. To je opravdu nebezpečná organizace, ale na stranu druhou je nutné zdůraznit, že ač se jedná o tzv. Rakouskou ekonomickou školu, v samotném Rakousku nemá žádný praktický vliv na ekonomiku. Nicméně jejich "vzdělávání" mladých, to stojí za zvýšenou pozornost."

"to ano, je s podivem že spousta mladých se nechává oblbovat čirou hloupostí, která je snadno odhalitelná už obyčejným selským rozumem a nejsou na to třeba žádné tituly. Regulace je potřeba z toho důvodu že člověk má k dokonalému tvoru hodně daleko a proto se získanou výhodu pokusí zneužít. Neexistence regulačních mechanismů vede k anarchii a nastolení řádu džungle kde pravdu má automaticky ten silnější/mocnější - tohle přece nelze aplikovat v lidské společnosti - vedlo by to k novému feudalismu a pádu do dob temna, nehledě na technické výdobytky."

Tož tak!


Ještě musíte napsat, že citujete z nového článku na zvedavec.org

http://zvedavec.org/komentare/2012/04/4911-dukaz-ze-libertarianismus-je-iluminatsky-komplot.htm?PHPSESSID=1j0l9n1bhcdcm5lsn0oera6b55

Jan Mašek

Re: Re: rothbardovi treba uznat, ze ma odvahu

Uživatel Hugo napsal:

Uživatel krija napsal:

...

Rothbard je obecně jednak dost špatný filosof (pěkně to vystihl třeba Feser ve svém textu "Rothbard as a philosopher") a jednak sám filosofii moc nerozumí. Četl jsem od něj text, kde se věnuje hermeneutice a s těmi nepochopeními, generalizacemi a zjednodušeními, co tam má, by mi něco takového uznali možná tak jako referát na střední škole na hodině ZSV. Na filosofii na VŠ jsem si skoro jistý, že by mě s tím vyhodili.


73 slov. 420 znaku. 0 argumentu. Hugo at his best.

Tomas Lengyel

Re: Vybráno z diskuse

Uživatel O´ Pruz napsal:

Regulace je potřeba z toho důvodu že člověk má k dokonalému tvoru hodně daleko a proto se získanou výhodu pokusí zneužít. Neexistence regulačních mechanismů vede k anarchii a nastolení řádu džungle kde pravdu má automaticky ten silnější/mocnější - tohle přece nelze aplikovat v lidské společnosti - vedlo by to k novému feudalismu a pádu do dob temna, nehledě na technické výdobytky."
Tož tak!

Mam to chapat tak, ze nedokonali, sebecki ludia su schopni zneuzit prostriedky (moc, silu, prachy), ktorymi disponuju, a ktore im boli zverene a zaroven
tomu zabrania ak tieto prostriedky (aj ked zrejme tych prostriedkov bude viac inak by stacili dobrovolne platby) "zveria" institucii, ktora si moze este naviac vynutit ich poslusnost legalnym nasilim a zaroven
si ti isti nedokonali ludia na druhu stranu su schopni vybrat vykonavatelov tejto institucie zo svojich nedokonalych radov a vytvorit pravidla a podmienky, aby ti vybrani nemohli tychto nedokonalosti zneuzit.

Chapem to dobre?

Jakub Skala

Re: Re: Vybráno z diskuse

"Existuje politická strana Svobodní a k nim přináleží projekt reformy.cz. Dále existuje organizace respektive institut mises.cz
Než si někdo udělá nějaké závěry, měl by si vše alespoň rámcově prostudovat a pak se teprve rozhodnout čemu věří a proč. Pro mne osobně je největším problémem Mises. To je opravdu nebezpečná organizace, ale na stranu druhou je nutné zdůraznit, že ač se jedná o tzv. Rakouskou ekonomickou školu, v samotném Rakousku nemá žádný praktický vliv na ekonomiku. Nicméně jejich "vzdělávání" mladých, to stojí za zvýšenou pozornost."

"to ano, je s podivem že spousta mladých se nechává oblbovat čirou hloupostí, která je snadno odhalitelná už obyčejným selským rozumem a nejsou na to třeba žádné tituly. Regulace je potřeba z toho důvodu že člověk má k dokonalému tvoru hodně daleko a proto se získanou výhodu pokusí zneužít. Neexistence regulačních mechanismů vede k anarchii a nastolení řádu džungle kde pravdu má automaticky ten silnější/mocnější - tohle přece nelze aplikovat v lidské společnosti - vedlo by to k novému feudalismu a pádu do dob temna, nehledě na technické výdobytky."

Tož tak!


tak kupříkladu já jsem starej iluminát. letní dovolenou mi platí izreael, zimní rockefeller... a po večerech chodím po banketech, ktery plati nadnarodni lobby, zidovska samozrejme. a za odmenu tady vymyvame lidem hlavy :) kola spinknuti se otaceji vesele dal!

Jan Mašek

Re: Re: Re: Vybráno z diskuse

Uživatel Jakub napsal:

...

tak kupříkladu já jsem starej iluminát. letní dovolenou mi platí izreael, zimní rockefeller... a po večerech chodím po banketech, ktery plati nadnarodni lobby, zidovska samozrejme. a za odmenu tady vymyvame lidem hlavy :) kola spinknuti se otaceji vesele dal!


Jo tak proto si neprisel ve stredu na pivko, malo sme ti zaplatili !!
:-)

O´ Pruz

Re: Re: Re: Vybráno z diskuse

Uživatel Jakub napsal:

-

" za odmenu tady vymyvame lidem hlavy", zatím jen vymyvame lidem hlavy, ale pokud budete vytrvalí budete odměněni právě tím " letní dovolenou mi platí izreael, zimní rockefeller", proto je třena nemilosrdně a neúnavně stříhat brka! Jinak s vámi dopadněme jak s komunisty!

O´ Pruz

Re: Re: Vybráno z diskuse

Uživatel Tomas Lengyel napsal:
-
Pokud by bylo napsáno: a kdo bude hlídat hlídače, nemuselo to být tak rozsáhlé.

Uzavřu to rezolutně a bez odkazů, důkazů a zdůvodnění.

Chtít v kolektivu řešit jeho organizaci NEkolekticvistickými metodami je kolosální hloupost hodna Mises-Rothbardismu.

Býť skřípu zuby nad současným kolektivistickým řešením, nevidím jinou možnost v organizaci kolektivu, než kolektivistickými metodami!

Jakub Skala

Re: Re: Re: Re: Vybráno z diskuse

Uživatel Jan Mašek napsal:

Uživatel Jakub napsal:

...

Jo tak proto si neprisel ve stredu na pivko, malo sme ti zaplatili !!
:-)


milanku, ty vole, dyt jsi mi nedal vedet, kde to je... :(

O´ Pruz

Abych nezapomněl !!!

Filozofie je způsob jak se mýlit v kolosálním rozsahu!

m

Re:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Re:"Jako obvykle všechno začalo u Řeků. Starověcí Řekové byli první civilizovaní lidé, kteří používali svůj rozum k systematickému přemýšlení nad světem kolem sebe."
...
B U L L S H I T!
You are so full of it, your eyes are brown, Rothbard!

Řekové stavěli na vědomostech a vědeckých poznatcích mnohem starší civilizace Babylonské,
Babyloňané stavěli na vědomostech a vědeckých poznatcích mnohem starší civilizace Sumerské,
a dříve či později bude dokázáno že Sumerové stavěli na vědomostech a vědeckých poznatcích další mnohem starší civilizace,
a dříve či později bude dokázáno že ...

Rothbard, za takový výklad dějin si zasloužíte nedostatečnou.
Ven!


Kdyby byl článek o matematice nebo nějakých technických vynálezech, tak bych s vámi souhlasil, ale vzhledem k tomu, že Rothbard pojednává o přirozeném právu a pokud je mi známo přirozeným právem se jako první zabývali Řekové tak holt musím projevit nesouhlas. Jo, možná se v Iráku jednoho dne vyhrabou hliněné destičky začínající slovy: "Všichni lidé se rodí rovni..." ovšem do té doby...

Tomas Lengyel

Re: Re: Re: Vybráno z diskuse

Uživatel O´ Pruz napsal:

Uživatel Tomas Lengyel napsal:
-
Pokud by bylo napsáno: a kdo bude hlídat hlídače, nemuselo to být tak rozsáhlé.

Uzavřu to rezolutně a bez odkazů, důkazů a zdůvodnění.

Chtít v kolektivu řešit jeho organizaci NEkolekticvistickými metodami je kolosální hloupost hodna Mises-Rothbardismu.

Býť skřípu zuby nad současným kolektivistickým řešením, nevidím jinou možnost v organizaci kolektivu, než kolektivistickými metodami!

Ok to uz dava viac logiky.
Otazkou je ale, kto urci, ktore pripady "je treba" riesit na kolektivnej urovni?
Ja mam proti Rothbardovi tiez nejake vyhrady. On casto hovori A a nepovie s tym suvisiace B - co sa tyka kritiky statu. Mozno sa zahrabem do nejakej false analogy, ale ja by som to popisal takto:
Tvrdenie: Pri kazdom umyvani riadu Vam na tanieroch zostane nejake percento saponatu, ktory je skodlivy - je to fakt, je to pravda,
ale zaroven toto je nutne porovnat s inou moznou variantou:
a) omyjeme taniere aspon 40x vo vode
b) budeme umyvat iba vo vode
c) zbytky jedla iba zhrnieme do kosa
d) kupime vzdy nove taniere
...
A az potom mozeme povedat, ktora varianta je najvyhodnejsia (ale opat toto zavisi na kriteriach vyhodnosti - ako ich zvolime)

V reale - pre mna je to to o com by hlavne tieto stranky mali byt - je to o tom, ci "social order" predchadza "legal code" alebo obratene. Voluntaristi, ancap, libertariani sa snazia davat argumenty, ze prvy je skutocne social order. Sucasna verejna mienka je o tom, ze podmienkou pre social order je legal code. Ci uz ako
a) jednoduche konstatovanie - bez statu nie je pravo (co si dovolim po par mesacnom sledovani diskusie tu, ze nie je pripad snad skoro nikoho z kritikov tu, na tychto strankach)
b) legal code je pred social order - co proste znamena, ze tak jak-tak sa nejaka forma vlady vytvori a tak je lepsie sustredit sa na jej zlepsovanie

Central Scrutinizer

Opět B U L L S H I T !

Uživatel m napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Re:"Jako obvykle všechno začalo u Řeků. Starověcí Řekové byli první civilizovaní lidé, kteří používali svůj rozum k systematickému přemýšlení nad světem kolem sebe."
...
B U L L S H I T!
You are so full of it, your eyes are brown, Rothbard!

Řekové stavěli na vědomostech a vědeckých poznatcích mnohem starší civilizace Babylonské,
Babyloňané stavěli na vědomostech a vědeckých poznatcích mnohem starší civilizace Sumerské,
a dříve či později bude dokázáno že Sumerové stavěli na vědomostech a vědeckých poznatcích další mnohem starší civilizace,
a dříve či později bude dokázáno že ...

Rothbard, za takový výklad dějin si zasloužíte nedostatečnou.
Ven!



Kdyby byl článek o matematice nebo nějakých technických vynálezech, tak bych s vámi souhlasil, ale vzhledem k tomu, že Rothbard pojednává o přirozeném právu a pokud je mi známo přirozeným právem se jako první zabývali Řekové tak holt musím projevit nesouhlas. Jo, možná se v Iráku jednoho dne vyhrabou hliněné destičky začínající slovy: "Všichni lidé se rodí rovni..." ovšem do té doby...

Kdo že se zabýval přirozeným právem se jako první???
B U L L S H I T !
You are so full of it, your eyes are more brown than Rothbard´s!

m , za takový výklad dějin si zasloužíte nedostatečnou.
Ven!

Mrkněte se na tu Sumerskou civilizaci, hlavně na "Chammurapiho (Hammurabiho) Kód" i "Sumerské právo" nebo mi sem nelezte!

m

Re: Opět B U L L S H I T !

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Uživatel m napsal:

...
Kdo že se zabýval přirozeným právem se jako první???
B U L L S H I T !
You are so full of it, your eyes are more brown than Rothbard´s!

m , za takový výklad dějin si zasloužíte nedostatečnou.
Ven!

Mrkněte se na tu Sumerskou civilizaci, hlavně na "Chammurapiho (Hammurabiho) Kód" i "Sumerské právo" nebo mi sem nelezte!


KDE je tam obsaženo to přirozené právo? Kde je ten koncept přirozenosti vlastní všem lidem? Chammurabiho zákoník je prostě soubor uvedených pravidel. Jde o ukázkový případ pozitivního práva postupujícího dle přímo uvedených článků. Tresty za zločiny jsou jen tak mýrnyx týrnyx vycucané z prstu jeho tvůrce. Zákoník je zajímavý z historického hlediska. Sumeřané jistě věděli jak jej sestavit a na svou dobu byli nepochybně dost civilizačně vyvinutí, ale o přirozeném právu prostě neměli páru. Pokud tedy neměli nějaké zapomenuté filozofy, zůstávají prvními autory řečtí filozofové. Možná máte poněkud zkreslenou představu o tom co to přirozené právo je. Obzvláště když mne odkazujete na zmíněný zákoník. Synku, synku. Já dávám nedostatečné jen velmi nerad, radši zadávám domácí úkoly, ty jsou přeci jen výchovnější. Takže za domácí úkol si zjistíte to sladké tajemství skrývající se pod pojmem "přirozené právo" a také jeho historický vývoj. Mimochodem, obrňte své nervy, protože první známé teorie pocházejí od řeckých filozofů.

+ Až budete mít potřebu někomu vytýkat invektiva, vzpomeňte si na vaše věty typu "You are so full of it, your eyes are more brown than Rothbard´s!"
Určitě jsou i horší možnosti jak si rýpnout do oponenta, ale zbytečností jsou si úplně rovny.

Central Scrutinizer

Re: Re: Opět B U L L S H I T !

Uživatel m napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

...

KDE je tam obsaženo to přirozené právo? Kde je ten koncept přirozenosti vlastní všem lidem? Chammurabiho zákoník je prostě soubor uvedených pravidel. Jde o ukázkový případ pozitivního práva postupujícího dle přímo uvedených článků. Tresty za zločiny jsou jen tak mýrnyx týrnyx vycucané z prstu jeho tvůrce. Zákoník je zajímavý z historického hlediska. Sumeřané jistě věděli jak jej sestavit a na svou dobu byli nepochybně dost civilizačně vyvinutí, ale o přirozeném právu prostě neměli páru. Pokud tedy neměli nějaké zapomenuté filozofy, zůstávají prvními autory řečtí filozofové. Možná máte poněkud zkreslenou představu o tom co to přirozené právo je. Obzvláště když mne odkazujete na zmíněný zákoník. Synku, synku. Já dávám nedostatečné jen velmi nerad, radši zadávám domácí úkoly, ty jsou přeci jen výchovnější. Takže za domácí úkol si zjistíte to sladké tajemství skrývající se pod pojmem "přirozené právo" a také jeho historický vývoj. Mimochodem, obrňte své nervy, protože první známé teorie pocházejí od řeckých filozofů.

+ Až budete mít potřebu někomu vytýkat invektiva, vzpomeňte si na vaše věty typu "You are so full of it, your eyes are more brown than Rothbard´s!"
Určitě jsou i horší možnosti jak si rýpnout do oponenta, ale zbytečností jsou si úplně rovny.

An Introduction to Criminal Law By Philip Carlan, Lisa Nored, Ragan A. Downey

Hugo

Re: Vybráno z diskuse

Uživatel O´ Pruz napsal:

"Existuje politická strana Svobodní a k nim přináleží projekt reformy.cz. Dále existuje organizace respektive institut mises.cz
Než si někdo udělá nějaké závěry, měl by si vše alespoň rámcově prostudovat a pak se teprve rozhodnout čemu věří a proč. Pro mne osobně je největším problémem Mises. To je opravdu nebezpečná organizace, ale na stranu druhou je nutné zdůraznit, že ač se jedná o tzv. Rakouskou ekonomickou školu, v samotném Rakousku nemá žádný praktický vliv na ekonomiku. Nicméně jejich "vzdělávání" mladých, to stojí za zvýšenou pozornost."

Pokračuji ve výběru:

"Neregulování je v přímém rozporu s tím co chce člověk. Neregulované byli vodní toky než se postavili přehlady ze kterých máme elektřinu, neregulovaná byla příroda dokud člověk nezačal regulovat prostor kolem sebe a získal tím více obživy. Sama regulace je prostředek jak zajistit rovnováhu mezi svobodou jedince a svobodou kapitálu. kapitál bez regulace směřuje k větší moci, regulace jako taková brzdí kapitál. Jde o rovnováhu. Pokud se jedno nebo druhé přežene tak je špatně na světě. Nemužete atakovat regulaci přičemž vaše řešení znamená návrat k neregulaci tedy k větší moci kapitálu... Nemužete zavrhnout regulaci kuli její nedokonalosti a nahradit jí něčím ještě horším. To je matematická pitomost. Dále trdit že reguace je většinou násilná te dosti odvážné tvrzení stojící na vodě...
Pokud zrušíte regulaci jako takovou tak zajistíte že kapitál bude ještě silnější a stím jde v ruku v ruce tvorba monopolu a nepotřebnost inovací... Spíše být vámi bych se zabýval tím jak regulovat efektivně a přitom zachovat rovnováhu... Co si myslíte že je právo/zákony jako takové? to je přeci elemntární regulace! )) Věřit v něco neregulovaného, neřízeného je dobré pouze pro slaboduché lidi kteří tu věc nedokáží spočítat a tak si řeknou ono se to nějak vyřeší samo, ala volný trh...."

"to ano, je s podivem že spousta mladých se nechává oblbovat čirou hloupostí, která je snadno odhalitelná už obyčejným selským rozumem a nejsou na to třeba žádné tituly. Regulace je potřeba z toho důvodu že člověk má k dokonalému tvoru hodně daleko a proto se získanou výhodu pokusí zneužít. Neexistence regulačních mechanismů vede k anarchii a nastolení řádu džungle kde pravdu má automaticky ten silnější/mocnější - tohle přece nelze aplikovat v lidské společnosti - vedlo by to k novému feudalismu a pádu do dob temna, nehledě na technické výdobytky."

Tož tak!

Hugo

Re: Re: Vybráno z diskuse

Uživatel Hugo napsal:

Uživatel O´ Pruz napsal:

...


Nějak vám to blbne.

Central Scrutinizer

Re: Re: Vybráno z diskuse

Uživatel Hugo napsal:

Uživatel O´ Pruz napsal:

...

Tož tak to vidím i já.

Central Scrutinizer

Re: Re: Opět B U L L S H I T !

Uživatel m napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

...

KDE je tam obsaženo to přirozené právo? Kde je ten koncept přirozenosti vlastní všem lidem? Chammurabiho zákoník je prostě soubor uvedených pravidel. Jde o ukázkový případ pozitivního práva postupujícího dle přímo uvedených článků. Tresty za zločiny jsou jen tak mýrnyx týrnyx vycucané z prstu jeho tvůrce. Zákoník je zajímavý z historického hlediska. Sumeřané jistě věděli jak jej sestavit a na svou dobu byli nepochybně dost civilizačně vyvinutí, ale o přirozeném právu prostě neměli páru. Pokud tedy neměli nějaké zapomenuté filozofy, zůstávají prvními autory řečtí filozofové. Možná máte poněkud zkreslenou představu o tom co to přirozené právo je. Obzvláště když mne odkazujete na zmíněný zákoník. Synku, synku. Já dávám nedostatečné jen velmi nerad, radši zadávám domácí úkoly, ty jsou přeci jen výchovnější. Takže za domácí úkol si zjistíte to sladké tajemství skrývající se pod pojmem "přirozené právo" a také jeho historický vývoj. Mimochodem, obrňte své nervy, protože první známé teorie pocházejí od řeckých filozofů.

+ Až budete mít potřebu někomu vytýkat invektiva, vzpomeňte si na vaše věty typu "You are so full of it, your eyes are more brown than Rothbard´s!"
Určitě jsou i horší možnosti jak si rýpnout do oponenta, ale zbytečností jsou si úplně rovny.

Re:"KDE je tam obsaženo to přirozené právo?"
...
Chcete tvrdit že sumerská civilizace po sobě nezanechala TEXTY zabývající se moralitou?

Central Scrutinizer

Re: Re: Opět B U L L S H I T !

Uživatel m napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

...

KDE je tam obsaženo to přirozené právo? Kde je ten koncept přirozenosti vlastní všem lidem? Chammurabiho zákoník je prostě soubor uvedených pravidel. Jde o ukázkový případ pozitivního práva postupujícího dle přímo uvedených článků. Tresty za zločiny jsou jen tak mýrnyx týrnyx vycucané z prstu jeho tvůrce. Zákoník je zajímavý z historického hlediska. Sumeřané jistě věděli jak jej sestavit a na svou dobu byli nepochybně dost civilizačně vyvinutí, ale o přirozeném právu prostě neměli páru. Pokud tedy neměli nějaké zapomenuté filozofy, zůstávají prvními autory řečtí filozofové. Možná máte poněkud zkreslenou představu o tom co to přirozené právo je. Obzvláště když mne odkazujete na zmíněný zákoník. Synku, synku. Já dávám nedostatečné jen velmi nerad, radši zadávám domácí úkoly, ty jsou přeci jen výchovnější. Takže za domácí úkol si zjistíte to sladké tajemství skrývající se pod pojmem "přirozené právo" a také jeho historický vývoj. Mimochodem, obrňte své nervy, protože první známé teorie pocházejí od řeckých filozofů.

+ Až budete mít potřebu někomu vytýkat invektiva, vzpomeňte si na vaše věty typu "You are so full of it, your eyes are more brown than Rothbard´s!"
Určitě jsou i horší možnosti jak si rýpnout do oponenta, ale zbytečností jsou si úplně rovny.

Re:"Kde je ten koncept přirozenosti vlastní všem lidem? "
...
Který koncept? Uveďte prosím příklad "konceptu vlastního VŠEM LIDEM.

Central Scrutinizer

Re: Re: Opět B U L L S H I T !

Uživatel m napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

...

KDE je tam obsaženo to přirozené právo? Kde je ten koncept přirozenosti vlastní všem lidem? Chammurabiho zákoník je prostě soubor uvedených pravidel. Jde o ukázkový případ pozitivního práva postupujícího dle přímo uvedených článků. Tresty za zločiny jsou jen tak mýrnyx týrnyx vycucané z prstu jeho tvůrce. Zákoník je zajímavý z historického hlediska. Sumeřané jistě věděli jak jej sestavit a na svou dobu byli nepochybně dost civilizačně vyvinutí, ale o přirozeném právu prostě neměli páru. Pokud tedy neměli nějaké zapomenuté filozofy, zůstávají prvními autory řečtí filozofové. Možná máte poněkud zkreslenou představu o tom co to přirozené právo je. Obzvláště když mne odkazujete na zmíněný zákoník. Synku, synku. Já dávám nedostatečné jen velmi nerad, radši zadávám domácí úkoly, ty jsou přeci jen výchovnější. Takže za domácí úkol si zjistíte to sladké tajemství skrývající se pod pojmem "přirozené právo" a také jeho historický vývoj. Mimochodem, obrňte své nervy, protože první známé teorie pocházejí od řeckých filozofů.

+ Až budete mít potřebu někomu vytýkat invektiva, vzpomeňte si na vaše věty typu "You are so full of it, your eyes are more brown than Rothbard´s!"
Určitě jsou i horší možnosti jak si rýpnout do oponenta, ale zbytečností jsou si úplně rovny.

Re:"Chammurabiho zákoník je prostě soubor uvedených pravidel. Jde o ukázkový případ pozitivního práva postupujícího dle přímo uvedených článků."
...
Jistě že je.
Je to dobrý příklad toho, že se zabývali zákonem dlouho před řeckými filosofy, kteří se v žádném případě zákony a moralitou nezabývali jako první.

Co ostatní texty sumerské civilizace? Ani zmínka o moralitě? Jsete si jist?

Řečtí filosofové měli pouze to štěstí že byli schopni číst a opisovat sumerské texty do řečtiny, kterou na rozdíl od klínového písma svedli přečíst a do jiných jazyků přeložit i pozdější učenci a filosofové.
Jejich texty v řečtině nemusely čekat tisíce let, až do 19.století, než někdo znovu od základu rozluští klínové písmo.
Stejným údělem trpělo i literární dědictví egyptské civilizace, které se hluboce zabývají moralitou.
Například jejich "Kniha mrtvých", z jejíž 100 otázek bylo vyzobnuto 10 přikázání.
Napsal jsem:
"Mrkněte se na tu Sumerskou civilizaci, hlavně na "Chammurapiho (Hammurabiho) Kód" i "Sumerské právo" nebo mi sem nelezte!"
Co tedy všechnz ostatní texty sumerské civilizace?

Central Scrutinizer

Re: Re: Opět B U L L S H I T !

Uživatel m napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

...

KDE je tam obsaženo to přirozené právo? Kde je ten koncept přirozenosti vlastní všem lidem? Chammurabiho zákoník je prostě soubor uvedených pravidel. Jde o ukázkový případ pozitivního práva postupujícího dle přímo uvedených článků. Tresty za zločiny jsou jen tak mýrnyx týrnyx vycucané z prstu jeho tvůrce. Zákoník je zajímavý z historického hlediska. Sumeřané jistě věděli jak jej sestavit a na svou dobu byli nepochybně dost civilizačně vyvinutí, ale o přirozeném právu prostě neměli páru. Pokud tedy neměli nějaké zapomenuté filozofy, zůstávají prvními autory řečtí filozofové. Možná máte poněkud zkreslenou představu o tom co to přirozené právo je. Obzvláště když mne odkazujete na zmíněný zákoník. Synku, synku. Já dávám nedostatečné jen velmi nerad, radši zadávám domácí úkoly, ty jsou přeci jen výchovnější. Takže za domácí úkol si zjistíte to sladké tajemství skrývající se pod pojmem "přirozené právo" a také jeho historický vývoj. Mimochodem, obrňte své nervy, protože první známé teorie pocházejí od řeckých filozofů.

+ Až budete mít potřebu někomu vytýkat invektiva, vzpomeňte si na vaše věty typu "You are so full of it, your eyes are more brown than Rothbard´s!"
Určitě jsou i horší možnosti jak si rýpnout do oponenta, ale zbytečností jsou si úplně rovny.

Re"Sumeřané jistě věděli jak jej sestavit a na svou dobu byli nepochybně dost civilizačně vyvinutí, ale o přirozeném právu prostě neměli páru."
...
Opět B U L L S H I T !
"Synečku, synečku. Já dávám nedostatečné jen velmi nerad, a ještě méně rád zadávám domácí úkoly, i když jsou přeci jen výchovnější.
Proto Vám pouze doporučuji aby jste si opravdu přečetl "to sladké tajemství skrývající se v" sumerských i egyptských textech.

Central Scrutinizer

Re: Re: Opět B U L L S H I T !

Uživatel m napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

...

KDE je tam obsaženo to přirozené právo? Kde je ten koncept přirozenosti vlastní všem lidem? Chammurabiho zákoník je prostě soubor uvedených pravidel. Jde o ukázkový případ pozitivního práva postupujícího dle přímo uvedených článků. Tresty za zločiny jsou jen tak mýrnyx týrnyx vycucané z prstu jeho tvůrce. Zákoník je zajímavý z historického hlediska. Sumeřané jistě věděli jak jej sestavit a na svou dobu byli nepochybně dost civilizačně vyvinutí, ale o přirozeném právu prostě neměli páru. Pokud tedy neměli nějaké zapomenuté filozofy, zůstávají prvními autory řečtí filozofové. Možná máte poněkud zkreslenou představu o tom co to přirozené právo je. Obzvláště když mne odkazujete na zmíněný zákoník. Synku, synku. Já dávám nedostatečné jen velmi nerad, radši zadávám domácí úkoly, ty jsou přeci jen výchovnější. Takže za domácí úkol si zjistíte to sladké tajemství skrývající se pod pojmem "přirozené právo" a také jeho historický vývoj. Mimochodem, obrňte své nervy, protože první známé teorie pocházejí od řeckých filozofů.

+ Až budete mít potřebu někomu vytýkat invektiva, vzpomeňte si na vaše věty typu "You are so full of it, your eyes are more brown than Rothbard´s!"
Určitě jsou i horší možnosti jak si rýpnout do oponenta, ale zbytečností jsou si úplně rovny.

Re:"Až budete mít potřebu někomu vytýkat invektiva, vzpomeňte si na vaše věty typu "You are so full of it, your eyes are more brown than Rothbard´s!"
Určitě jsou i horší možnosti jak si rýpnout do oponenta, ale zbytečností jsou si úplně rovny."
...
Napsal jsem:
"Oops, došly protiargumenty (vlastně jste se ani o žádný nepokusil),
takže zpátky k
vulgárním invektivám a cenzuře."
···························
Reagoval jsem na mmmMMisterovo:"Proboha, vypněte už ty kokotský trolly."

Žertovné "You are so full of it, your eyes are brown", doplněné ARGUMENTEM nepatří do stejné kategorie.

Pokud to ale berete jako vulgární invektivu, omlouvám se Vám.
Příště napíši: "Roste Vám dlouhý nos!"

Ale to se dopouštím okecávky, přiznávám se : )
Neomlouvá to Vámi zmíněný fakt že "zbytečností jsou si úplně rovny" v tom že jsou opravdu zbytečné.


O´ Pruz

Re: Re: Re: Re: Vybráno z diskuse

Uživatel Tomas Lengyel napsal:

-
Jsem příznivcem selského rozumu a diskuse na téma "social order" či "legal code" mi přijdou jako diskuse nad tím co bylo dřív, slepička, nebo vajíčko.

Selský rozum sděluje.
V okamžiku, kdy se člověk změnil z nelovím, když jsem syt, na lovím stále, a tudíž začal produkovat přebytky, vždy se našel někdo kdo pod vábením páchání dobra, našel skupinu organizovaných-sjednocených lidí jež onomu dobru (přebytku) podlehla v zájmu ještě většího dobra a podpořila jeho přerozdělování. Dřív silou, dnes demokraticky z blbosti. To je onen zárodek politického systému.
Zprvu se jen politikařilo -přerozdělovalo o vytvořených hodnotách. Po zavedení frakčního bankovnictví přišlo páchání dobra i za budoucí hodnoty a to tak, že až do dneška, kdy jsme přerozdělili budoucnost v nezvladatelném rozsahu.
To je ona současná krize, nenapravitelná žádným politickým zásahem. Ten vždy a za každých okolností v současnosti povede jen k větší nerovnováze až do stavu, kdy se skupina nemající na vybranou (rostoucí a zvětšující se) nasere a vypoví poslušnost.
přidat komentář zpět na článek

Uživatelské menu

Login:
Heslo:
zapamatovat si mě
Nemáte zde účet?
Zaregistrujte se!
RSS feed
Atom feed