Mises.cz

Mises.cz

Komentáře k článku Meziměstská hromadná doprava: Svobodný trh vede

přidat komentář zpět na článek

Yang Wen-Li

Cetnost autobusu

Nez moznost sledovat film pri jizde je u autobusove site je pro me mnohem dulezitejsi cetnost spoju a hustota autobusove site.

Jak budou schopni soukromi dopravci zajistit frekventovane spoje mezi malymi mesty, kde trasy nejsou rentabilni?

Pisete, ze v mezimestske doprave svobodny trh vede, pritom mesta, kam vas svobodny trh jezdi, by se dala spocitat na prstech jedne a pul ruky.

Jakub Skala

Re: Cetnost autobusu

Uživatel Yang Wen-Li napsal:

Nez moznost sledovat film pri jizde je u autobusove site je pro me mnohem dulezitejsi cetnost spoju a hustota autobusove site.

Jak budou schopni soukromi dopravci zajistit frekventovane spoje mezi malymi mesty, kde trasy nejsou rentabilni?

Pisete, ze v mezimestske doprave svobodny trh vede, pritom mesta, kam vas svobodny trh jezdi, by se dala spocitat na prstech jedne a pul ruky.


Stat nema zadne penize navic, stat ma pouze ty penize, ktere vybere na danich od lidi. tzn. jestli jizdenka stoji 20 a 10 doplati stat z dani tech lidi (a 5 pritom sezere) nebo stoji jizdenka rovnou 30, tak je to uplne jedno. (resp. je samozrejme lepsi, kdyz se to obejde bez statniho prostrednika). Obava, ze by na listky najednou lidi nemeli je tedy dost licha. A jsem si jist, ze i SA ma vydelecnejsi a menevydelecne (ci rovnou ztratove) spoje. Proto aby obchodnik maximalizoval celkovy zisk nemusi byt kazda linka v cernych cislech.

navic proste treba nekde ty spoje skutecne nemaji byt a lidi by si poradili nejak jinak..

defiant

Re: Cetnost autobusu

Uživatel Yang Wen-Li napsal:

Nez moznost sledovat film pri jizde je u autobusove site je pro me mnohem dulezitejsi cetnost spoju a hustota autobusove site.

Jak budou schopni soukromi dopravci zajistit frekventovane spoje mezi malymi mesty, kde trasy nejsou rentabilni?

Pisete, ze v mezimestske doprave svobodny trh vede, pritom mesta, kam vas svobodny trh jezdi, by se dala spocitat na prstech jedne a pul ruky.


Dobrý den, pokud daný spoj není rentabilní a nikdo by jej neprovozoval na dobrovolné=tržní bázi, tím že jej nařídíte ten problém nevyřešíte - pouze strčíte hlavu do písku. Někoho stojí cesta do práce o délce 50 km třeba 80,- kč a někoho, kdož se každý den dopravuje do práce poloprázdným 3x dotovaným autobusem nebo vlakem stojí 50 km cesta 70,- a ostatní jsou mu povini se složit dalšími 100,-kč.
Co taková situace řeší mě vždycky zajímalo. Daný člověk nedostává signál, že bydlí "blbě", podnikatel nedostává signál, že mu "blbě" bydlí zaměstnanec, nebo zákazník.

A tak někdo má na výplatní pásce 9 500,- a jeho doprava stojí třeba 10 000.- Parádička. Je IMHO vrcholně asociální plýtvat vzácnými zdroji, ti nejslabší jsou ti, kteří to nakonec vždy nejvíce schytají. Pro ně má uniklá příležitost zcela jinou váhu, než pro ekonomicky zajištěného člověka.

Didi

Re: Re: Cetnost autobusu

Uživatel Jakub napsal:
... jestli jizdenka stoji 20 a 10 doplati stat z dani tech lidi ...
To by bylo ještě hezké, skutečný poměr je následující: Hodinová jízdenka (v Ostravě) stojí 22,- přímo cestujícího plus dalších 45,- oklikou přes daně a dotace.
Mimochodem, těch výsledných 67,- korun za jízdenku soudruzi na magistrátu okamžitě zneužili v nedávné mohutné kampani "Ostravu (si rozvracet) nedáme !!!", kdy strašili cestující, že pokud projde návrh vlády, aby stát dotoval města stejnou částkou na jednoho obyvatele (a tudíž přestal zvýhodňovat velká města na úkor malých), tak přestanou dotovat MHD úplně a všichni těch 67 kaček budou muset platit.

Robert Antonio

Perpeetum mobile

Ono je to politicky nekorektní říkat, ale tento životní styl "bydlet na vesnici a dojíždět do města" je prostě drahý, a spousta lidí, kteří nakoupili "levné" pozemky v satelitních šmoulovech, si tohle neuvědomuje. Hardcore šmoulové si samozřejmě nějak zdůvodní, že "když už jsem si koupil barák ve šmoulově, tak mám PRÁVO na levné dojíždění a basta!"

Stát dotuje vlaky a autobusy, a zdůvodňuje to tím, že kdyby nedotoval VHD, tak všichni budou dojíždět auty, což bude ještě horší. Zapomíná však (tedy spíše úmyslně zamlčuje), že to masivní dojíždění auty umožňuje on sám svoji podporou. Nebo snad všecky ty silnice postavili soukromníci? Pozemky pro jejich stavbu koupili za tržní cenu? Odškodnil všecky lidi poškozené provozem na nové silnici?

Je to v zásadě skvělé perpeetum mobile. Skrze státní podporu aut máme výbornou výmluvu, proč musí stát podporovat i VHD. A protože státem dotovaná VHD lze snadno ovládat, můžeme ji jednou za čas seškrtat a hnedle máme výmluvu, proč musíme podporovat auta/silnice, "když VHD je tak zoufale nedostačná" :-Q

PS: Už jsem to jednou psal. V zemích bývalého SNS, kde je provoz auta vzhledem ke kupní síle obyvatelstva příliš velký, najdete spoustu zcela soukromě provozovaných maršrutek obsluhujících i zapadlé vesničky.

Robert Antonio

Re: Perpeetum mobile

Uživatel Robert Antonio napsal:
V zemích bývalého SNS, kde je provoz auta vzhledem ke kupní síle obyvatelstva příliš velký...
err: příliš velký -> příliš drahý

Petr

Re: Cetnost autobusu

Uživatel Yang Wen-Li napsal:

Nez moznost sledovat film pri jizde je u autobusove site je pro me mnohem dulezitejsi cetnost spoju a hustota autobusove site.

Jak budou schopni soukromi dopravci zajistit frekventovane spoje mezi malymi mesty, kde trasy nejsou rentabilni?

Pisete, ze v mezimestske doprave svobodny trh vede, pritom mesta, kam vas svobodny trh jezdi, by se dala spocitat na prstech jedne a pul ruky.


Všechny trasy musí být pro dopravce rentabilní, takže některé trasy si musí města nebo kraje dotovat, pokud je chtějí. NIcméně i tady platí, že někteří dopravic dokážou vydělávat i s menší dotací.

Jan

Konecne

Konecne zase clanek, s kterym se da souhlasit. Rad bych videl i soukromou mestskou dopravu. V Praze a jinych velkych mestech by to urcite slo a myslim ze i lip nez to jde ted.

Thorby

Re: Perpeetum mobile

Uživatel Robert Antonio napsal:

Stát dotuje vlaky a autobusy, a zdůvodňuje to tím, že kdyby nedotoval VHD, tak všichni budou dojíždět auty, což bude ještě horší.
Najlepšie v zelenom kontexte, lebo to niekoľko tonové monštrum verejnej dopravy je nepochybne ekologickejšie ako auto s 1-2 ľuďmi (oproti trocha ekologickejšiemu, ale drahšiemu približovadlu Škoda Fabia Greenline spotreba aj cena ~10x väčšia).

Inak by ma zaujímalo, koľko prípadov srdcovocievnych ochorení si predplácame dotovaním polovičného cestového (všetkým) mladým...

Robert Antonio

Re: Re: Perpeetum mobile

Uživatel Thorby napsal:

Najlepšie v zelenom kontexte, lebo to niekoľko tonové monštrum verejnej dopravy je nepochybne ekologickejšie ako auto s 1-2 ľuďmi (oproti trocha ekologickejšiemu, ale drahšiemu približovadlu Škoda Fabia Greenline spotreba aj cena ~10x väčšia).

Tak zrovna "ekologickými auty" bych byl veeeelmi opatrný. Motor běžného auta má výkon 50-100 kW ("ekologická" fábka Greenline má 55 kW), zatímco městské a linkové autobusy mají 150-200 kW. Což takový rozdíl není, to by i v tom autobuse museli sedět nanejvýš 4 lidi, aby rozpočítaný výkon byl srovnatelný s autem. A průměrný mikrobus· má výkon prakticky srovnatelný s autem střední a vyšší třídy.
Pokud vám jde i o ekologické dopady při výrobě, pak také zvažte, že bus za svou životnost najezdí řádově více km nežli auto.
U vlaků je sice ještě větší rozdíl ve váze, ale také výrazně menší jízdní odpor a delší životnost oproti busu.

· Krajské dotace do dopravy jsou jednou z příčin, proč se v Čechách mikrobusy zatím moc nerozšířily a na spousta málo vytížených relacích jezdí zbytečně velké prázdné Karosy.

Juraj Trenkler

Re: Re: Re: Cetnost autobusu

Uživatel Didi napsal:

Uživatel Jakub napsal:
... jestli jizdenka stoji 20 a 10 doplati stat z dani tech lidi ...
To by bylo ještě hezké, skutečný poměr je následující: Hodinová jízdenka (v Ostravě) stojí 22,- přímo cestujícího plus dalších 45,- oklikou přes daně a dotace.
Mimochodem, těch výsledných 67,- korun za jízdenku soudruzi na magistrátu okamžitě zneužili v nedávné mohutné kampani "Ostravu (si rozvracet) nedáme !!!", kdy strašili cestující, že pokud projde návrh vlády, aby stát dotoval města stejnou částkou na jednoho obyvatele (a tudíž přestal zvýhodňovat velká města na úkor malých), tak přestanou dotovat MHD úplně a všichni těch 67 kaček budou muset platit.


To sa toho od roku 1968 veľa nezmenilo. :-)

http://www.youtube.com/watch?v=bEl_1YR4Buc

MMister

zásuvky

V Americe jsou zásuvky v autobuse už standard a u nás je Student Agency nasadila v srpnu na trasu Praha-Brno. Takže trh je rychlejší, než "tržní fundamentalisti" vůbec dokážou vnímat. :)

Berny

Greyhound

Autobusem Student Agency jsem nikdy nejel, ale věřím, že jsou skvělé. Zatím jsem ještě od nikoho neslyšel si na ně stěžovat. Existují však i jiné soukromé společnosti v jiných zemích, z nichž by autor asi už tak nadšený nebyl. Několikrát jsem v USA jel autobusem Greyhound. Záchod v autobuse byl a jestli byla klimatizace nebo ne si už nepamatuju, zato si dobře pamatuji, že jsme vždycky měli značné zpoždění, jednou dokonce několik hodin. Chování zaměstnanců bylo rovněž otřesné. Společnost Greyhound má na americkém trhu autobusové dopravy dominantní pozici a podle toho to také vypadá.

Dále bych chtěl upozornit na skutečnost, že ve státech Washington, Oregon, Idaho a Montana je zhruba pět dálkových autobusových tras (Sacramento-Portland-Seattle, Seattle-Pendleton-Salt Lake City, Ellensburg-Spokane-Butte-Billings, Portland-Pendleton, Pasco-Spokane) na 13 miliónů lidí, kteří v těchto státech žijí.

Přestože tedy z dotací autobusovým společnostem nejsem nijak nadšený, obávám se, že po jejich zrušení v ČR by síť autobusové dopravy dramaticky prořídla a stejně jako dnes se v Montaně nikdo nedostane autobusem z Great Falls (58 tisíc obyvatel) do Billings (105 tisíc obyvatel), tak by se nikdo nedostal z Pelhřimova do Humpolce.

Kohi

Re: Perpeetum mobile

Uživatel Robert Antonio napsal:

....
PS: Už jsem to jednou psal. V zemích bývalého SNS, kde je provoz auta vzhledem ke kupní síle obyvatelstva příliš velký, najdete spoustu zcela soukromě provozovaných maršrutek obsluhujících i zapadlé vesničky.


Mimochodem ty (nedotovane) marsrutky jsou mnohem rychlejsi/kvalitnejsi/flexibilnejsi/duveryhodnejsi/levnejsi (i presto, ze tam je napr. ridic a naprosto neefektivni vyberci jizdneho) nez statem dotovana doprava, nektery maj dokonce klimatizace a ve spouste mest prebiraji roli MHD.... Byl jsem chvilku na UA, nejdriv jsem se jich bal, ale pak jsem tomu prisel na chut .... :)

Kohi

Re: Greyhound

Uživatel Berny napsal:

Autobusem Student Agency jsem nikdy nejel, ale věřím, že jsou skvělé. Zatím jsem ještě od nikoho neslyšel si na ně stěžovat. Existují však i jiné soukromé společnosti v jiných zemích, z nichž by autor asi už tak nadšený nebyl. Několikrát jsem v USA jel autobusem Greyhound. Záchod v autobuse byl a jestli byla klimatizace nebo ne si už nepamatuju, zato si dobře pamatuji, že jsme vždycky měli značné zpoždění, jednou dokonce několik hodin. Chování zaměstnanců bylo rovněž otřesné. Společnost Greyhound má na americkém trhu autobusové dopravy dominantní pozici a podle toho to také vypadá.

Dále bych chtěl upozornit na skutečnost, že ve státech Washington, Oregon, Idaho a Montana je zhruba pět dálkových autobusových tras (Sacramento-Portland-Seattle, Seattle-Pendleton-Salt Lake City, Ellensburg-Spokane-Butte-Billings, Portland-Pendleton, Pasco-Spokane) na 13 miliónů lidí, kteří v těchto státech žijí.

Přestože tedy z dotací autobusovým společnostem nejsem nijak nadšený, obávám se, že po jejich zrušení v ČR by síť autobusové dopravy dramaticky prořídla a stejně jako dnes se v Montaně nikdo nedostane autobusem z Great Falls (58 tisíc obyvatel) do Billings (105 tisíc obyvatel), tak by se nikdo nedostal z Pelhřimova do Humpolce.


To je presne duvod, proc je (byla?) Amerika nejbohatsi zeme na svete, protoze absolutne nesmyslne, neefektivni, nasilim prosazene reseni ve forme obrovskejch, smradlavejch, prazdnejch krabic nahradi resenim trnim (vzhledem k tomu, ze jsou to auta a mikrobusy, tak se v tom furt projevuje hodne vladniho nasili, ale furt je to efektivnejsi nez prazdny autobusy a vlaky ...) .... A s tim dominantnim postavenim GreyHound bych to taky tak absolutne nevidel, volnej trh uplne az tak dominantni postaveni neumnoznuje, takze bych to spis videl jako dukaz, ze o trzni reseni nejde - ale nic o tom nevim, takze by urcite pomoh´ nejakej quick research o GreyHound lobbingu ..... :)

Juraj

Re: Greyhound

Uživatel Berny napsal:

Autobusem Student Agency jsem nikdy nejel, ale věřím, že jsou skvělé. Zatím jsem ještě od nikoho neslyšel si na ně stěžovat. Existují však i jiné soukromé společnosti v jiných zemích, z nichž by autor asi už tak nadšený nebyl. Několikrát jsem v USA jel autobusem Greyhound. Záchod v autobuse byl a jestli byla klimatizace nebo ne si už nepamatuju, zato si dobře pamatuji, že jsme vždycky měli značné zpoždění, jednou dokonce několik hodin. Chování zaměstnanců bylo rovněž otřesné. Společnost Greyhound má na americkém trhu autobusové dopravy dominantní pozici a podle toho to také vypadá.

Dále bych chtěl upozornit na skutečnost, že ve státech Washington, Oregon, Idaho a Montana je zhruba pět dálkových autobusových tras (Sacramento-Portland-Seattle, Seattle-Pendleton-Salt Lake City, Ellensburg-Spokane-Butte-Billings, Portland-Pendleton, Pasco-Spokane) na 13 miliónů lidí, kteří v těchto státech žijí.

Přestože tedy z dotací autobusovým společnostem nejsem nijak nadšený, obávám se, že po jejich zrušení v ČR by síť autobusové dopravy dramaticky prořídla a stejně jako dnes se v Montaně nikdo nedostane autobusem z Great Falls (58 tisíc obyvatel) do Billings (105 tisíc obyvatel), tak by se nikdo nedostal z Pelhřimova do Humpolce.


Ja som isiel s Greyhound viackrat a nemal som problem. Ale tam je podla mna problem v inom: kazdy ma auto, takze aby jazdili autobusy, museli by mat zakaznikov.

Ak bude trh na trasu Pelhrim-Humpolec, budu aj autobusy. Ak nebudu zakaznici, nema byt ani linka a je to OK. Tych par ludi, ktori s tym maju problem musia pocitat s tym, ze co usetrili na pozemku musia investovat do dopravy. Nedava to nikomu pravo aby mna oberal o peniaze cez dane a financoval taketo biznisy.

Inak v Japonsku je MHD sukromna a je to parada. Clovek ma na vyber rychlejsie alebo lacnejsie a pod. a ta doprava tak ak vyzera.

AAA

RJ a VR

RegioJet se jedineho vyberoveho rizeni na krajskou zeleznici nezucastnil, jeste pred nim odstoupil. To sice nic nemeni na faktu ze VR v ostatnich krajich uz neprobehla vubec, ale podobne nepresnosti jsou jen vodou na mlyn ruznym modrym fanatikum (tim nemyslim priznivce pravice, ale CD).

MMister

Re: Greyhound

Uživatel Berny napsal:

Záchod v autobuse byl a jestli byla klimatizace nebo ne si už nepamatuju, zato si dobře pamatuji, že jsme vždycky měli značné zpoždění, jednou dokonce několik hodin.
Vyzkoušel jsem na severovýchodě USA tři různé autobusové firmy. Greyhound z nich byl nejhorší, ale nebylo to nijak špatné. Rozhodně stokrát lepší než ČSAD. Ale že by tam nebyla klimatizace? To sotva. V našem autobuse byla klimatizace skoro vždycky nastavená na tak málo, že jsem myslel, že umrznu. :) Co bylo důvodem těch zpoždění?

Chování zaměstnanců bylo rovněž otřesné.
Proboha jakých?

Společnost Greyhound má na americkém trhu autobusové dopravy dominantní pozici a podle toho to také vypadá.
Nevím jak v jiných koutech USA, ale na severovýchodě bych ani neřekl. Obával jsem se, že v Americe jezdí autobusem jenom socky, ale nebylo tomu tak. Samý slušný lidi. Třeba je to opět v jiných koutech jinak a podle toho taky vypadá kvalita služeb...?

Dále bych chtěl upozornit na skutečnost, že ve státech Washington, Oregon, Idaho a Montana je zhruba pět dálkových autobusových tras (Sacramento-Portland-Seattle, Seattle-Pendleton-Salt Lake City, Ellensburg-Spokane-Butte-Billings, Portland-Pendleton, Pasco-Spokane) na 13 miliónů lidí, kteří v těchto státech žijí.
A to je podle vás hodně, nebo málo?

Přestože tedy z dotací autobusovým společnostem nejsem nijak nadšený, obávám se, že po jejich zrušení v ČR by síť autobusové dopravy dramaticky prořídla a stejně jako dnes se v Montaně nikdo nedostane autobusem z Great Falls (58 tisíc obyvatel) do Billings (105 tisíc obyvatel), tak by se nikdo nedostal z Pelhřimova do Humpolce.
No a?

Central Scrutinizer

Záleží na daných podmínkách i na lidech

Že "svobodný trh vede" potvrdit nemohu, záleží natom jak a kde.
Nicméně, situaci v ČR vidím zcela strejně jako autor. Myslím že současnou situaci popsal přesně a ušetřil nás při tom špinavých detailů. :-)
Zrušení státních dotací a otevření trhu všem kdo splní technické a kvalifikační požadavky může situaci v ČR jen zlepšit.

Central Scrutinizer

Re: Greyhound

Uživatel Berny napsal:

Autobusem Student Agency jsem nikdy nejel, ale věřím, že jsou skvělé. Zatím jsem ještě od nikoho neslyšel si na ně stěžovat. Existují však i jiné soukromé společnosti v jiných zemích, z nichž by autor asi už tak nadšený nebyl. Několikrát jsem v USA jel autobusem Greyhound. Záchod v autobuse byl a jestli byla klimatizace nebo ne si už nepamatuju, zato si dobře pamatuji, že jsme vždycky měli značné zpoždění, jednou dokonce několik hodin. Chování zaměstnanců bylo rovněž otřesné. Společnost Greyhound má na americkém trhu autobusové dopravy dominantní pozici a podle toho to také vypadá.

Dále bych chtěl upozornit na skutečnost, že ve státech Washington, Oregon, Idaho a Montana je zhruba pět dálkových autobusových tras (Sacramento-Portland-Seattle, Seattle-Pendleton-Salt Lake City, Ellensburg-Spokane-Butte-Billings, Portland-Pendleton, Pasco-Spokane) na 13 miliónů lidí, kteří v těchto státech žijí.

Přestože tedy z dotací autobusovým společnostem nejsem nijak nadšený, obávám se, že po jejich zrušení v ČR by síť autobusové dopravy dramaticky prořídla a stejně jako dnes se v Montaně nikdo nedostane autobusem z Great Falls (58 tisíc obyvatel) do Billings (105 tisíc obyvatel), tak by se nikdo nedostal z Pelhřimova do Humpolce.

Nemám zkušenosti s autobusovou dopravou v zemi Unites Slaves of Abraham, ale když postaví ty předpotopní Greyhoundy vedle autobusů Student Agency, nemají se čím chlubit.
Podobná situace je i na vesnici, tedy v Kanadě, kde ovšem, jezdí na čas (tedy pokud neporazi losa, dálnici neodnesla voda, lavina bahna-kamení-sněhu nazavalila-neodnesla dálnici atd.). Říkají tomu "The Act of God" (He´s a Bad Dude :-)
Pokud jde o polostátrní dopravu, stačí se podívat na školní autobusy. Na druhou stranu, kolik jich máme my abych kritizoval. Tolik z úhlu inovace.
Pokud jde o šanci na přežití havárie, sázím na Greyhound.

Berny

Re: Re: Greyhound

Uživatel MMister napsal:

Ale že by tam nebyla klimatizace? To sotva. V našem autobuse byla klimatizace skoro vždycky nastavená na tak málo, že jsem myslel, že umrznu. :)

Ja jsem netvrdil, ze tam nebyla, ja jsem napsal, ze si to nepamatuji. Nebylo to pro mne tehdy natolik dulezite, abych si toho vsiml a zapamatoval.

Co bylo důvodem těch zpoždění?

Nevim, Greyhound tyto informace nezverejnuje. Mockrat jsem cekal v patek vecer v Austinu na autobusovem nadrazi Greyhoundu, kterym mela prijet z Houstonu moje pritelkyne. Zpozdeni bylo pravidlem, casto i znacne. Kdykoliv jsem se zeptal, kdy autobus dorazi, jestli za deset minut nebo za dve hodiny, nikdo nikdy nebyl schopen odpovedet, natoz aby vedeli, jaky je duvod zpozdeni.

Proboha jakých?

S pritelkyni jsme pred par lety jeli z Greenvillu v Jizni Karoline do Miami, odkud jsme odletali na rok do Jizni Ameriky. Nekde jsme presedali na jiny autobus, uz si nevzpominam kde. Meli jsme prijet nekdy v osm nebo v devet vecer, ale prijeli jsme s vice nez dvouhodinovym zpozdenim. Nas pripoj nam ujel. Sli jsme tedy k prepazce "Customer Service", abychom zjistili, jake jsou moznosti. Pani na prepazce byla neschopna a znacne protivna. To by vsak bylo jeste dobre. Museli jsme na nadrazi cekat na autobus, ktery jel az ve tri nebo ve ctyri hodiny rano. Autobusu, ktere prijely z ruznych smeru se zpozdenim, bylo ten den dost a vsechna sedadla v cekarne byla obsazena. Nemohli jsme si vsak sednout ani na zem ani na zavazadlo, protoze porad tam prochazela ochranka a buzerovala, aby se lidi zvedli. Museli jsme tedy nekolik hodin cekat ve stoje. Odejit jsme take nemohli, protoze na ten "nas" autobus tam zjevne cekalo mnohem vice lidi, nez kolik se do nej mohlo vejit a nikdo nebyl schopen rici, kdo tedy vlastne pojede a kdo ne a nezbylo nam tedy nez nekolik hodin stat primo u dveri, od kterych mel autobus odjizdet. No, zkratka byl to uzasny zazitek. Nemohu, nez doporucit.

A to je podle vás hodně, nebo málo?

Podle mne je pet autobusovych linek na ctyri staty s 13 miliony obyvatel malo.

No a?

Ja jsem zil v USA mnoho let a jak je to uzasne, kdyz se odnikud neda nikam dostat, pokud nejedete autem, jsem si zazil na vlastni kuzi. Mozna, kdybyste to vyzkousel, tak byste treba take tolik pro zruseni tech dotaci nehoroval.

Josef T.

Re: Re: Re: Greyhound

Uživatel Berny napsal:



Podle mne je pet autobusovych linek na ctyri staty s 13 miliony obyvatel malo.

No a?

Ja jsem zil v USA mnoho let a jak je to uzasne, kdyz se odnikud neda nikam dostat, pokud nejedete autem, jsem si zazil na vlastni kuzi. Mozna, kdybyste to vyzkousel, tak byste treba take tolik pro zruseni tech dotaci nehoroval.[/citace]

Takže krádež je OK,když se to vám osobně zrovna hodi? Proč by vám měli lidé,kteří autobusem nikdy nepojedou, nedobrovolně platit autobusové spoje?

MMister

Re: Re: Re: Greyhound

Uživatel Berny napsal:

Nevim, Greyhound tyto informace nezverejnuje. Mockrat jsem cekal v patek vecer v Austinu na autobusovem nadrazi Greyhoundu, kterym mela prijet z Houstonu moje pritelkyne. Zpozdeni bylo pravidlem, casto i znacne. Kdykoliv jsem se zeptal, kdy autobus dorazi, jestli za deset minut nebo za dve hodiny, nikdo nikdy nebyl schopen odpovedet, natoz aby vedeli, jaky je duvod zpozdeni.
Vaše přítelkyně nemá telefon? Nejvíc informací o pohybu autobusu asi má řidič, předpokládám.

S pritelkyni jsme pred par lety jeli z Greenvillu v Jizni Karoline do Miami, odkud jsme odletali na rok do Jizni Ameriky. Nekde jsme presedali na jiny autobus, uz si nevzpominam kde. Meli jsme prijet nekdy v osm nebo v devet vecer, ale prijeli jsme s vice nez dvouhodinovym zpozdenim. Nas pripoj nam ujel. Sli jsme tedy k prepazce "Customer Service", abychom zjistili, jake jsou moznosti. Pani na prepazce byla neschopna a znacne protivna. To by vsak bylo jeste dobre. Museli jsme na nadrazi cekat na autobus, ktery jel az ve tri nebo ve ctyri hodiny rano. Autobusu, ktere prijely z ruznych smeru se zpozdenim, bylo ten den dost a vsechna sedadla v cekarne byla obsazena. Nemohli jsme si vsak sednout ani na zem ani na zavazadlo, protoze porad tam prochazela ochranka a buzerovala, aby se lidi zvedli. Museli jsme tedy nekolik hodin cekat ve stoje. Odejit jsme take nemohli, protoze na ten "nas" autobus tam zjevne cekalo mnohem vice lidi, nez kolik se do nej mohlo vejit a nikdo nebyl schopen rici, kdo tedy vlastne pojede a kdo ne a nezbylo nam tedy nez nekolik hodin stat primo u dveri, od kterych mel autobus odjizdet. No, zkratka byl to uzasny zazitek. Nemohu, nez doporucit.
Asi nepříjemný zážitek. Ale proč jste jejich služeb stále využíval, když jste s nimi byl tak nespokojený? Aha, bylo to nejlevnější. A co všechno byste nechtěl?

Podle mne je pet autobusovych linek na ctyri staty s 13 miliony obyvatel malo.
Mohu vědět, co vás k této myšlence přivedlo? A jak jste spočítal, kolik je akorát?

Ja jsem zil v USA mnoho let a jak je to uzasne, kdyz se odnikud neda nikam dostat, pokud nejedete autem, jsem si zazil na vlastni kuzi. Mozna, kdybyste to vyzkousel, tak byste treba take tolik pro zruseni tech dotaci nehoroval.
Pokud bych byl odkázán na autobus, asi bych se nenastěhoval někam, kam autobus nejezdí. To dokáže totiž jenom socialista - odstěhovat se na Měsíc a pak natahovat ruce k ostatním daňovým poplatníkům s tím, že je tam zima, špatný vzduch a nejezdí tam autobus.

Robert-Antonio

Re: Re: Re: Greyhound

Uživatel Berny napsal:

Ja jsem zil v USA mnoho let a jak je to uzasne, kdyz se odnikud neda nikam dostat, pokud nejedete autem, jsem si zazil na vlastni kuzi. Mozna, kdybyste to vyzkousel, tak byste treba take tolik pro zruseni tech dotaci nehoroval.

V USA, kde se staví silnice komplet z veřejné kasičky (městské/státní/federální), řidiči platí v mýtu pouze údržbu silnic a ve spotřební dani neplatí ani desetinu toho, co v Česku, v takové zemi není divu, že veřejná osobní doprava je ve srovnání s Evropou tak zoufalá. Na vašem místě bych prvně horoval pro zrušení dotací do aut.

Berny

Re: Re: Re: Re: Greyhound

Uživatel MMister napsal:

Vaše přítelkyně nemá telefon? Nejvíc informací o pohybu autobusu asi má řidič, předpokládám.

Nemuzete se na vsechno divat optikou Ceske republiky, kde ma mobil kazde osmilete dite. V USA v roce 2005 zdaleka nebylo uplne bezne, aby mobilni telefon mel uplne kazdy a ani ja ani moje pritelkyne jsme ho v te dobe nemeli.

Asi nepříjemný zážitek. Ale proč jste jejich služeb stále využíval, když jste s nimi byl tak nespokojený? Aha, bylo to nejlevnější. A co všechno byste nechtěl?

Co se tyka spojeni Houston - Austin, tak nejde ani tak o to, ze to bylo nejlevnejsi. Zadne jine spojeni nez Greyhound z Houstonu do Austinu neni a po nasem zazitku z cesty do Miami jsme uz ani jeden s Greyhoundem nikdy nejeli.

Pokud bych byl odkázán na autobus, asi bych se nenastěhoval někam, kam autobus nejezdí. To dokáže totiž jenom socialista - odstěhovat se na Měsíc a pak natahovat ruce k ostatním daňovým poplatníkům s tím, že je tam zima, špatný vzduch a nejezdí tam autobus.

S tim souhlasim, proto bydlim v okresnim meste a to presne z tohoto duvodu. Nechci byt odkazan na verejnou dopravu. Nicmene lide ziji po cele republice a mnozi tam ziji desitky let a zili tam dost mozna i desitky let predtim, nez jsme se my dva narodili. Desitky let jim jezdil do vesnice trikrat denne autobus. Prece neni mozne vsem temto lidem autobus ze dne na den skrtnutim pera zrusit. Jeste bych rozumel tomu, kdyby se dotace rusily planovane a postupne, aby lide meli cas se prizpusobit novym podminkam, ale i tak - co by bylo vysledkem? Vsichni by se nastehovali do Prahy, Brna, Ostravy a Plzne? Osmdesatilete babicky by si porizovaly auta?

Anderson

Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

......
Zrušení státních dotací a otevření trhu všem kdo splní technické a kvalifikační požadavky může situaci v ČR jen zlepšit.


Už vidím ty „technické a kvalifikační požadavky“ v praxi:

Zrušení monopolu na MHD v Praze! Provozovat MHD může každý dopravce, který vlastní alespoň 3 linky metra z niž jedna je zelená, druhá žlutá a třetí červená. :-) Takhle nějak si ty kvalifikační předpoklady představujete?

Proč by nemohl vozit lidi Lojza ze zvláštní školy s žebřiňákem a oslíkem, když do jeho povozu někdo dobrovolně vleze?

MMister

Re: Re: Re: Re: Re: Greyhound

Uživatel Berny napsal:

S tim souhlasim, proto bydlim v okresnim meste a to presne z tohoto duvodu. Nechci byt odkazan na verejnou dopravu. Nicmene lide ziji po cele republice a mnozi tam ziji desitky let a zili tam dost mozna i desitky let predtim, nez jsme se my dva narodili. Desitky let jim jezdil do vesnice trikrat denne autobus. Prece neni mozne vsem temto lidem autobus ze dne na den skrtnutim pera zrusit. Jeste bych rozumel tomu, kdyby se dotace rusily planovane a postupne, aby lide meli cas se prizpusobit novym podminkam,
No vidíte, že jsme se nakonec shodli. :)

ale i tak - co by bylo vysledkem? Vsichni by se nastehovali do Prahy, Brna, Ostravy a Plzne? Osmdesatilete babicky by si porizovaly auta?
Předpokládám, že osmdesátileté babičky nejezdí tak často. U nás se dá snad téměř všude dostat autobusem (netuším, které jsou dotované a které ne).

V USA to může být jinak, neb tam má auto každý odjakživa a benzin je levnější. (Plus tisíc dalších důvodů.)

Anderson

Re: Re: Re: Re: Re: Greyhound

Uživatel Berny napsal:

......Nicmene lide ziji po cele republice a mnozi tam ziji desitky let a zili tam dost mozna i desitky let predtim, nez jsme se my dva narodili. Desitky let jim jezdil do vesnice trikrat denne autobus. Prece neni mozne vsem temto lidem autobus ze dne na den skrtnutim pera zrusit.......


Je. :-) Ti lidé se desítky let formou dotované služby přiživovali na práci někoho jiného a je na čase to ukončit. Když ne hned, tak kdy? Za rok, deset let, sto let, až je přestane ten „oběd zadarmo“ bavit?

Oni se ti lidi prostě přizpůsobí. Buď si za služby připlatí, nebo si pořídí auto, nebo si sousedsky vypomohou (soused Vás někam hodí) a nebo vymyslí nějaký ještě efektivnější způsob, jak se dostat tam, kam potřebují.

Argument typu „X let to tak bylo, tak to tak musí zůstat“ je naprosto mimo. Miliony let lidstvo nelétalo, musí to tak zůstat? Miliony let lidstvo nepálilo uhlí, musí to tak zůstat? Stovky let měl majitel panství právo první noci, musí to tak zůstat? 8 let byla Natascha Kampuschová vězněna ve sklepě svého únosce, nemělo by to tak náhodou zůstat? :-)

Thorby

Re: Re: Re: Re: Re: Greyhound

Uživatel Berny napsal:

Uživatel MMister napsal:
Nicmene lide ziji po cele republice a mnozi tam ziji desitky let a zili tam dost mozna i desitky let predtim, nez jsme se my dva narodili. Desitky let jim jezdil do vesnice trikrat denne autobus. Prece neni mozne vsem temto lidem autobus ze dne na den skrtnutim pera zrusit. Jeste bych rozumel tomu, kdyby se dotace rusily planovane a postupne, aby lide meli cas se prizpusobit novym podminkam, ...

Do osád, kde v súčasnosti chodia 3 autobusy denne, chodilo tých autobusov 5. A trocha dávnejšie tie autobusy do takých miest nechodili vôbec. A nejaké extra plánovanie s cieľom pripraviť ľudí na zmenu v tom nebolo, išlo len o aktuálne tlaky na rozpočet toho, kto uhrádzal straty za výkony vo verejnom záujme.

Ale ak ti ide len o nejakú sociálnu spravodlivosť, zdroje z privatizácie jestvujúcich dopravných podnikov (a iného majetku štátu) sa môžu použiť ako istá forma jednorázového odškodnenia starším obyvateľom na vidieku...

Central Scrutinizer

Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech

Uživatel Anderson napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

......
Zrušení státních dotací a otevření trhu všem kdo splní technické a kvalifikační požadavky může situaci v ČR jen zlepšit.


Už vidím ty „technické a kvalifikační požadavky“ v praxi:

Zrušení monopolu na MHD v Praze! Provozovat MHD může každý dopravce, který vlastní alespoň 3 linky metra z niž jedna je zelená, druhá žlutá a třetí červená. :-) Takhle nějak si ty kvalifikační předpoklady představujete?

Proč by nemohl vozit lidi Lojza ze zvláštní školy s žebřiňákem a oslíkem, když do jeho povozu někdo dobrovolně vleze?

Re:"Zrušení monopolu na MHD v Praze! Provozovat MHD může každý dopravce, který vlastní alespoň 3 linky metra z niž jedna je zelená, druhá žlutá a třetí červená. :-) Takhle nějak si ty kvalifikační předpoklady představujete?"
.........................................................................................
Nepodsouvejte mi Vaše představy.

Re:"Proč by nemohl vozit lidi Lojza ze zvláštní školy s žebřiňákem a oslíkem, když do jeho povozu někdo dobrovolně vleze?"
................................................................................................
Jistě. Pokud si Vy, Lojza a oslík budete lépe rozumět, proč ne.
Dospělým ale umožníme požadovat aby autobus byl schopný dopravy, hygienicky nezávadný a řidiče který umí a je ve způsobilém stavu řídit.
Nebo i s tím máte problém?



Anderson

Re: Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Uživatel Anderson napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

......
Zrušení státních dotací a otevření trhu všem kdo splní technické a kvalifikační požadavky může situaci v ČR jen zlepšit.


Už vidím ty „technické a kvalifikační požadavky“ v praxi:

Zrušení monopolu na MHD v Praze! Provozovat MHD může každý dopravce, který vlastní alespoň 3 linky metra z niž jedna je zelená, druhá žlutá a třetí červená. :-) Takhle nějak si ty kvalifikační předpoklady představujete?

Proč by nemohl vozit lidi Lojza ze zvláštní školy s žebřiňákem a oslíkem, když do jeho povozu někdo dobrovolně vleze?

Re:"Zrušení monopolu na MHD v Praze! Provozovat MHD může každý dopravce, který vlastní alespoň 3 linky metra z niž jedna je zelená, druhá žlutá a třetí červená. :-) Takhle nějak si ty kvalifikační předpoklady představujete?"
.........................................................................................
Nepodsouvejte mi Vaše představy.

Re:"Proč by nemohl vozit lidi Lojza ze zvláštní školy s žebřiňákem a oslíkem, když do jeho povozu někdo dobrovolně vleze?"
................................................................................................
Jistě. Pokud si Vy, Lojza a oslík budete lépe rozumět, proč ne.
Dospělým ale umožníme požadovat aby autobus byl schopný dopravy, hygienicky nezávadný a řidiče který umí a je ve způsobilém stavu řídit.
Nebo i s tím máte problém?


Ne, nemám s tím problém, ale na rozdíl od Vás nemám problém s uvolněním trhu všem, ne jen vyvolené skupině.

Central Scrutinizer

Re: Re: Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech

Uživatel Anderson napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Uživatel Anderson napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

......
Zrušení státních dotací a otevření trhu všem kdo splní technické a kvalifikační požadavky může situaci v ČR jen zlepšit.


Už vidím ty „technické a kvalifikační požadavky“ v praxi:

Zrušení monopolu na MHD v Praze! Provozovat MHD může každý dopravce, který vlastní alespoň 3 linky metra z niž jedna je zelená, druhá žlutá a třetí červená. :-) Takhle nějak si ty kvalifikační předpoklady představujete?

Proč by nemohl vozit lidi Lojza ze zvláštní školy s žebřiňákem a oslíkem, když do jeho povozu někdo dobrovolně vleze?

Re:"Zrušení monopolu na MHD v Praze! Provozovat MHD může každý dopravce, který vlastní alespoň 3 linky metra z niž jedna je zelená, druhá žlutá a třetí červená. :-) Takhle nějak si ty kvalifikační předpoklady představujete?"
.........................................................................................
Nepodsouvejte mi Vaše představy.

Re:"Proč by nemohl vozit lidi Lojza ze zvláštní školy s žebřiňákem a oslíkem, když do jeho povozu někdo dobrovolně vleze?"
................................................................................................
Jistě. Pokud si Vy, Lojza a oslík budete lépe rozumět, proč ne.
Dospělým ale umožníme požadovat aby autobus byl schopný dopravy, hygienicky nezávadný a řidiče který umí a je ve způsobilém stavu řídit.
Nebo i s tím máte problém?


Ne, nemám s tím problém, ale na rozdíl od Vás nemám problém s uvolněním trhu všem, ne jen vyvolené skupině.

Vydíte, dohodli jsme se :-) O žádné "vyvolené skupině" jsem ani nešpitl. Nenávidím elitisty.
Napsal jsem to tak jak jsem to myslel:
......
Zrušení státních dotací a otevření trhu všem kdo splní technické a kvalifikační požadavky může situaci v ČR jen zlepšit.

Všimněte si slova "všem".

Anderson

Re: Re: Re: Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

O žádné "vyvolené skupině" jsem ani nešpitl. Nenávidím elitisty.

......
Zrušení státních dotací a otevření trhu všem kdo splní technické a kvalifikační požadavky může situaci v ČR jen zlepšit.


Všimněte si slova "všem".


Božínku, tohle se opravdu nevidí každý den. Za tím Vaším "všem" jste uvedl podmínku, která určitou skupinu vyjímá - zakazuje jí účastnit se trhu (na což jsem Vás upozornil). Pak přijde Vaše tvrzení, že účastnit se trhu "povolujete všem". Tohle je jasný rozpor ve Vašich tvrzeních. Můžete tedy napnout své síly a napsat, jak to myslíte doopravdy? Ve Vašich nekonzistentních tvrzeních je naprosto nemožné se vyznat.

Kdo bude určovat "technické a kvalifikační požadavky", které musí splnit člověk, kterému má být povoleno účastnit se trhu? Nějaká elita - jo pardon, elita ne, ty nemáte rád. Tak možná si na to troufáte sám, ne?

Central Scrutinizer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech

Uživatel Anderson napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

O žádné "vyvolené skupině" jsem ani nešpitl. Nenávidím elitisty.

......
Zrušení státních dotací a otevření trhu všem kdo splní technické a kvalifikační požadavky může situaci v ČR jen zlepšit.


Všimněte si slova "všem".


Božínku, tohle se opravdu nevidí každý den. Za tím Vaším "všem" jste uvedl podmínku, která určitou skupinu vyjímá - zakazuje jí účastnit se trhu (na což jsem Vás upozornil). Pak přijde Vaše tvrzení, že účastnit se trhu "povolujete všem". Tohle je jasný rozpor ve Vašich tvrzeních. Můžete tedy napnout své síly a napsat, jak to myslíte doopravdy? Ve Vašich nekonzistentních tvrzeních je naprosto nemožné se vyznat.

Kdo bude určovat "technické a kvalifikační požadavky", které musí splnit člověk, kterému má být povoleno účastnit se trhu? Nějaká elita - jo pardon, elita ne, ty nemáte rád. Tak možná si na to troufáte sám, ne?

Zase podsouváte?
Malou rekapitulaci?
Vy:
Re:"Zrušení monopolu na MHD v Praze! Provozovat MHD může každý dopravce, který vlastní alespoň 3 linky metra z niž jedna je zelená, druhá žlutá a třetí červená. :-) Takhle nějak si ty kvalifikační předpoklady představujete?"
Já:
Nepodsouvejte mi Vaše představy.
Vy:

Re:"Proč by nemohl vozit lidi Lojza ze zvláštní školy s žebřiňákem a oslíkem, když do jeho povozu někdo dobrovolně vleze?"
Já:
"Jistě. Pokud si Vy, Lojza a oslík budete lépe rozumět, proč ne.
Dospělým ale umožníme požadovat aby autobus byl schopný dopravy, hygienicky nezávadný a řidiče který umí a je ve způsobilém stavu řídit.
Nebo i s tím máte problém?"
Vy:
"Ne, nemám s tím problém, ale na rozdíl od Vás nemám problém s uvolněním trhu všem, ne jen vyvolené skupině."
Já:
Vydíte, dohodli jsme se :-) O žádné "vyvolené skupině" jsem ani nešpitl. Nenávidím elitisty.
Napsal jsem to tak jak jsem to myslel:
"Zrušení státních dotací a otevření trhu všem kdo splní technické a kvalifikační požadavky může situaci v ČR jen zlepšit."
Všimněte si slova "všem".
Vy:
Božínku, tohle se opravdu nevidí každý den. Za tím Vaším "všem" jste uvedl podmínku, která určitou skupinu vyjímá - zakazuje jí účastnit se trhu (na což jsem Vás upozornil). Pak přijde Vaše tvrzení, že účastnit se trhu "povolujete všem". Tohle je jasný rozpor ve Vašich tvrzeních. Můžete tedy napnout své síly a napsat, jak to myslíte doopravdy? Ve Vašich nekonzistentních tvrzeních je naprosto nemožné se vyznat.
Kdo bude určovat "technické a kvalifikační požadavky", které musí splnit člověk, kterému má být povoleno účastnit se trhu? Nějaká elita - jo pardon, elita ne, ty nemáte rád. Tak možná si na to troufáte sám, ne?
Konec rekapitulace.
·····································································································
Vidím že se začínáte zaplétat do vlastních argumentů.
Stále mám zájem o diskusi za účelem výměny myšlenek.
Proto vám dávám možnost učinit krok zpět a zamyslet se, než znovu odpovíte.
Otázka:
Napsal jsem že:"Dospělým ale umožníme požadovat aby autobus byl schopný dopravy, hygienicky nezávadný a řidiče který umí a je ve způsobilém stavu řídit.
"?
Ano nebo Ne?

Božínek

Andersone, Andersone!

Uživatel Anderson napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

O žádné "vyvolené skupině" jsem ani nešpitl. Nenávidím elitisty.

......
Zrušení státních dotací a otevření trhu všem kdo splní technické a kvalifikační požadavky může situaci v ČR jen zlepšit.


Všimněte si slova "všem".


Božínku, tohle se opravdu nevidí každý den. Za tím Vaším "všem" jste uvedl podmínku, která určitou skupinu vyjímá - zakazuje jí účastnit se trhu (na což jsem Vás upozornil). Pak přijde Vaše tvrzení, že účastnit se trhu "povolujete všem". Tohle je jasný rozpor ve Vašich tvrzeních. Můžete tedy napnout své síly a napsat, jak to myslíte doopravdy? Ve Vašich nekonzistentních tvrzeních je naprosto nemožné se vyznat.

Kdo bude určovat "technické a kvalifikační požadavky", které musí splnit člověk, kterému má být povoleno účastnit se trhu? Nějaká elita - jo pardon, elita ne, ty nemáte rád. Tak možná si na to troufáte sám, ne?

Andersone, Andersone!
To co tu předvádíte "se opravdu nevidí každý den".
Tvrdit že jsem :" Za tím "všem" jsem uvedl podmínku, která určitou skupinu vyjímá - zakazuje jí účastnit se trhu je naprostá a fabrikace."
Měl by jste se nad sebou vážně zamyslet.

Central SCrutinizer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech (oprava)

Uživatel Anderson napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

O žádné "vyvolené skupině" jsem ani nešpitl. Nenávidím elitisty.

......
Zrušení státních dotací a otevření trhu všem kdo splní technické a kvalifikační požadavky může situaci v ČR jen zlepšit.


Všimněte si slova "všem".


Božínku, tohle se opravdu nevidí každý den. Za tím Vaším "všem" jste uvedl podmínku, která určitou skupinu vyjímá - zakazuje jí účastnit se trhu (na což jsem Vás upozornil). Pak přijde Vaše tvrzení, že účastnit se trhu "povolujete všem". Tohle je jasný rozpor ve Vašich tvrzeních. Můžete tedy napnout své síly a napsat, jak to myslíte doopravdy? Ve Vašich nekonzistentních tvrzeních je naprosto nemožné se vyznat.

Kdo bude určovat "technické a kvalifikační požadavky", které musí splnit člověk, kterému má být povoleno účastnit se trhu? Nějaká elita - jo pardon, elita ne, ty nemáte rád. Tak možná si na to troufáte sám, ne?

Andersone, Andersone!
To co tu předvádíte "se opravdu nevidí každý den".
Tvrdit že jsem :" Za tím "všem" jsem uvedl podmínku, která určitou skupinu vyjímá - zakazuje jí účastnit se trhu"...............je naprostá fabrikace z Vaší strany."
Měl by jste se nad sebou vážně zamyslet.

Božínek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech (oprava 2)

Uživatel Anderson napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

O žádné "vyvolené skupině" jsem ani nešpitl. Nenávidím elitisty.

......
Zrušení státních dotací a otevření trhu všem kdo splní technické a kvalifikační požadavky může situaci v ČR jen zlepšit.


Všimněte si slova "všem".


Božínku, tohle se opravdu nevidí každý den. Za tím Vaším "všem" jste uvedl podmínku, která určitou skupinu vyjímá - zakazuje jí účastnit se trhu (na což jsem Vás upozornil). Pak přijde Vaše tvrzení, že účastnit se trhu "povolujete všem". Tohle je jasný rozpor ve Vašich tvrzeních. Můžete tedy napnout své síly a napsat, jak to myslíte doopravdy? Ve Vašich nekonzistentních tvrzeních je naprosto nemožné se vyznat.

Kdo bude určovat "technické a kvalifikační požadavky", které musí splnit člověk, kterému má být povoleno účastnit se trhu? Nějaká elita - jo pardon, elita ne, ty nemáte rád. Tak možná si na to troufáte sám, ne?

Ooops, tak dobře se bavím...na chvíli jsem zapomněl že jsem teď Božínek. ,-)
Omlouvám se za ty opravy.
Central Scrutinizer
ˇ········································
Andersone, Andersone!
To co tu předvádíte "se opravdu nevidí každý den".
Tvrdit že :" Za tím "všem" jsem uvedl podmínku, která určitou skupinu vyjímá - zakazuje jí účastnit se trhu"...............je naprostá fabrikace z Vaší strany."
Měl by jste se nad sebou vážně zamyslet.
Božínek

Anderson

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech (oprava)

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Stále mám zájem o diskusi za účelem výměny myšlenek.

Bezva, tak prosím zkuste odpovědět na tři jednoduché otázky.

Budeme vycházet z Vašeho názoru:

Zrušení státních dotací a otevření trhu všem kdo splní technické a kvalifikační požadavky může situaci v ČR jen zlepšit.


Kdo bude určovat „technické a kvalifikační předpoklady“, po jejichž splnění bude mít jedinec přístup na trh?

Co navrhujete dělat s jedinci, kteří začnou podnikat načerno - přestože nesplňují „technické a kvalifikační předpoklady“, budou nabízet na trhu svoje služby?

Můžete velmi stručně nastínit ony „technické a kvalifikační předpoklady“?

Central Scrutinizer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech (oprava)

Uživatel Anderson napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Stále mám zájem o diskusi za účelem výměny myšlenek.

Bezva, tak prosím zkuste odpovědět na tři jednoduché otázky.

Budeme vycházet z Vašeho názoru:

Zrušení státních dotací a otevření trhu všem kdo splní technické a kvalifikační požadavky může situaci v ČR jen zlepšit.


Co navrhujete dělat s jedinci, kteří začnou podnikat načerno - přestože nesplňují „technické a kvalifikační předpoklady“, budou nabízet na trhu svoje služby?

Můžete velmi stručně nastínit ony „technické a kvalifikační předpoklady“?

Re: "Kdo bude určovat „technické a kvalifikační předpoklady“, po jejichž splnění bude mít jedinec přístup na trh?"
-
Vy chcete ancap, ne já. Neměli by jste to být právě vy, anarchokapitalisti (bez kapitálu) kdo by měl mít tak zcela zásadní věci dávno vyřešené?
···················································································
Re:"Co navrhujete dělat s jedinci, kteří začnou podnikat načerno - přestože nesplňují „technické a kvalifikační předpoklady“, budou nabízet na trhu svoje služby?"
-
Co navrhujete VY dělat s jedinci, kteří začnou podnikat načerno - přestože nesplňují „technické a kvalifikační předpoklady“, budou nabízet na trhu svoje služby?" Já za ancap nebojuji, nebude to můj problém, ale Váš.
I toto jste měj mít v hlavě dávno srovnané. Mne se neptejte, nejsem anarchista.
···················································································
Re:"Můžete velmi stručně nastínit ony „technické a kvalifikační předpoklady“?"
Již jsem to nastínil, přečtěte si celou diskusi.
···················································································
Více otázek?

Anderson

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech (oprava)

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Uživatel Anderson napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Stále mám zájem o diskusi za účelem výměny myšlenek.

Bezva, tak prosím zkuste odpovědět na tři jednoduché otázky.

Budeme vycházet z Vašeho názoru:

Zrušení státních dotací a otevření trhu všem kdo splní technické a kvalifikační požadavky může situaci v ČR jen zlepšit.


Co navrhujete dělat s jedinci, kteří začnou podnikat načerno - přestože nesplňují „technické a kvalifikační předpoklady“, budou nabízet na trhu svoje služby?

Můžete velmi stručně nastínit ony „technické a kvalifikační předpoklady“?

Re: "Kdo bude určovat „technické a kvalifikační předpoklady“, po jejichž splnění bude mít jedinec přístup na trh?"
-
Vy chcete ancap, ne já. Neměli by jste to být právě vy, anarchokapitalisti (bez kapitálu) kdo by měl mít tak zcela zásadní věci dávno vyřešené?
···················································································
Re:"Co navrhujete dělat s jedinci, kteří začnou podnikat načerno - přestože nesplňují „technické a kvalifikační předpoklady“, budou nabízet na trhu svoje služby?"
-
Co navrhujete VY dělat s jedinci, kteří začnou podnikat načerno - přestože nesplňují „technické a kvalifikační předpoklady“, budou nabízet na trhu svoje služby?" Já za ancap nebojuji, nebude to můj problém, ale Váš.
I toto jste měj mít v hlavě dávno srovnané. Mne se neptejte, nejsem anarchista.
···················································································
Re:"Můžete velmi stručně nastínit ony „technické a kvalifikační předpoklady“?"
Již jsem to nastínil, přečtěte si celou diskusi.
···················································································
Více otázek?


Já se neptám na ankap, to by opravdu u Vás nemělo cenu. Já se ptám, jak si to představujete Vy ve svém vyvoleném systému, ať už je jakýkoliv. Vy jste napsal, že pro připuštění na trh se musí splnit nějaké požadavky, tak se na ně ptám. Pokud to nemáte rozmyšlené nebo by Vás odpovědi nějak kompromitovali, tak si to klidně nechte pro sebe. Pak ale nemá cenu s Vámi diskutovat.

Takže odpovíte mi nebo ne?

Central Scrutinizer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech (oprava)

Uživatel Anderson napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Uživatel Anderson napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Stále mám zájem o diskusi za účelem výměny myšlenek.

Bezva, tak prosím zkuste odpovědět na tři jednoduché otázky.

Budeme vycházet z Vašeho názoru:

Zrušení státních dotací a otevření trhu všem kdo splní technické a kvalifikační požadavky může situaci v ČR jen zlepšit.


Co navrhujete dělat s jedinci, kteří začnou podnikat načerno - přestože nesplňují „technické a kvalifikační předpoklady“, budou nabízet na trhu svoje služby?

Můžete velmi stručně nastínit ony „technické a kvalifikační předpoklady“?

Re: "Kdo bude určovat „technické a kvalifikační předpoklady“, po jejichž splnění bude mít jedinec přístup na trh?"
-
Vy chcete ancap, ne já. Neměli by jste to být právě vy, anarchokapitalisti (bez kapitálu) kdo by měl mít tak zcela zásadní věci dávno vyřešené?
···················································································
Re:"Co navrhujete dělat s jedinci, kteří začnou podnikat načerno - přestože nesplňují „technické a kvalifikační předpoklady“, budou nabízet na trhu svoje služby?"
-
Co navrhujete VY dělat s jedinci, kteří začnou podnikat načerno - přestože nesplňují „technické a kvalifikační předpoklady“, budou nabízet na trhu svoje služby?" Já za ancap nebojuji, nebude to můj problém, ale Váš.
I toto jste měj mít v hlavě dávno srovnané. Mne se neptejte, nejsem anarchista.
···················································································
Re:"Můžete velmi stručně nastínit ony „technické a kvalifikační předpoklady“?"
Již jsem to nastínil, přečtěte si celou diskusi.
···················································································
Více otázek?


Já se neptám na ankap, to by opravdu u Vás nemělo cenu. Já se ptám, jak si to představujete Vy ve svém vyvoleném systému, ať už je jakýkoliv. Vy jste napsal, že pro připuštění na trh se musí splnit nějaké požadavky, tak se na ně ptám. Pokud to nemáte rozmyšlené nebo by Vás odpovědi nějak kompromitovali, tak si to klidně nechte pro sebe. Pak ale nemá cenu s Vámi diskutovat.

Takže odpovíte mi nebo ne?

Dupněte si při tom :-)

Central Scrutinizer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech (oprava)

Uživatel Anderson napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Uživatel Anderson napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Stále mám zájem o diskusi za účelem výměny myšlenek.

Bezva, tak prosím zkuste odpovědět na tři jednoduché otázky.

Budeme vycházet z Vašeho názoru:

Zrušení státních dotací a otevření trhu všem kdo splní technické a kvalifikační požadavky může situaci v ČR jen zlepšit.


Co navrhujete dělat s jedinci, kteří začnou podnikat načerno - přestože nesplňují „technické a kvalifikační předpoklady“, budou nabízet na trhu svoje služby?

Můžete velmi stručně nastínit ony „technické a kvalifikační předpoklady“?

Re: "Kdo bude určovat „technické a kvalifikační předpoklady“, po jejichž splnění bude mít jedinec přístup na trh?"
-
Vy chcete ancap, ne já. Neměli by jste to být právě vy, anarchokapitalisti (bez kapitálu) kdo by měl mít tak zcela zásadní věci dávno vyřešené?
···················································································
Re:"Co navrhujete dělat s jedinci, kteří začnou podnikat načerno - přestože nesplňují „technické a kvalifikační předpoklady“, budou nabízet na trhu svoje služby?"
-
Co navrhujete VY dělat s jedinci, kteří začnou podnikat načerno - přestože nesplňují „technické a kvalifikační předpoklady“, budou nabízet na trhu svoje služby?" Já za ancap nebojuji, nebude to můj problém, ale Váš.
I toto jste měj mít v hlavě dávno srovnané. Mne se neptejte, nejsem anarchista.
···················································································
Re:"Můžete velmi stručně nastínit ony „technické a kvalifikační předpoklady“?"
Již jsem to nastínil, přečtěte si celou diskusi.
···················································································
Více otázek?


Já se neptám na ankap, to by opravdu u Vás nemělo cenu. Já se ptám, jak si to představujete Vy ve svém vyvoleném systému, ať už je jakýkoliv. Vy jste napsal, že pro připuštění na trh se musí splnit nějaké požadavky, tak se na ně ptám. Pokud to nemáte rozmyšlené nebo by Vás odpovědi nějak kompromitovali, tak si to klidně nechte pro sebe. Pak ale nemá cenu s Vámi diskutovat.

Takže odpovíte mi nebo ne?

Dupněte si při tom :-)
····························
Potom se zamyslete, jestli nehlásáte vodu opilý vínem.
Pokud žijete v představě, že VY nemusíte odpovědět otázky které se vám "nelíbí" ale MY jsme POVINNI odpovědět Vám, pozdravujte na planetě Anarchoutopia.
-
Dnes jsem ale v dobrém rozmaru, protože je slunečno a teploty se vyškrábaly z -27·C na -6·C. :-)
Abych netahal dříví do lesa, dovolím si citovat Vaši vlastní odpověď která se mi moc líbila a sem se opravdu, ale opravdu hodí:
.
"Možná to pro Vás bude překvapení, ale odpovídat na Vaše dotazy opravdu nestojí na prvních příčkách mého řebříčku potřeb. Takže jako ekonomicky znalý jistě chápete, že nejdříve budou uspokojeny všechny potřeby, které jsou před Vámi (a že jich není málo) a až poté přijde řada na Vás. Vám nezbývá než čekat, případně mě motivovat k dřívější odpovědi. Pokud je toto vysvětlení na Vás příliš složité, zkusím to zjednodušit: Nejsem Váš zaměstnanec, budu se Vámi zabývat, až se mi bude chtít a jen pokud se mi bude chtít. :-)

Robert Antonio

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech (oprava)

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Re: "Kdo bude určovat „technické a kvalifikační předpoklady“, po jejichž splnění bude mít jedinec přístup na trh?"
-
Vy chcete ancap, ne já. Neměli by jste to být právě vy, anarchokapitalisti (bez kapitálu) kdo by měl mít tak zcela zásadní věci dávno vyřešené?
···················································································
Re:"Co navrhujete dělat s jedinci, kteří začnou podnikat načerno - přestože nesplňují „technické a kvalifikační předpoklady“, budou nabízet na trhu svoje služby?"
-
Co navrhujete VY dělat s jedinci, kteří začnou podnikat načerno - přestože nesplňují „technické a kvalifikační předpoklady“, budou nabízet na trhu svoje služby?" Já za ancap nebojuji, nebude to můj problém, ale Váš.
I toto jste měj mít v hlavě dávno srovnané. Mne se neptejte, nejsem anarchista.
···················································································
Re:"Můžete velmi stručně nastínit ony „technické a kvalifikační předpoklady“?"
Již jsem to nastínil, přečtěte si celou diskusi.
···················································································
Více otázek?


Mně snad nebudete podezírat z ancapu, ale jedna věc mi tady není jasná. Ty "technické a kvalifikační požadavky" prosazujete vy, ne Anderson. Proč by tedy je měl zdůvodňovat on?

O veřejnou dopravu, zejména železniční, se docela zajímám. Dobře vím, že jakmile se kdekoliv otevřel trh jen pro ty, kteří splňují nějaké zákonné Podmínky, tak se vždycky našel nějaký dominantní dopravce (případně konsorcium stávajících dopravců), který tyto podmínky začal ohýbat tak, aby konkurenci hodil co nejvíce klacků pod nohy. Mám proto dvě otázky:
1. Považujete takovýto vývoj za správný?
2. Pokud ne, jak tomu navrhujete zabránit? (aniž byste zákonné podmínky úplně zrušil)

Central Scrutinizer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech (oprava)

Uživatel Robert Antonio napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Re: "Kdo bude určovat „technické a kvalifikační předpoklady“, po jejichž splnění bude mít jedinec přístup na trh?"
-
Vy chcete ancap, ne já. Neměli by jste to být právě vy, anarchokapitalisti (bez kapitálu) kdo by měl mít tak zcela zásadní věci dávno vyřešené?
···················································································
Re:"Co navrhujete dělat s jedinci, kteří začnou podnikat načerno - přestože nesplňují „technické a kvalifikační předpoklady“, budou nabízet na trhu svoje služby?"
-
Co navrhujete VY dělat s jedinci, kteří začnou podnikat načerno - přestože nesplňují „technické a kvalifikační předpoklady“, budou nabízet na trhu svoje služby?" Já za ancap nebojuji, nebude to můj problém, ale Váš.
I toto jste měj mít v hlavě dávno srovnané. Mne se neptejte, nejsem anarchista.
···················································································
Re:"Můžete velmi stručně nastínit ony „technické a kvalifikační předpoklady“?"
Již jsem to nastínil, přečtěte si celou diskusi.
···················································································
Více otázek?


Mně snad nebudete podezírat z ancapu, ale jedna věc mi tady není jasná. Ty "technické a kvalifikační požadavky" prosazujete vy, ne Anderson. Proč by tedy je měl zdůvodňovat on?

O veřejnou dopravu, zejména železniční, se docela zajímám. Dobře vím, že jakmile se kdekoliv otevřel trh jen pro ty, kteří splňují nějaké zákonné Podmínky, tak se vždycky našel nějaký dominantní dopravce (případně konsorcium stávajících dopravců), který tyto podmínky začal ohýbat tak, aby konkurenci hodil co nejvíce klacků pod nohy. Mám proto dvě otázky:
1. Považujete takovýto vývoj za správný?
2. Pokud ne, jak tomu navrhujete zabránit? (aniž byste zákonné podmínky úplně zrušil)

Vítejte v diskusi :-)
Z ancapu ani ničeho jiného Vás podezírat nebudu :-)
Nakonec, ani ancap mi nevadí, praktikuji "sebevlastnictví" a straním jen sám sobě.
Prostými slovy, dovedu si utvořit vlastní názor a sbírám co se třpytí.
-
K Vašim otázkám:
Re:""Ty "technické a kvalifikační požadavky" prosazujete vy, ne Anderson. Proč by tedy je měl zdůvodňovat on?""
-
a) Pokud se zde někdo snaží něco prosadit (není jasné co), potom by jste se měl zeptat Andersona proč nedovede skousnout že jsem si dovolil jednou jedinkrát v celé této nekonečné diskusi dovolil napsat „technické a kvalifikační předpoklady“.
Zeptejte se Andersona, proč na to jednoduché konstatování mého OSOBNIHO názoru (které mu nebylo adresováno) opakovaně vyžaduje nová a nová vysvětlení něčeho co jsem mu dostatečně jasně a stručně vysvětlil.
b) Pan Anderson si myslí že ON nejen že nemusí opdpovědět na otázky které jsou mu moc na tělo a ještě na Vás vystrčí zadek. To mu ale vůbec nebrání v tom, aby odpopvěďi pedanticky vyžadoval na nás a ještě si diktuje, v jaké budou formě. Anderson by se měl zamyslet nad tím, jestlí nehlásá pití vody ač sám opily vínem.
Bez okecávání, je to prostě Anderson kdo dluží odpověď.
········································································
Re:"1. Považujete takovýto vývoj za správný?"
-
Ne, v žádném případě ne. Je to v rozporu s moji představou svobody.
·······················································································
Re:"2. Pokud ne, jak tomu navrhujete zabránit? (aniž byste zákonné podmínky úplně zrušil)".
-
Proč mě nedáte revolver ke spánku a říci: Chcete střelit do hlavy? Odpovězte (ale bez použití záporu)!

Rek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech (oprava)


Uživatel Central Scrutinizer napsal: ...
Uživatel Robert Antonio napsal: ...

S dovolením vám do toho skočím a pokusím se vypíchnout jádro problému.
Existují následující dvě možnosti, vyberte si:
1) Jeden poskytuje službu a druhý ji používá. Nikdo třetí nemá co kecat do toho, jaké podmínky (technické či jiné) si mezi sebou dohodnou.
2) přidáme někoho třetího, kdo má právo definovat ony "technické a kvalifikační předpoklady", které budou pro všechny poskytovatele dané služby povinné. A kdo je poruší, bude ve jménu ochrany spotřebitele potrestán.

Central Scrutinizer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech (oprava)

Uživatel Rek napsal:


Uživatel Central Scrutinizer napsal: ...
Uživatel Robert Antonio napsal: ...

S dovolením vám do toho skočím a pokusím se vypíchnout jádro problému.
Existují následující dvě možnosti, vyberte si:
1) Jeden poskytuje službu a druhý ji používá. Nikdo třetí nemá co kecat do toho, jaké podmínky (technické či jiné) si mezi sebou dohodnou.
2) přidáme někoho třetího, kdo má právo definovat ony "technické a kvalifikační předpoklady", které budou pro všechny poskytovatele dané služby povinné. A kdo je poruší, bude ve jménu ochrany spotřebitele potrestán.

Re:"Existují následující dvě možnosti, vyberte si:"
Za prvé, těch možností je mnohem více, ani já, ani vy nemáme štempl na chytrost.
Za druhé jsem jsem na tuto otázku stručně a jasně opdpověděl lhned na začátku diskuse (a dokonce je ta odpověď jedna z možností kterou sám navrhujete).
Chápu že se tato diskuse rozrostla, nicméně, je třebe reagovat na to, co již bylo napsáno.
Mimochodem, nejsme u soudu. Zatímco otázky typu ano/ne jsou jsou přijatelné, Otázky typu "vyberte si ze dvou možností které jsem JA vybral pro VAS" do této diskuse vůbec, ale vůbec nepatří. Nestojím snad před soudem ani anarrchokapitalistickou inkvizicí. nebo mýlím?

Rek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech (oprava)

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Uživatel Rek napsal:

S dovolením vám do toho skočím a pokusím se vypíchnout jádro problému.
Existují následující dvě možnosti, vyberte si:
1) Jeden poskytuje službu a druhý ji používá. Nikdo třetí nemá co kecat do toho, jaké podmínky (technické či jiné) si mezi sebou dohodnou.
2) přidáme někoho třetího, kdo má právo definovat ony "technické a kvalifikační předpoklady", které budou pro všechny poskytovatele dané služby povinné. A kdo je poruší, bude ve jménu ochrany spotřebitele potrestán.

Re:"Existují následující dvě možnosti, vyberte si:"
Za prvé, těch možností je mnohem více, ani já, ani vy nemáme štempl na chytrost.
Za druhé jsem jsem na tuto otázku stručně a jasně opdpověděl lhned na začátku diskuse (a dokonce je ta odpověď jedna z možností kterou sám navrhujete).
Chápu že se tato diskuse rozrostla, nicméně, je třebe reagovat na to, co již bylo napsáno.
Mimochodem, nejsme u soudu. Zatímco otázky typu ano/ne jsou jsou přijatelné, Otázky typu "vyberte si ze dvou možností které jsem JA vybral pro VAS" do této diskuse vůbec, ale vůbec nepatří. Nestojím snad před soudem ani anarrchokapitalistickou inkvizicí. nebo mýlím?

Ale ono opravdu jsou jen dvě možnosti: buď tam někdo třetí je nebo není. Maximálně můžeme vymýšlet varianty na jeho pravomoci, ale to bychom se zase vzdálili od jádra problému.
Takže to přefurmuluji jako otázku ano/ne: Má existovat někdo třetí s právem definovat ony "technické a kvalifikační předpoklady"?

Central Scrutinizer

Re: Pro (administrátora portálu) Malcika...znovu a znovu

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error ´80040e21´

Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE DB status value, if available. No work was done.

/clanky/komentare2.asp, line 104
···············································································
Your OLE DataBase functionality is screwed up. :-(

Central Scrutinizer

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Záleží na daných podmínkách i na lidech

Uživatel Rek napsal:

Uživatel Central Scrutinizer napsal:

Uživatel Rek napsal:

S dovolením vám do toho skočím a pokusím se vypíchnout jádro problému.
Existují následující dvě možnosti, vyberte si:
1) Jeden poskytuje službu a druhý ji používá. Nikdo třetí nemá co kecat do toho, jaké podmínky (technické či jiné) si mezi sebou dohodnou.
2) přidáme někoho třetího, kdo má právo definovat ony "technické a kvalifikační předpoklady", které budou pro všechny poskytovatele dané služby povinné. A kdo je poruší, bude ve jménu ochrany spotřebitele potrestán.

Re:"Existují následující dvě možnosti, vyberte si:"
Za prvé, těch možností je mnohem více, ani já, ani vy nemáme štempl na chytrost.
Za druhé jsem jsem na tuto otázku stručně a jasně opdpověděl lhned na začátku diskuse (a dokonce je ta odpověď jedna z možností kterou sám navrhujete).
Chápu že se tato diskuse rozrostla, nicméně, je třebe reagovat na to, co již bylo napsáno.
Mimochodem, nejsme u soudu. Zatímco otázky typu ano/ne jsou jsou přijatelné, Otázky typu "vyberte si ze dvou možností které jsem JA vybral pro VAS" do této diskuse vůbec, ale vůbec nepatří. Nestojím snad před soudem ani anarrchokapitalistickou inkvizicí. nebo mýlím?

Ale ono opravdu jsou jen dvě možnosti: buď tam někdo třetí je nebo není. Maximálně můžeme vymýšlet varianty na jeho pravomoci, ale to bychom se zase vzdálili od jádra problému.
Takže to přefurmuluji jako otázku ano/ne: Má existovat někdo třetí s právem definovat ony "technické a kvalifikační předpoklady"?

Re:"Ale ono opravdu jsou jen dvě možnosti: buď tam někdo třetí je nebo není.
-
Opět si dovolím odporovat.
Já vidím nekonečný počet možností. To že někdo nevidí nebo není schopen (nebo odmítá) si představit víc než dvě neznamená, že jiné možnosti neexistují.
-
K nejpopulárnější otázce této diskuse asi toto:
Dobře tedy ,-)
Zde je moje odpověď v kontextu:
"Re:"Proč by nemohl vozit lidi Lojza ze zvláštní školy s žebřiňákem a oslíkem, když do jeho povozu někdo dobrovolně vleze?"
-
Jistě. Pokud si Vy, Lojza a oslík budete lépe rozumět, proč ne.
Dospělým ale umožníme požadovat aby autobus byl schopný dopravy, hygienicky nezávadný a řidiče který umí a je ve způsobilém stavu řídit."
·············································································
Zde je moje odpověď vytržená z kontextu:
"Dospělým ale umožníme požadovat aby autobus byl schopný dopravy, hygienicky nezávadný a řidiče který umí a je ve způsobilém stavu řídit."
·············································································
Takto bych odpovděl někomu bez "zvláštních potřeb":
Rozhodli by o tom sami cestující, kdo jiný!
·············································································
A toto je odpověď speciálně pro Vás:
Re:"Má existovat někdo třetí s právem definovat ony "technické a kvalifikační předpoklady"
-
NE. Nemá. (pokud si ho cestujcí sami nezvolí) :-)
-
Proč? Protože Je to dohoda mezi dopravcem a cestujícím a nikomu jinému do toho nic není.
-
Disclaimer:
Samozřejmě, i to má své implikace.
Dobrý, způsobilý řidič bezpečného pohodlného autobusu stejně jako Lojza ze zvláštní školy s žebřiňákem a oslíkem jsou plně zodpovědni za škody na majetku, zdraví a životech které způsobí.

Zdeněk Michl

úžasný žlutý svět

Zajímavé počtení, prostě úžasný žlutý svět :-)
Bohužel má ale řadu příliš jednoduchých myšlenek, než aby to mohla být pravda.
Dálkové linky silniční dopravy stát přeci nikdy nesubvencoval, pouze na ně vydává licence prostřednictvím krajských úřadů. ČSAD se staly soukromými podniky a přidala se k nim řada nových firem dávno před vstupem Jančurovy Student Agency a tento vstup neměl žádný vliv na úspory státních prostředků. Jediné, co je faktem, je skok v kvalitě služeb, masivní ukrojení převládajícího přepravního proudu na obsluhovaných trasách a mediální přítomnost a povědomí.
Na poli dálkové dopravy na železnici stát objednává toliko "dopravu ve státním zájmu" což jsou vlaky, které tvoří systém provázaných linek v pravidelných intervalech (taktech), včetně objednávky spojů v okrajových částech dne. Objednává je proto, že dopravce (ČD) by sám takové vlaky na vlastní podnikatelské riziko nikdy neprovozoval (přinejmenším ne v tomto rozsahu) a nabízí tak občanům plošnou alternativu k individuální dopravě, která nemá v postkomunistických státech obdoby. Cílem je využít desítky miliard investovaných do (pře)stavby koridorů pro vytvoření takové nabídky, která skutečně cestující do vlaků naláká (každou hodinu rychlý spoj do Ústí, Plzně, Budějovic, Hradce...) - a která skutečně funguje. Bohužel jsme si moc rychle zvykli a o co přijdeme pochopíme až tehdy, až ty vlaky prostě jezdit nebudou.
Koupit si místenku "třeba 20 minut před odjezdem" je strašně fajn. Ale teprve přijít a jet je to, co je skutečně přesvědčivá alternativa individuální dopravy. A ta volná místa prostě něco stojí. Chcete radši kávu a wifi zdarma nebo jakous takous jistotu, že přijdete-li k odjezdu, nezůstanete běžně na peroně? Toto není sranda, u žlutých bus linek je to ve špičkách zcela běžný stav.
Představa provozování MHD bez subvencí je až úsměvná. Máte jen dva scénáře - buď budete tak drazí, že s vámi nikdo nepojede a budete muset zdražit, nebo budete jezdit tak zřídka, že s vámi nikdo nepojede a budete muset omezit počet spojů. Současný standard ceny, četnosti a tolerovatelné obsazenosti, jaký u nás máme, to fakt půjde hodně ztuha.
A mikrobusy? Jsou sice levnější, ale na jednoho řidiče uvezou podstatně méně lidí a taky mají podstatně menší životnost než autobus, v důsledku stojí vlastnit minibus stejně jako autobus. Takže zase žádná výhra.
A podobných námitek by bylo ještě víc.
Nebylo by rozumnější plnohodnotnou alternativu veřejné dopravy zachovat a naopak donutit stát k jasné garanci, že tento systém bude objednávat, a donutit ho k výběru takových dopravců, kteří ten rozsah dopravy odjezdí za nejnižší subvence a s garantovaným servisem?

Shtefka

Re: úžasný žlutý svět

Uživatel Zdeněk Michl napsal:

Zajímavé počtení, prostě úžasný žlutý svět :-)
Bohužel má ale řadu příliš jednoduchých myšlenek, než aby to mohla být pravda.
Dálkové linky silniční dopravy stát přeci nikdy nesubvencoval, pouze na ně vydává licence prostřednictvím krajských úřadů. ČSAD se staly soukromými podniky a přidala se k nim řada nových firem dávno před vstupem Jančurovy Student Agency a tento vstup neměl žádný vliv na úspory státních prostředků. Jediné, co je faktem, je skok v kvalitě služeb, masivní ukrojení převládajícího přepravního proudu na obsluhovaných trasách a mediální přítomnost a povědomí.
Na poli dálkové dopravy na železnici stát objednává toliko "dopravu ve státním zájmu" což jsou vlaky, které tvoří systém provázaných linek v pravidelných intervalech (taktech), včetně objednávky spojů v okrajových částech dne. Objednává je proto, že dopravce (ČD) by sám takové vlaky na vlastní podnikatelské riziko nikdy neprovozoval (přinejmenším ne v tomto rozsahu) a nabízí tak občanům plošnou alternativu k individuální dopravě, která nemá v postkomunistických státech obdoby. Cílem je využít desítky miliard investovaných do (pře)stavby koridorů pro vytvoření takové nabídky, která skutečně cestující do vlaků naláká (každou hodinu rychlý spoj do Ústí, Plzně, Budějovic, Hradce...) - a která skutečně funguje. Bohužel jsme si moc rychle zvykli a o co přijdeme pochopíme až tehdy, až ty vlaky prostě jezdit nebudou.
Koupit si místenku "třeba 20 minut před odjezdem" je strašně fajn. Ale teprve přijít a jet je to, co je skutečně přesvědčivá alternativa individuální dopravy. A ta volná místa prostě něco stojí. Chcete radši kávu a wifi zdarma nebo jakous takous jistotu, že přijdete-li k odjezdu, nezůstanete běžně na peroně? Toto není sranda, u žlutých bus linek je to ve špičkách zcela běžný stav.
Představa provozování MHD bez subvencí je až úsměvná. Máte jen dva scénáře - buď budete tak drazí, že s vámi nikdo nepojede a budete muset zdražit, nebo budete jezdit tak zřídka, že s vámi nikdo nepojede a budete muset omezit počet spojů. Současný standard ceny, četnosti a tolerovatelné obsazenosti, jaký u nás máme, to fakt půjde hodně ztuha.
A mikrobusy? Jsou sice levnější, ale na jednoho řidiče uvezou podstatně méně lidí a taky mají podstatně menší životnost než autobus, v důsledku stojí vlastnit minibus stejně jako autobus. Takže zase žádná výhra.
A podobných námitek by bylo ještě víc.
Nebylo by rozumnější plnohodnotnou alternativu veřejné dopravy zachovat a naopak donutit stát k jasné garanci, že tento systém bude objednávat, a donutit ho k výběru takových dopravců, kteří ten rozsah dopravy odjezdí za nejnižší subvence a s garantovaným servisem?


Souhlasím jen s tím že na dálkových spojích žádná privatizace neproběhla, ty busy tam prostě začali jezdit.
Co se týče vaší kritiky.. Taky se mi nelíbí výroba smartphonů, a myslím si že lidé nepotřebují žádný mobil s plno funkcemi na nic, který vydrží jen den.
Ukazuje se ale, že trh na můj subjektivní názor sere.
Stejně tak váš názor na trh s dopravou. Vaše subjektivní předpoklady se můžou klidně ukázat jako liché anebo platné jen pro menší část účastníků trhu.
Většina lidí když jede se SA tak si lístek objedná dopředu přes net, nebo na pobočkách, které jsou na docela dost místech. Lidé to berou jako výhodu, ne jako nevýhodu. Tak to vidíte vy.
Mluvíte o nákladech, co je podle Vás levnější a proč, ale jednoduché řešení je to nechat na podnikatelích. Ti určitě nebudou chtít vyhazovat peníze oknem a budou volit nejlevnější a nejvýdělečnější varianty.
Co se týče Vašeho posledního odstavce tak to se těžko komentuje. Řekl bych že takto to funguje dnes, se všemi negativními důsledky. Jednoduše pokud nějakou službu objedná stát, tak už z principu neobjedná nejlevnější variantu.
Tyto otázky se musí nechat na trhu a na podnikatelích. Kolik vlaků, kdy, jak dlouhé vlaky, nebudou lepší busy, atd..?

Petr Málek

Re: úžasný žlutý svět

Uživatel Zdeněk Michl napsal:

Zajímavé počtení, prostě úžasný žlutý svět :-)
Bohužel má ale řadu příliš jednoduchých myšlenek, než aby to mohla být pravda.
Dálkové linky silniční dopravy stát přeci nikdy nesubvencoval, pouze na ně vydává licence prostřednictvím krajských úřadů. ČSAD se staly soukromými podniky a přidala se k nim řada nových firem dávno před vstupem Jančurovy Student Agency a tento vstup neměl žádný vliv na úspory státních prostředků. Jediné, co je faktem, je skok v kvalitě služeb, masivní ukrojení převládajícího přepravního proudu na obsluhovaných trasách a mediální přítomnost a povědomí.

To je všechno klidně možné. Nikdo netvrdí, že se nedalo soukromě podnikat už před SA. Nic to nemění na tom, že rozdíl mezi relativně liberálním prostředím autobusů a socialistickým prostředím vlaků je více než propastný, což i sám říkáte, a o to tu také jde. A za druhé tu svoji větu o tom, že privatizace neměla žádný vliv na úsporu státních prostředků, budete muset nějak podložit, jinak je to mlácení prázdné slámy.

Na poli dálkové dopravy na železnici stát objednává toliko "dopravu ve státním zájmu" což jsou vlaky, které tvoří systém provázaných linek v pravidelných intervalech (taktech), včetně objednávky spojů v okrajových částech dne. Objednává je proto, že dopravce (ČD) by sám takové vlaky na vlastní podnikatelské riziko nikdy neprovozoval (přinejmenším ne v tomto rozsahu) a nabízí tak občanům plošnou alternativu k individuální dopravě, která nemá v postkomunistických státech obdoby. Cílem je využít desítky miliard investovaných do (pře)stavby koridorů pro vytvoření takové nabídky, která skutečně cestující do vlaků naláká (každou hodinu rychlý spoj do Ústí, Plzně, Budějovic, Hradce...) - a která skutečně funguje. Bohužel jsme si moc rychle zvykli a o co přijdeme pochopíme až tehdy, až ty vlaky prostě jezdit nebudou.
Zde několik věcí. Za prvé, mám kamaráda, který má režijku, jezdí tedy vlakem zdarma. Přesto vlakem jezdit přestal a jezdí za peníze se SA. Když lidé nechtějí jezdit vlakem ani zadarmo, tak už to o něčem svědčí. Jeden případ samozřejmě nemusí být vypovídající, ale ona je ta tendence vidět docela často. Kvalita ČD je tak strašně tristní, že je škoda o tom vůbec psát. Možná Vám kvalita ČD přijde lepší než SA, pak se ale nemáme o čem bavit.
Za druhé, musím s Vámi souhlasit. Řadu spojů by soukromý podnikatel nikdy neprovozoval. A přesně o to jde. Pokud by to podnikatel neprovozoval, asi po tom není poptávka. Když po spoji není poptávka, proč vyhazovat peníze za jeho provoz. V podstatě jste odpověděl sám sobě - máme (pokud vím) nejhustší železniční síť na světě. V jiných zemích sítě tak husté nemají, a přesto tam s dopravou problém není. Samozřejmě tento samotný fakt nic nedokazuje, ale nabízí se otázka, jestli tu železniční síť nemáme PŘÍLIŠ hustou a nestojí nás tedy zbytečně moc peněz.
Za třetí, kde je napsané, že musíme využít vybudovaných koridorů, i kdyby hrom bil? Samotný fakt, že jsme do toho investovali peníze, neznamená, že tu věc musíme využívat. Když nakoupíte plnou lednici jídla a to jídlo se Vám zkazí, dáte si hned všechno to zkažené jídlo k obědu jen proto, že Vám je líto těch peněz, které stálo?
Za čtvrté, i kdyby železniční síť využitelnost měla, kde je napsané, že ji má využít stát? Mnohem efektivnější by bylo tu síť privatizovat pomocí aukce (kdo dá víc). Prodalo by se to za tolik, kolik odpovídá využitelnosti v budoucnu. Asi by se to prodalo za méně, než kolik stálo vybudování (tak už to ve státě chodí), ale aspoň by se ztráty daňových poplatníků už dále nezvětšovaly.

Koupit si místenku "třeba 20 minut před odjezdem" je strašně fajn. Ale teprve přijít a jet je to, co je skutečně přesvědčivá alternativa individuální dopravy. A ta volná místa prostě něco stojí. Chcete radši kávu a wifi zdarma nebo jakous takous jistotu, že přijdete-li k odjezdu, nezůstanete běžně na peroně? Toto není sranda, u žlutých bus linek je to ve špičkách zcela běžný stav.
Ano, to máte naprostou pravdu. Nevím jak vy, ale fakt, že jsou lidé ochotni na SA stát frontu, zatímco by mohli jet vlakem bez fronty, svědčí podle mě právě o tom, že SA nabízí lehce kvalitnější služby než ČD. No a dotaz, proč ve špičce nejezdí více spojů, můžete položit ani ne tak SA, jako spíš úřadům, které jim k těm spojům vydávají povolení :)

Představa provozování MHD bez subvencí je až úsměvná. Máte jen dva scénáře - buď budete tak drazí, že s vámi nikdo nepojede a budete muset zdražit, nebo budete jezdit tak zřídka, že s vámi nikdo nepojede a budete muset omezit počet spojů. Současný standard ceny, četnosti a tolerovatelné obsazenosti, jaký u nás máme, to fakt půjde hodně ztuha.
A mikrobusy? Jsou sice levnější, ale na jednoho řidiče uvezou podstatně méně lidí a taky mají podstatně menší životnost než autobus, v důsledku stojí vlastnit minibus stejně jako autobus. Takže zase žádná výhra.

To je super, že jste tak geniální, že jen tak od židle víte, kolik by co stálo a co by se vyplatilo a co by se nevyplatilo.
Podle Vaší teze by vlastně vůbec nikdo nejezdil autem, protože všechny dopravní prostředky všech velikostí mají stejně velké náklady na provoz jako dálkový autobus.
Svobodný trh dokáže vyprodukovat mobilní telefon, dokáže vymyslet letadlo, dokáže vymyslet léky zákeřných chorob, ale nedokáže najít způsob, jak dopravovat lidi na vesnici. Tak nějak jste to chtěl říct? :)

A podobných námitek by bylo ještě víc.
Povídejte, jsem opravdu zvědavý.

Nebylo by rozumnější plnohodnotnou alternativu veřejné dopravy zachovat a naopak donutit stát k jasné garanci, že tento systém bude objednávat, a donutit ho k výběru takových dopravců, kteří ten rozsah dopravy odjezdí za nejnižší subvence a s garantovaným servisem?
Možná bylo, má to jeden háček - nikomu se to v historii dlouhodobě nepovedlo. Vždyť demokracie nedokáže ohlídat ani tak velké krádeže za bílého dne jako dotace solárních elektráren nebo biopaliv. Jak čekáte, že v demokracii zajistíme, aby stát, který nikomu nepatří a má "neomezeně" peněz zajistil výběr nejlevnějšího dopravce do nějaké horní dolní?!
A hlavně, kde berete tu jistotu, že zrovna hromadná doprava je nejefektivnější způsob? Co kdyby byla lepší alternativa, třeba auta nebo motocykly? A co když je doprava na vesnice tak neefektivní, že by bylo lepší, aby se lidé radši stěhovali na předměstí a do měst, kde budou větší úspory z rozsahu? Všechny tyto možnosti jsou možné a bez svobodného trhu nikdy nebudeme vědět, která z nich platí a jaké z toho pro nás plynou důsledky.
přidat komentář zpět na článek

Uživatelské menu

Login:
Heslo:
zapamatovat si mě
Nemáte zde účet?
Zaregistrujte se!
RSS feed
Atom feed