13. dubna 2012 23:41:56 | reagovat
Komentáře k článku Rozhovor s Robertem Higgsem
O´ Pruz
Myšlenky velmi plytké.
Myšlenky velmi plytké, leč jedna podstatnost z článku přece je plyne. Stále častěji je poukazováno na fašistickou tendenci USA a o to více EU.Thorby
The Ancient Chinese Libertarian Tradition
Koho zaujíma, nech sa páči o čínskej "libertariánskej tradícií":http://mises.org/daily/1967
RadekS
Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
Uživatel Thorby napsal:Koho zaujíma, nech sa páči o čínskej "libertariánskej tradícií":
http://mises.org/daily/1967
Zajima, diky... :)
Hugo
Čína
Libertariáni, tak jak je to s tou Čínou, nemůžete se nějak dohodnout? Fakt jsem zvědavý na tu knihu pana MMistra.O´ Pruz
Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
Uživatel Thorby napsal:-
Díky za upozornění, takže k výčtu ctností Rothbard jako rasista, vyžírka přibyla i další, plagiátor.
Kupodivu ač myšlenky libertariánství jsou známy již na "konci šestého století před naším letopočtem", nějak se jim do dnešních dnů nezdařilo prosadit. Držím palce do dalších století ukňučeny padavky.
Jarda
Re: Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
když mi už pětkrát vykradli chatu tak mám rezignovat a nechávat ji odemčenou?Tomáš Fiala
Re: Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
Uživatel O´ Pruz napsal:Uživatel Thorby napsal:
-
Díky za upozornění, takže k výčtu ctností Rothbard jako rasista, vyžírka přibyla i další, plagiátor.
Kupodivu ač myšlenky libertariánství jsou známy již na "konci šestého století před naším letopočtem", nějak se jim do dnešních dnů nezdařilo prosadit. Držím palce do dalších století ukňučeny padavky.
Jste už s těma Vašime věčnejma "ukňučenejma padavkama" směšný. Já sám se snažím ve svém životě uplatňovat libertariánský přístup k životu, co to jde, i když je to v mnoha případech obtížné nebo dokonce nemožné. Co jsem podle Vás? Ukňučená padavka nebo odsouzeníhodný zločinec? Podle stávající právní úpravy jsem totiž trestně postižitelný a lze mě jednoduše existenčně zničit přes to, že svým počínáním nikomu neubližuju a Vás ani nikoho jiného nenutím lirtarianismus žít tak, jako někteří ostatní nutí a přinutí mě, žít ten jejich poblbaný etatismus. Nechte mě do prdele všichni etatisti na pokoji a nechte si své imbecilní poznámky!
Tomáš Fiala
Re: Re: Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
Uživatel Jarda napsal:když mi už pětkrát vykradli chatu tak mám rezignovat a nechávat ji odemčenou?
Ne. Běžte na státní monopolní policejní služebnu a pěkně se jim poděkujte za to, jak místo aby za naše miliardy střežila ta, jejíž název zní "Pomáhat a chránit", naše zbytkama práce nabyté majetky, prudí dnes a denně řidiče na silnicích za to, že nemaj správně kulatý nebo jaký nůžky... :-/
Roman2
Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
Uživatel Thorby napsal:Koho zaujíma, nech sa páči o čínskej "libertariánskej tradícií":
http://mises.org/daily/1967
Dobré :) Říkal jsem si, kdy někdo vytáhne Lao-c´ a jeho taoismus. Co si tak namátkou vzpomínám: "o nejlepších vládcích lidé ani nevědí, že existují, ty dobré lid uctívá a miluje a těch špatných se bojí a nenávidí je." nebo "dobrý vládce vládne co nejméně".
beckett
Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
Uživatel Thorby napsal:Koho zaujíma, nech sa páči o čínskej "libertariánskej tradícií":
http://mises.org/daily/1967
To je zaujímavé, taký Egon Bondy ako marxista, ktorý kapitalizmus považoval snáď za najväčšie zlo sveta, bol obdivovateľom taoizmu a ďalších východných náuk, no nič libertariánske v ňom neobjavil...
Hugo
Re: Re: Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
Uživatel Tomáš Fiala napsal:Uživatel O´ Pruz napsal:...
Jste už s těma Vašime věčnejma "ukňučenejma padavkama" směšný. Já sám se snažím ve svém životě uplatňovat libertariánský přístup k životu, co to jde, i když je to v mnoha případech obtížné nebo dokonce nemožné. Co jsem podle Vás? Ukňučená padavka nebo odsouzeníhodný zločinec? Podle stávající právní úpravy jsem totiž trestně postižitelný a lze mě jednoduše existenčně zničit přes to, že svým počínáním nikomu neubližuju a Vás ani nikoho jiného nenutím lirtarianismus žít tak, jako někteří ostatní nutí a přinutí mě, žít ten jejich poblbaný etatismus. Nechte mě do prdele všichni etatisti na pokoji a nechte si své imbecilní poznámky!
Anarchisti z levicového spektra dostávají v ulicích obušky přes hlavu, sedí ve vazbách atd. Co jste ochotný obětovat v boji proti zlu vy? O´ Pruz se zřejmě jen snaží poukázat na problém, který tu byl i za minulého režimu. Rozdíl mezi těmi, kteří za svou věc krvácejí a těmi, kteří jen kážou z pohodlí svých domovů a kožených křešel svých kanceláří.
Hugo
Re: Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
Uživatel beckett napsal:Uživatel Thorby napsal:...
To je zaujímavé, taký Egon Bondy ako marxista, ktorý kapitalizmus považoval snáď za najväčšie zlo sveta, bol obdivovateľom taoizmu a ďalších východných náuk, no nič libertariánske v ňom neobjavil...
On Rothbard často dělá to, že si vybere, co se hodí do krámu a zbytek zamlčí. Ten text je děsný, připomíná mi to takové ty managerské "interpretace" křesťanství a východních nauk. To, že v jádru taoismu např. stálo potlačení egoismu a touhy po zisku, to nám raději Rothbard neřekne.
Central Scrutinizer
Re: Re: Re: Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
Uživatel Hugo napsal:Uživatel Tomáš Fiala napsal:...
Anarchisti z levicového spektra dostávají v ulicích obušky přes hlavu, sedí ve vazbách atd. Co jste ochotný obětovat v boji proti zlu vy? O´ Pruz se zřejmě jen snaží poukázat na problém, který tu byl i za minulého režimu. Rozdíl mezi těmi, kteří za svou věc krvácejí a těmi, kteří jen kážou z pohodlí svých domovů a kožených křešel svých kanceláří.
Obětovat?
LOL
Central Scrutinizer
Re: Re: Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
Uživatel Hugo napsal:Uživatel beckett napsal:...
On Rothbard často dělá to, že si vybere, co se hodí do krámu a zbytek zamlčí. Ten text je děsný, připomíná mi to takové ty managerské "interpretace" křesťanství a východních nauk. To, že v jádru taoismu např. stálo potlačení egoismu a touhy po zisku, to nám raději Rothbard neřekne.
Trefa!
Jarda
Re: Re: Re: Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
tohle je neuvěřitelně hloupej argument, etatistů hodnej .... argument, že "nikdy to nebylo realizováno, a proto" ... a proto? A proto vůbec nic, jen kvůli tomu, že je násilím bráněno realizaci svobody nemůže člověk přestat bránit svůj majetek před zlodějemHynekRk
Re: Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
Uživatel beckett napsal:Uživatel Thorby napsal:...
To je zaujímavé, taký Egon Bondy ako marxista, ktorý kapitalizmus považoval snáď za najväčšie zlo sveta, bol obdivovateľom taoizmu a ďalších východných náuk, no nič libertariánske v ňom neobjavil...
nevím jak taoismus. Ale třeba některé větve konfucianismu - jako třeba legisté - byly velcí etatisté. Jiné větve byly zas dost liberální. Je to obtížné hodit do jednoho pytle.
beckett
Re: Re: Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
Uživatel HynekRk napsal:Uživatel beckett napsal:...
nevím jak taoismus. Ale třeba některé větve konfucianismu - jako třeba legisté - byly velcí etatisté. Jiné větve byly zas dost liberální. Je to obtížné hodit do jednoho pytle.
Nepochybne, tak ako v západnej kultúre, tak aj v Oriente mali rôzne filozoficko duchovné prúdy, ktoré k slobode človeka pristupovali rozlične. Ani som ich nechcel hodiť do jedného pytle, len som spomenul Bondyho osobu, že sa intenzívne zaujímal aj o ázijsku filozofiu, konktrétne aj o taoizmus, ktorým sa nechal inšpirovať, napokon aj asistoval pri preklade "Tao tie ťing" poprednej sinologičke Maríne Čarnogurskej, ktorá z textov Lao C´ vyvodila podobne celkom iné závery ako Rothbard.
Roman2
Re: Re: Re: Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
Uživatel beckett napsal:Uživatel HynekRk napsal:...
Nepochybne, tak ako v západnej kultúre, tak aj v Oriente mali rôzne filozoficko duchovné prúdy, ktoré k slobode človeka pristupovali rozlične. Ani som ich nechcel hodiť do jedného pytle, len som spomenul Bondyho osobu, že sa intenzívne zaujímal aj o ázijsku filozofiu, konktrétne aj o taoizmus, ktorým sa nechal inšpirovať, napokon aj asistoval pri preklade "Tao tie ťing" poprednej sinologičke Maríne Čarnogurskej, ktorá z textov Lao C´ vyvodila podobne celkom iné závery ako Rothbard.
Tao-te-ťing je textem, který umožňuje různé interpretace. Takový je ostatně jeho účel. Hned na začátku knihy se píše, že "tao, které lze pojmenovat, není pravé tao". Na druhou stranu taoisté často byli individualisté, byli v opozici vůči oficiálnímu konfuciánství, vládnoucí kastě a systému pravidel, takže Rothbardovy závěry jsou do jisté míry ospravedlnitelné, i když do toho promítá to, co jemu leželo na srdci nejvíc. Samozřejmě kdodává rovnítko mezi svobodu a sobectví, ten to tam vidět nemůže.
Bondy zase v textu viděl formulaci své nesubstanční ontologie a spousta dalších autorů zase to svoje.
Tomáš Fiala
Re: Re: Re: Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
Uživatel Hugo napsal:Uživatel Tomáš Fiala napsal:...
Anarchisti z levicového spektra dostávají v ulicích obušky přes hlavu, sedí ve vazbách atd. Co jste ochotný obětovat v boji proti zlu vy? O´ Pruz se zřejmě jen snaží poukázat na problém, který tu byl i za minulého režimu. Rozdíl mezi těmi, kteří za svou věc krvácejí a těmi, kteří jen kážou z pohodlí svých domovů a kožených křešel svých kanceláří.
Paráda. Konečně někdo, kdo jen blbě neprudí a donutil mě si trošku lámat hlavu. Může mě klidně někdo nazvat srabem za to, že nejdu "do ulic" bojovat za svá práva. Já jsem rád, že jsem našel "zaměstnavatele", který neřeší, že mi vyplácí superhrubou "mzdu" na ruku, protože jeden, z jeho pohledu exot, mu žádný daňový hokej v jeho obratu a hlavně zisku neudělá. Teď je otázka, jestli bych nějakým svým "bojem" na něj neupozornil a nezpůsobil nepříjemnosti jemu. Je to totiž strašně hodný a příjemný člověk, i když je to samozřejmě podnikatel a vyžaduje odvedenou práci. A osobně ani nemám představu, jak ten "boj" doopravdy "vést", protože boj stylem "bordel v ulicích" mi připadne poněkud nepraktický (?), kontraproduktivní (?) nebo dokonce hloupý (?). Mám se jít "obětovat" na ulici s transparentem, na kterém bude napsáno "PROKRISTAPÁNA NECHTE MĚ VŠICHNI NA POKOJI"? :-) To mi připadne jako tak nějak pitomost. Já jsem možná poněkud zvláštní člověk, protože mě ve skutečnosti nejde jen o nějaká má práva. Já jsem ochoten si vzít transparent a demonstrovat klidně za práva komunistů uspořádat si život v nějaké jejich komunitě nebo O´Pruze nebo Huga nebo kohokoli tak, jak by rád. Protože moje přesvědčení je takové, že uspořádat si svůj život podle svého má právo každý člověk na světě. A jen tehdy budu skutečně svobodný já, když budou svobodní všichni okolo mě. Jen jak dosáhnout toho, aby když si ho tak někdo uspořádá, k tomu nenutil někoho, kdo nemá zájem.
Tomáš Fiala
Re: Re: Re: Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
Uživatel Hugo napsal:Uživatel Tomáš Fiala napsal:...
Anarchisti z levicového spektra dostávají v ulicích obušky přes hlavu, sedí ve vazbách atd. Co jste ochotný obětovat v boji proti zlu vy? O´ Pruz se zřejmě jen snaží poukázat na problém, který tu byl i za minulého režimu. Rozdíl mezi těmi, kteří za svou věc krvácejí a těmi, kteří jen kážou z pohodlí svých domovů a kožených křešel svých kanceláří.
Paráda. Konečně někdo, kdo jen blbě neprudí a donutil mě si trošku lámat hlavu. Může mě klidně někdo nazvat srabem za to, že nejdu "do ulic" bojovat za svá práva. Já jsem rád, že jsem našel "zaměstnavatele", který neřeší, že mi vyplácí superhrubou "mzdu" na ruku, protože jeden, z jeho pohledu exot, mu žádný daňový hokej v jeho obratu a hlavně zisku neudělá. Teď je otázka, jestli bych nějakým svým "bojem" na něj neupozornil a nezpůsobil nepříjemnosti jemu. Je to totiž strašně hodný a příjemný člověk, i když je to samozřejmě podnikatel a vyžaduje odvedenou práci. A osobně ani nemám představu, jak ten "boj" doopravdy "vést", protože boj stylem "bordel v ulicích" mi připadne poněkud nepraktický (?), kontraproduktivní (?) nebo dokonce hloupý (?). Mám se jít "obětovat" na ulici s transparentem, na kterém bude napsáno "PROKRISTAPÁNA NECHTE MĚ VŠICHNI NA POKOJI"? :-) To mi připadne jako tak nějak pitomost. Já jsem možná poněkud zvláštní člověk, protože mě ve skutečnosti nejde jen o nějaká má práva. Já jsem ochoten si vzít transparent a demonstrovat klidně za práva komunistů uspořádat si život v nějaké jejich komunitě nebo O´Pruze nebo Huga nebo kohokoli tak, jak by rád. Protože moje přesvědčení je takové, že uspořádat si svůj život podle svého má právo každý člověk na světě. A jen tehdy budu skutečně svobodný já, když budou svobodní všichni okolo mě. Jen jak dosáhnout toho, aby když si ho tak někdo uspořádá, k tomu nenutil někoho, kdo nemá zájem.
O´ Pruz
Re: Re: Re: Re: Re: The Ancient Chinese Libertarian Tradition
Drahý Tomáši,padlo moje jméno, tak vyjevím svůj postoj.
Již v pradávnu jsem pochopil, že politika ČR, EU a nakonec celého světa se ubírá nezadržitelně směrem k tuhému socialismu, až fašismu. Což reprezentuje srůst korporací-velkých peněz s politikou. Ono totiž, peníze dělají peníze a dluhy zase jen dluhy.
I když mne tento výhled nepředstavitelně sere, nelze při tomu zhola nic udělat. Ona vysnívaná demokracie nic jiného neumožňuje. Levá část Gaussovy křivky není schopna posoudit, že vždy podporují to, co jim nakonec přinese jen to největší pokoření. Ono totiž vždy platí, bohatí zchudnou, chudí chcípnou.
Z těchto důvodů jsou mi zdejší názory k smíchu. Jsou zásadně dvě možná řešení, jít do politiky a udělat čistku, v což nevěřím, že je realizovatelné, nebo, jít svoji naprosto svobodnou a naprosto nezávislou cestou. A nakonec s každým zákonem jde vcelku obstojně vyjebat, nebo obrátit ve svůj prospěch! JE nutno nacházet a využívat slabin systému, ne jen kňourat jak je to špatný.