Mises.cz

Mises.cz

Komentáře k článku Čekáme a chudneme

přidat komentář zpět na článek

Tomáš Macháček

ha!

,,Vždycky mě udivuje, když lidé tvrdí, že soukromé zdravotnictví by nefungovalo. Má snad někdo pocit, že to státní nějakým způsobem funguje?"

Jenže o to skoro vůbec nejde. Už jsem se mnohokrát setkal s tím, že si lidé stěžovali na nějakou službu státu a někdy dokonce i identifikovali stát jako původce potíží. Nabízené řešení v podobě odstátnění však přijme málokdo. Je to hodně o strachu. Co na tom, že jsou České dráhy neskutečný moloch? Co na tom, že je problém sehnat doktora specialistu, či jen najít obvoďáka, který ještě bere pacienty? Vyměnit ministra? Klidně. Když on udělá nějaké změny (ať už jsou jakékoliv)? Dobrá, ale ať to moc nepřehání. Ten bordel si rozvracet nenecháme! Odstranění státu z rovnice je nepředstavitelné. ,,To by lidi umírali na chodnících!" slyšel jsem od člověka, který deset vteřin před návrhem odstátnění zdravotnictví popisoval podrobně defacto řízenou likvidaci pacientů ve státním zdravotnictví. Jako kdyby se v mozku zapnulo něco, co honem honem vytváří argumenty na popření. Ať už jsou ty argumenty sebeabsurdnější. Pár evergreenů: ,,Jo? A ve které zemi to funguje?". Pokud to v současnosti někde funguje následuje: ,,Ale to je Švýcarsko (Nový Zéland, Německo, USA...)!!! Tam mají úplně jinou mentalitu (kulturu, počasí, historii...)". Pokud to někdy v minulosti fungovalo následuje moje oblíbené: ,,Vy byste nás nejradši zatáhli do devatenáctýho století s dvanáctihodinovou pracovní dobou za almužnu a dětskou prací!". Plus pár perliček na závěr: ,,Bohatí by si nás všechny koupili!" či "Takže místo jednoho placení státu bych platil více pojišťovnám? To bych si moc nepolepšil!". Odborník žasne, laik se diví. Odzbrojující to logika! Hlavně utéct pryč od původní problematiky a pokud možno, jako takovou třešničku na dortu, nasadit vítězoslavný výraz spokojeného kreténa.

SPA

veru

Nedavno som zazil takuto argumentaciu od cloveka, ktoremu velmi vaznym sposobom poskodili v nemocnici. A hoci to bolo este pred 89, nevahal tvrdit, ze vtedy bolo zdravotnictvo lepsie "nez za kapitalizmu". Nad tym zostava stat rozum.

HynekRk

Re: veru

Uživatel SPA napsal:

Nedavno som zazil takuto argumentaciu od cloveka, ktoremu velmi vaznym sposobom poskodili v nemocnici. A hoci to bolo este pred 89, nevahal tvrdit, ze vtedy bolo zdravotnictvo lepsie "nez za kapitalizmu". Nad tym zostava stat rozum.

Měl bych jít na nějakou operaci, která není nutná, místo ní stačí brát prášky. Prý pokud je člověk starší, tak operace se nedoporučuje, pokud je mladý, tak se operace spíše doporučuje, aby člověk nejedl dlouho prášky. Tak nevím, před časem bych to neřešil, ale za posledních několik let jsem něco o veřejném zdravotnictví přečetl a už si zdaleka nejsem jistý a spíše se na to asi vybodnu nebo to alespoň odložím.

Kohi

Re: ha!

Uživatel Tomáš Macháček napsal:

,,Vždycky mě udivuje, když lidé tvrdí, že soukromé zdravotnictví by nefungovalo. Má snad někdo pocit, že to státní nějakým způsobem funguje?"

Jenže o to skoro vůbec nejde. Už jsem se mnohokrát setkal s tím, že si lidé stěžovali na nějakou službu státu a někdy dokonce i identifikovali stát jako původce potíží. Nabízené řešení v podobě odstátnění však přijme málokdo. Je to hodně o strachu. Co na tom, že jsou České dráhy neskutečný moloch? Co na tom, že je problém sehnat doktora specialistu, či jen najít obvoďáka, který ještě bere pacienty? Vyměnit ministra? Klidně. Když on udělá nějaké změny (ať už jsou jakékoliv)? Dobrá, ale ať to moc nepřehání. Ten bordel si rozvracet nenecháme! Odstranění státu z rovnice je nepředstavitelné. ,,To by lidi umírali na chodnících!" slyšel jsem od člověka, který deset vteřin před návrhem odstátnění zdravotnictví popisoval podrobně defacto řízenou likvidaci pacientů ve státním zdravotnictví. Jako kdyby se v mozku zapnulo něco, co honem honem vytváří argumenty na popření. Ať už jsou ty argumenty sebeabsurdnější. Pár evergreenů: ,,Jo? A ve které zemi to funguje?". Pokud to v současnosti někde funguje následuje: ,,Ale to je Švýcarsko (Nový Zéland, Německo, USA...)!!! Tam mají úplně jinou mentalitu (kulturu, počasí, historii...)". Pokud to někdy v minulosti fungovalo následuje moje oblíbené: ,,Vy byste nás nejradši zatáhli do devatenáctýho století s dvanáctihodinovou pracovní dobou za almužnu a dětskou prací!". Plus pár perliček na závěr: ,,Bohatí by si nás všechny koupili!" či "Takže místo jednoho placení státu bych platil více pojišťovnám? To bych si moc nepolepšil!". Odborník žasne, laik se diví. Odzbrojující to logika! Hlavně utéct pryč od původní problematiky a pokud možno, jako takovou třešničku na dortu, nasadit vítězoslavný výraz spokojeného kreténa.

njn, ja takhle slysel reagovat I lidi, co si o sobe myslej, ze jsou pravicaci :( (nejmenovany politik Svobodnych :)) - Chcete, aby lidi umirali na ulici ? ... Vubec si neuvedomujou, ze za zlepseni a zdostupneni zdravotni pece muze kapitalismus (asi ne u nas :)) a ne stat ... Ty lidi proste nevidej, to co neni videt :) a videj to, co chtej politici a propaganda, aby bylo videt :(

Heloriorn

Zajimave

Teda nevim, jak autor, ale ja beru pravidelne leky na tlak a predstavte si, ze kdyz mi dojdou, tak funguje, ze si zavolam a oni mi potrebne leky poslou do lekarny v miste bydliste. Jedine, co je potreba, je zavolat a pak dojit do te prislusne lekarny...

Ohledne cekani...ne vzdy se zadari, aby casy dodrzeli, ale vetsinou, kdyz se k doktorovi objednam, tak cekam maximalne 10 minut. Opravdu tedy za me nevidim v cekani velky problem (to uz mi vice casu zabere cesta k doktorovi, nez to cekani).

Ohledne vysetreni, kdyz nevi, co vam je, je to opravdu tezke...jsou vysetreni, kdy vysledky dostanu hned a vysetreni, kdy se na vysledky ceka, ale tohle osobne pripisuji podstate veci, ze proste vysetreni krve trva dele nez udelat sono...

A pokud clovek lezi doma a ma praci, ktera to dovoluje, tak ma homeoffice a normalne pracuje i kdyz ceka nez zjisti, co mu presne je....pokud takove zamestnani nema, tak je to horsi a ma hold smulu no. Ale zde mi nejak neni jasne, jak by toto soukrome zdravotnictvi vyresilo. Treba mi to nekdo osvetli.

Timto vsim nechci rict, ze statni zdravotnictvi nema problemy. Ma a velke, ale problemy, co popisuje autor, osobne nejak nezaznamenavam...

HynekRk

Čekací lhůta

Můj rekord je tedy 5 a čtvrt hodiny čekání na plicním.Spíš bych řekl, že za poslední dobu se to zhoršuje. Více mne teď vadí, že mne objednávají na čím dál pozdější data, už i až za 3 až 4 měsíce.

Ivana Ebuová

Re: Čekací lhůta

Uživatel HynekRk napsal:

Můj rekord je tedy 5 a čtvrt hodiny čekání na plicním.Spíš bych řekl, že za poslední dobu se to zhoršuje. Více mne teď vadí, že mne objednávají na čím dál pozdější data, už i až za 3 až 4 měsíce.

http://firma.sluzby.cz/plicni-ambulance-brno-burdova

...zkuste soukromého lékaře.

P.S.: Pro recepty si posílám k obvoďačce manžela. Vše je o domluvě. Někde se čeká jinde ne. K doktorovi jdu jen když mne něco bolí. Nerada jako každý. Ale s výpočtem produktivity práce bych to nespojovala. Už dnes se u nás dělá skoro jak v Asii. Spíš bych se naučila víc relaxovat - jako ve Francii - obědy v délce 2 hodin a v podnikových kanýnách běžně výběr dobrého vína. Pohoda a klídek a chorob bude míň. A na některé věci prostě kašlat a neřešit je. Pokud nejde o život.

Tanguero

Re: Zajimave

Uživatel Heloriorn napsal:


Ohledne cekani...ne vzdy se zadari, aby casy dodrzeli, ale vetsinou, kdyz se k doktorovi objednam, tak cekam maximalne 10 minut. Opravdu tedy za me nevidim v cekani velky problem (to uz mi vice casu zabere cesta k doktorovi, nez to cekani).

Timto vsim nechci rict, ze statni zdravotnictvi nema problemy. Ma a velke, ale problemy, co popisuje autor, osobne nejak nezaznamenavam...


Jenže autor nemá na mysli pacoše štamgasty, co se pravidelně obědnávají na svou dávku. BTW, opravdu si myslíš, že prášky na tlak tě léčí? Není to spíš tak, že skrývají skutečný problém.
Pokud ale má chlap rýmečku, kašlík, a příšerně se to zkomplikuje teplotkou, občas mu to nedá a vyrazí k obvoďákovi. A zde narazí na plnou čekárnu. Nejpočetnější jsou obvykle důchodci. Většinou je jejich zdravotní stav neřešitelný, ale zajít si k doktorovi je asi bezva nápad, hned po akci v Lidlu a Penny. V čekárně si pak sdělí dojmy z lovu, zanadávají na ksindl, co je živí a platí daně, dostanou několik receptů, mraky prášků a spokojeně jdou domů. Není vtip, že tihle lidé dostanou lék na problém způsobený špatnou životosprávou, pak další na vedlejší účinky léku, další na potlačení vedlejších účinků léku na vedlejší účinky atd.. Většina nákladů na tyto pacienty jde na pokladnu. Tohle ruinuje státní zdravotnictví zdaleka nejvíc. A dokud bude státní, nic nemotivuje ani pacienty ani doktory k šetření. No a mezi nima občas sedí nešťastník, který ještě pořád do systému přispívá, je mu na zdechnutí a jen se diví. Zde se opravdu zastavil čas.

Heloriorn

Re: Zajimave

Uživatel Tanguero napsal:
...

BTW a ty mi jiste rad reknes, co je muj skutecny problem, ze jo? :) Kdyz uz teda vis, ze ja jsem ten stamgast....

Pokud ma chlap kasilek, rymecku, teplotu atd. tak se napred zkousi lecit to doma sam(nejcasteji pres vikend) a kdyz vidi, ze to nepomaha, tak mu najednou nevypadne z hlavy, jak pouzivat telefon a objedna se k tomu doktorovi. Pokud se clovek neobjedna, tak je asi vcelku logicke, ze tam bude cekat, protoze plati, kdo driv prijde ten driv mele...

Kurna, kdyz ja v 8 rano zavolam sestricce, jestli bych se mohl na ten den objednat treba na 10, tak pokud je tam volno, tak mi sestricka ochotne vyhovi. A to neni zadny soukromy doktor, ale normalni obvodak. Asi je to o lidech a pokud mas doktora, ktery vuci tobe neni vstricny, tak ho zmen a jdi k nejakemu, ktery vstricny bude.

Jiste s temi duchodci je to problem, a resit ho nebude jednoduche, ale udelat se to bude muset. S timto zcela souhlasim. Ovsem nejak nevidim tu spojitost s tim, na co si stezuje autor clanku a temi duchodci. (Opravte mne, pokud jsem clanek autora pochopil spatne, ale mel jsem za to, ze si stezuje na to, ze zde nefunguji jiste sluzby, ktere ale z me osobni zkusenosti funguji, akorat asi ne u vsech doktoru.)

Josef Tětek

Re: Zajimave

Uživatel Heloriorn napsal:

Uživatel Tanguero napsal:
...

BTW a ty mi jiste rad reknes, co je muj skutecny problem, ze jo? :) Kdyz uz teda vis, ze ja jsem ten stamgast....

Pokud ma chlap kasilek, rymecku, teplotu atd. tak se napred zkousi lecit to doma sam(nejcasteji pres vikend) a kdyz vidi, ze to nepomaha, tak mu najednou nevypadne z hlavy, jak pouzivat telefon a objedna se k tomu doktorovi. Pokud se clovek neobjedna, tak je asi vcelku logicke, ze tam bude cekat, protoze plati, kdo driv prijde ten driv mele...

Kurna, kdyz ja v 8 rano zavolam sestricce, jestli bych se mohl na ten den objednat treba na 10, tak pokud je tam volno, tak mi sestricka ochotne vyhovi. A to neni zadny soukromy doktor, ale normalni obvodak. Asi je to o lidech a pokud mas doktora, ktery vuci tobe neni vstricny, tak ho zmen a jdi k nejakemu, ktery vstricny bude.

Jiste s temi duchodci je to problem, a resit ho nebude jednoduche, ale udelat se to bude muset. S timto zcela souhlasim. Ovsem nejak nevidim tu spojitost s tim, na co si stezuje autor clanku a temi duchodci. (Opravte mne, pokud jsem clanek autora pochopil spatne, ale mel jsem za to, ze si stezuje na to, ze zde nefunguji jiste sluzby, ktere ale z me osobni zkusenosti funguji, akorat asi ne u vsech doktoru.)

V podstatě sám popisujete problém, který se vyskytuje u všech státních služeb - "je to o lidech". Ano, je veliký zázrak, když si člověk v tom státním marasmu najde nadšeného a ochotného doktora (a jsou tací, díky bohu za ně). Problém je v tom, že státní systém takové lidi odrazuje a postupem času likviduje. To samé na školách - za celou dobu studií zš a sš si pamatuji jediného dobrého učitele, který byl opravdu výborný pedagog a disponoval přirozenou autoritou. Ostatní byli buďto rezignovaní na to cokoli studentům předat, či se nikdy učiteli stát ani neměli. Doktoři, učitelé, soudci, policisté - v těchto skupinách nejčastěji narazíte na zamindrákovaného sociopata, kterému je blaho "klienta" naprosto ukradené a většinou svou práci bere jako nástroj k manifestaci vlastní moci. Státní organizace v podstatě nemají systém, jak odfiltrovat kvalitní lidi od nekvalitních a motivovat zaměstnance k podávání kvalitního výkonu (tj. takového, který bude v souladu se zájmy zákazníka, nikoli zaměstnanců a systému).

Heloriorn

Re: Zajimave

Uživatel Josef Tětek napsal:

Uživatel Heloriorn napsal:

...
V podstatě sám popisujete problém, který se vyskytuje u všech státních služeb - "je to o lidech". Ano, je veliký zázrak, když si člověk v tom státním marasmu najde nadšeného a ochotného doktora (a jsou tací, díky bohu za ně). Problém je v tom, že státní systém takové lidi odrazuje a postupem času likviduje. To samé na školách - za celou dobu studií zš a sš si pamatuji jediného dobrého učitele, který byl opravdu výborný pedagog a disponoval přirozenou autoritou. Ostatní byli buďto rezignovaní na to cokoli studentům předat, či se nikdy učiteli stát ani neměli. Doktoři, učitelé, soudci, policisté - v těchto skupinách nejčastěji narazíte na zamindrákovaného sociopata, kterému je blaho "klienta" naprosto ukradené a většinou svou práci bere jako nástroj k manifestaci vlastní moci. Státní organizace v podstatě nemají systém, jak odfiltrovat kvalitní lidi od nekvalitních a motivovat zaměstnance k podávání kvalitního výkonu (tj. takového, který bude v souladu se zájmy zákazníka, nikoli zaměstnanců a systému).


Ano ten problem lidi tu je. Za sebe mohu rici, ze jsem mel na ucitele a i jine statni zamestnance, kdyz jsem potreboval, velke stesti a narazil jsem v 95% pripadu na schopne, slusne a vstricne lidi. Nemohu tudiz nejak moc srovnavat zkusenost s ostatnimi, ale je mi jasne, ze i Vami popisovani jedinci se jiste vyskytuji a neni jich male procento.
Ten problem systemu motivace a kvality ve statnich institucich je veliky. Ale nejak mi neni jasne, proc statni organizace nemaji system a vekle komercni firmy tento system maji. Podle mne zde totiz system je, ale je neochota ho uplatnovat (a verte, ze v malem meritku se na nekterych pracovistich uplatnuje a relativne i funguje - osobni zkusenost).

No ponekud se nam debata odklani od puvodniho tematu clanku, coz nerad vidim. Takze za sebe uzaviram tuto debatu a preji vsem prijemny den.

P.S. pro uzvatele Tanguero, abych mohl s klidem opustit tuto diskus: Ano prasky na tlak mne neleci, ale zmirnuji me priznaky. Mam chronicky zanet ledin a ten je ponekud nelecitelny.....

HynekRk

Re: Čekací lhůta

Uživatel Ivana Ebuová napsal:

Uživatel HynekRk napsal:

...

http://firma.sluzby.cz/plicni-ambulance-brno-burdova

...zkuste soukromého lékaře.

P.S.: Pro recepty si posílám k obvoďačce manžela. Vše je o domluvě. Někde se čeká jinde ne. K doktorovi jdu jen když mne něco bolí. Nerada jako každý. Ale s výpočtem produktivity práce bych to nespojovala. Už dnes se u nás dělá skoro jak v Asii. Spíš bych se naučila víc relaxovat - jako ve Francii - obědy v délce 2 hodin a v podnikových kanýnách běžně výběr dobrého vína. Pohoda a klídek a chorob bude míň. A na některé věci prostě kašlat a neřešit je. Pokud nejde o život.


Já tam naštěstí byl jednorázově. Ale od jiných vím, že je to tam pořád dost problém. Bohužel moje obvodačka posílá lidi pořád tam. Šílené to tam bylo i na urologii, ale podařilo se mi dostat jinam, kde se čeká cca jen 0.5 až 1 hodinu. Ale je pravda, že na alergologii mám hodně dlouhé objednávací lhůty, zkoušel jsem teď i jinde, objednávací lhůty o něco kratší, ale návštěva zabrala 2.5 hodiny bez cesty. Jinak znám naopak případy, kde příjde pár lidí denně. Například k zubařce, a také ke kožní, bohužel ne k té, ke které zrovna chodím (chodím si tam pouze pro lék, který je pouze na předpis, 30 Kč návštěva, 30 Kč recept + peníze za práci doktorky a sestry, a to vše za lék, který stojí jinak 55 Kč), ta je naopak přetížená, ale vedlejší ordinace má třetinovou návštěvnost.

HynekRk

Re: Zajimave

Uživatel Heloriorn napsal:

Ten problem systemu motivace a kvality ve statnich institucich je veliky. Ale nejak mi neni jasne, proc statni organizace nemaji system a velke komercni firmy tento system maji. Podle mne zde totiz system je, ale je neochota ho uplatnovat (a verte, ze v malem meritku se na nekterych pracovistich uplatnuje a relativne i funguje - osobni zkusenost).


Protože nehospodaří v režimu zisku a ztráty. Ale pokud vezmeme opravdu velké firmy, které jsou příliš velké na to, aby padly, tak se tam někdy začínají podobné problémy rýsovat. U státy si nějak moc nemyslím, že je to o malém nebo velkém, ale spíše o konkrétní povaze konkrétních lidí. Někdo je nadšenec a jiný je otráven. Nadšence lze najít i ve velkém úřadě. Problém však je, že nadšenců je jen určité procento. Ostatní preferují vydat na práci, co nejméně času a dostat za ni, co nejvíce.

Ivana Ebuová

Re: Čekací lhůta

Uživatel HynekRk napsal:

Uživatel Ivana Ebuová napsal:

...

Já tam naštěstí byl jednorázově. Ale od jiných vím, že je to tam pořád dost problém. Bohužel moje obvodačka posílá lidi pořád tam. Šílené to tam bylo i na urologii, ale podařilo se mi dostat jinam, kde se čeká cca jen 0.5 až 1 hodinu. Ale je pravda, že na alergologii mám hodně dlouhé objednávací lhůty, zkoušel jsem teď i jinde, objednávací lhůty o něco kratší, ale návštěva zabrala 2.5 hodiny bez cesty. Jinak znám naopak případy, kde příjde pár lidí denně. Například k zubařce, a také ke kožní, bohužel ne k té, ke které zrovna chodím (chodím si tam pouze pro lék, který je pouze na předpis, 30 Kč návštěva, 30 Kč recept + peníze za práci doktorky a sestry, a to vše za lék, který stojí jinak 55 Kč), ta je naopak přetížená, ale vedlejší ordinace má třetinovou návštěvnost.


...no právě, na Zahradníkové jsem byla za tu dobu, co jsem v Brně (32 let) asi 20x a je to tam furt stejný - i záchody. Vždycky jsem si vyčekala hodiny s něčím, s čím mě poslala obvoďačka a pak jsem tam už nešla, páč ta návštěva dopadla tak, že jsem tam byla jen proto, že obvoďačka potřebovala další vyšetření - roentgen, rozbor krve, pohovor u odborného lékaře. Výsledkem byl předpis léku, který jsem brala 1x nebo přestala brát, protože mne už nic nebolelo nebo jsem se rozhodla, že se na to můžu vykašlat a šlo to i bez něj. Takže teď, když mi něco je (1x za cca 5 let), tak si pošlu manžela k obvoďačce a rovnou mu řeknu, co mi má napsat. A poléčím se doma sama, ušetřím si čas a našemu zdravotnictví peníze za moje ošetření. Manžel chodil i na tu alergologii a taky na nic. Zyrtec nebo Zodac si občas nechá napsat u obvoďačky a taky se vykašlal na objednávání se na měsíce dopředu. Teď se rozhodl, že nebude jíst vepřové maso a tvrdí mi, že se mu zmizela alergie. Takže já bych navrhovala, aby se člověk naučil znát svoje tělo a pak si s lékařem jen vyměňoval e-maily s předpisem. A ušetřený čas věnoval zábavě a nezdravému způsobu života...:-)

Petr Málek

Re:

Moje nedávné návštěvy u doktora:

2011 - oční. Nejdříve na pohotovost, cca půl hodiny. První kontrola opět pohotovost, opět tak půl hodiny. Poté kontrola v pracovní den mimo místo trvalého bydliště - tehdy jsem totiž dojížděl za prací do Prahy - nejdřív návštěva fakultky na Karláku, kde jsem dostal zjebáno, že tam kontroly nedělají a co si vůbec dovoluju tam lézt. Přece každej debil musí vědět, že ve fakultní nemocnici se kontroly nedělají. Takže zbytečná půlhodinová cesta a půl hodiny bloudění po areálu a nechávání si nadávat. Následné objednání k normálnímu detašovanému očaři, doba v čekárně už nevím, podle mě tak půl hodiny. Celkem ztraceny 2,5 hodiny.

2013 - kožní. Jen díky tomu, že jsem vstal v 5:00, tak abych byl u doktorky v 6:30 mezi prvními pacienty, jsem čekal pouhých 45 minut. K tomu minimálně půl hodiny cesta. Za čas kontrola - to samé. Celkem ztraceno 2,5 hodiny.

2013 - ušní. Opět nejdříve pohotovost, protože v 17:00, když jsem se dostal z práce, samozřejmě normální doktor dávno nepracuje. Půl hodiny cesta, půl hodiny čekání. Prý se mi ale můžou jen do ucha podívat - audio vyšetření (trvající tak 5 minut a s použitím takřka plně automatického přístroje) totiž dělají jen od 8:00 do 14:00. Takže druhý den znovu. Opět půl hodiny cesta a v čekárně cca hodina. Další 2,5 hodiny ztraceny.

Jak je vidět, tak půl hodiny v čekárně je nezbytné minimum a se železnou pravidelností každý problém vychází na 2,5 hodiny celkem.

Vůbec jsem nepočítal, že jsem minimálně jednou do roka nemocný s virózou, to k doktoru radši ani nechodím a nasazuji osvědčené kalibry Preventan, Coldrex, Anginal, Bioparox, Stoptusin, Oscillococcinum, postel, zázvorový čaj s medem apod. Díky tomu jsem za pár dní fit a nemusím trávit další hodiny v čekárně, kde mi chrchlající důchodci přivodí ještě víc bacilů, než jsem původně měl.

Mám ale i dva šťastnější případy: když jsem si šel, zcela zdravý, pro naprosto zbytečný, státem vyžadovaný lékařský posudek, to jsem šel na řadu hned. Vzali mě dřív než řadu nemocných, starých lidí.
A když jdu k zubaři (který je navíc velmi kvalitní), jdu na řadu taky hned. Důvod? Zubařka je známá.

Prostě sociální rovnost a spravedlnost nade vše.

Z nějakého magického důvodu jsem ale podobné problémy nezaznamenal v podnicích jako kadeřnictví, restaurace, banka, obchod apod. Zajímavé :-)

Ivana Ebuová

Re:

Uživatel Petr Málek napsal:

Moje nedávné návštěvy u doktora:

2011 - oční. Nejdříve na pohotovost, cca půl hodiny. První kontrola opět pohotovost, opět tak půl hodiny. Poté kontrola v pracovní den mimo místo trvalého bydliště - tehdy jsem totiž dojížděl za prací do Prahy - nejdřív návštěva fakultky na Karláku, kde jsem dostal zjebáno, že tam kontroly nedělají a co si vůbec dovoluju tam lézt. Přece každej debil musí vědět, že ve fakultní nemocnici se kontroly nedělají. Takže zbytečná půlhodinová cesta a půl hodiny bloudění po areálu a nechávání si nadávat. Následné objednání k normálnímu detašovanému očaři, doba v čekárně už nevím, podle mě tak půl hodiny. Celkem ztraceny 2,5 hodiny.

2013 - kožní. Jen díky tomu, že jsem vstal v 5:00, tak abych byl u doktorky v 6:30 mezi prvními pacienty, jsem čekal pouhých 45 minut. K tomu minimálně půl hodiny cesta. Za čas kontrola - to samé. Celkem ztraceno 2,5 hodiny.

2013 - ušní. Opět nejdříve pohotovost, protože v 17:00, když jsem se dostal z práce, samozřejmě normální doktor dávno nepracuje. Půl hodiny cesta, půl hodiny čekání. Prý se mi ale můžou jen do ucha podívat - audio vyšetření (trvající tak 5 minut a s použitím takřka plně automatického přístroje) totiž dělají jen od 8:00 do 14:00. Takže druhý den znovu. Opět půl hodiny cesta a v čekárně cca hodina. Další 2,5 hodiny ztraceny.

Jak je vidět, tak půl hodiny v čekárně je nezbytné minimum a se železnou pravidelností každý problém vychází na 2,5 hodiny celkem.

Vůbec jsem nepočítal, že jsem minimálně jednou do roka nemocný s virózou, to k doktoru radši ani nechodím a nasazuji osvědčené kalibry Preventan, Coldrex, Anginal, Bioparox, Stoptusin, Oscillococcinum, postel, zázvorový čaj s medem apod. Díky tomu jsem za pár dní fit a nemusím trávit další hodiny v čekárně, kde mi chrchlající důchodci přivodí ještě víc bacilů, než jsem původně měl.

Mám ale i dva šťastnější případy: když jsem si šel, zcela zdravý, pro naprosto zbytečný, státem vyžadovaný lékařský posudek, to jsem šel na řadu hned. Vzali mě dřív než řadu nemocných, starých lidí.
A když jdu k zubaři (který je navíc velmi kvalitní), jdu na řadu taky hned. Důvod? Zubařka je známá.

Prostě sociální rovnost a spravedlnost nade vše.

Z nějakého magického důvodu jsem ale podobné problémy nezaznamenal v podnicích jako kadeřnictví, restaurace, banka, obchod apod. Zajímavé :-)


...pane Málku, pokud se chcete k něčemu opravdu objektivně vyjadřovat (myslím vy všichni), tak byste měli být nejprve féroví. 1/2 hodiny u lékaře, pokud je před vámi pacient v ordinaci a pak jste na řadě Vy je minimum. Pokud je v čekárně dalších 10 lidí, potom má doktor na každého cca 1/2 hodiny nebo méně. Pokud méně, zavání to šlendriánem. A to si připočtěte slíkání a oblíkání, dotazy, které položíte lékaři vy sámi.

A k tomu kadeřnictví - pokud tam už jdu, tak vždy čekám alespoň 1/2 hodiny, přestože jsem objednaná na čas. Kadeřnice musí dodělat tu práci, kterou má rozdělánu přede mnou. Obchody - nikdy jste nestáli ve frontě u pokladny v hyperkrámě? Lež a účelová k tomu. Banka - vždy se čeká - ať už ve frontě před bankomatem nebo na přepážce na vyřízení předchozího klienta. Restaurace - číšník si objednávku veme hned, ale jídlo přinese až za..., pití většinou hned. Čeká se všude a rozumný člověk chápe, že pokud požaduje stejnou službu jako ostatní, kteří jsou v pořadí před ním (i u soukromého lékaře), tak prostě musí počkat, až na něj dojde řada. A předbíháním ostatních po známostech je sice příjemné, ale ne moc hezké (alespoň pro ty ostatní, co čekají až na ně přijde řada - zubař). Čus.

P.S. : ty 4 lajky taky o něčem hovoří. Klub kamarádů, co chce, aby všichni mysleli jako oni.

MarekJaklovský

Re:

Uživatel Ivana Ebuová napsal:

Uživatel Petr Málek napsal:

...

...pane Málku, pokud se chcete k něčemu opravdu objektivně vyjadřovat (myslím vy všichni), tak byste měli být nejprve féroví. 1/2 hodiny u lékaře, pokud je před vámi pacient v ordinaci a pak jste na řadě Vy je minimum. Pokud je v čekárně dalších 10 lidí, potom má doktor na každého cca 1/2 hodiny nebo méně. Pokud méně, zavání to šlendriánem. A to si připočtěte slíkání a oblíkání, dotazy, které položíte lékaři vy sámi.

A k tomu kadeřnictví - pokud tam už jdu, tak vždy čekám alespoň 1/2 hodiny, přestože jsem objednaná na čas. Kadeřnice musí dodělat tu práci, kterou má rozdělánu přede mnou. Obchody - nikdy jste nestáli ve frontě u pokladny v hyperkrámě? Lež a účelová k tomu. Banka - vždy se čeká - ať už ve frontě před bankomatem nebo na přepážce na vyřízení předchozího klienta. Restaurace - číšník si objednávku veme hned, ale jídlo přinese až za..., pití většinou hned. Čeká se všude a rozumný člověk chápe, že pokud požaduje stejnou službu jako ostatní, kteří jsou v pořadí před ním (i u soukromého lékaře), tak prostě musí počkat, až na něj dojde řada. A předbíháním ostatních po známostech je sice příjemné, ale ne moc hezké (alespoň pro ty ostatní, co čekají až na ně přijde řada - zubař). Čus.

P.S. : ty 4 lajky taky o něčem hovoří. Klub kamarádů, co chce, aby všichni mysleli jako oni.

Přirozeně nemůžeme mít všechno hned, ale uznejte, že mezi čekáním na státem financované/provozované služby a čekáním na zákazníkem financované služby je výrazný rozdíl.

Jednoduše proto, že cena a kvalita služby není hodnocena/posuzována samotným klientem, ale nějakým unifikovaným systémovým mechanismem/pravidlem.

V komerční sféře jde nabídka poptávce naproti s vidinou zisku, ve státním se (s mírnou nadsázkou) nabídka schovává, aby ji poptávka náhodou nenašla :)
přidat komentář zpět na článek

Uživatelské menu

Login:
Heslo:
zapamatovat si mě
Nemáte zde účet?
Zaregistrujte se!
RSS feed
Atom feed