01. července 2012 14:42:25 | reagovat
Komentáře k článku USA - svobodná země?
O´ Pruz
Vymývačům zdar!
Zase jedna z těch povznášejících myšlenek.Moc se mi líbila ta úvodní stať "Svoboda bez majetku". No a když svoboda, tak to těm zaostalým domorodcům "těžko odlišit od života zvířat kolem nich" jednoduše a tím i svobodně ukradneme.
V tento okamžik začíná Nová epocha s majetkem, ale již vlastním.
Tomáš Fiala
Re: Vymývačům zdar!
Uživatel O´ Pruz napsal:Zase jedna z těch povznášejících myšlenek.
Moc se mi líbila ta úvodní stať "Svoboda bez majetku". No a když svoboda, tak to těm zaostalým domorodcům "těžko odlišit od života zvířat kolem nich" jednoduše a tím i svobodně ukradneme.
V tento okamžik začíná Nová epocha s majetkem, ale již vlastním.
Na novodobé osídlení Ameriky a s ním spojené chování k původním obyvatelům se můžeme dívat jakkoli kriticky. Jen ne jako na krádež. Protože nevím, že by indiánům bylo něco kradeno za účelem osídlení území. Pozemek indiáni nepovažovali za majetek. Pouze za volný prostor, na kterém žili. No a jednou přišel někdo - osadník a zachoval se zcela v souladu s jejich chápáním: obsadil prostor. Sami indiáni se tak chovali právě proto, že k půdě neznali nějaký vztah. Jen měl osadník navíc jednu schopnost. Ten prostor nějak vzdělat (učinit z něj pole, pastvinu, vesnici...) a ten který prostor, do kterého slovy článku svým úsilím otiskl své ego, prohlásit za svůj majetek. Měl na to právo, protože před ním to nikdo neučinil a nemohl si tak na ten prostor činit nárok, jako na svůj majetek. Indiáni žádným způsobem neoznačili loviště, které potřebovali pro svou obživu, jako "to je moje" - hraniční kameny/kůly nebo jiný, v daném civilizačním prostředí akceptovaný způsob. Vše, co vytvořil osadník svým úsilím měl právo prohlásit za "to je moje". Nemusel, nechtěl-li. Ale pak by se nemohl divit (podobně jako indiáni), že si to někdo přivlastní. Domnívám se, že kdyby osadník přišel na nějakým způsobem vymezené/označené území indiánského kmene, klidně by si od indiánů pronajmul/koupil pozemek na svou farmu. Jenže indiáni neznali majetkový vztah člověk-půda a nenárokovali si jej. Proto osadník, který přišel do volného prostoru, měl oprávněný dojem,že prostor nikomu nepatří, může jej svobodně zhodnotit a po té prohlásit za svůj majetek. Žádný osadník nikdy nepřišel do indiánské vesnice a neobsadil s rodinou nějaký stan. Tady měl jak pochopit, že ten stan postavil někdo jiný než on a že nemá právo ho užívat a respektoval čísi právo na stan, aniž by ho v životě viděl. U odlehlých, volných, prázdných, nijak neoznačených prostor tohle poznání nemohl nabýt. Když indiáni tento princip pochopili a snažili se jej uplatňovat bylo za a) pozdě a za b) nikdy nebyli schopni určit, odkud kam to "to je moje" sahá.
Jakoukoli jinou agresi, která se při obsazování nových území děla, uznávám. Ale krádež půdy ne.
Tomáš Fiala
Re: Vymývačům zdar!
Uživatel O´ Pruz napsal:Zase jedna z těch povznášejících myšlenek.
Moc se mi líbila ta úvodní stať "Svoboda bez majetku". No a když svoboda, tak to těm zaostalým domorodcům "těžko odlišit od života zvířat kolem nich" jednoduše a tím i svobodně ukradneme.
V tento okamžik začíná Nová epocha s majetkem, ale již vlastním.
Na novodobé osídlení Ameriky a s ním spojené chování k původním obyvatelům se můžeme dívat jakkoli kriticky. Jen ne jako na krádež. Protože nevím, že by indiánům bylo něco kradeno za účelem osídlení území. Pozemek indiáni nepovažovali za majetek. Pouze za volný prostor, na kterém žili. No a jednou přišel někdo - osadník a zachoval se zcela v souladu s jejich chápáním: obsadil prostor. Sami indiáni se tak chovali právě proto, že k půdě neznali nějaký vztah. Jen měl osadník navíc jednu schopnost. Ten prostor nějak vzdělat (učinit z něj pole, pastvinu, vesnici...) a ten který prostor, do kterého slovy článku svým úsilím otiskl své ego, prohlásit za svůj majetek. Měl na to právo, protože před ním to nikdo neučinil a nemohl si tak na ten prostor činit nárok, jako na svůj majetek. Indiáni žádným způsobem neoznačili loviště, které potřebovali pro svou obživu, jako "to je moje" - hraniční kameny/kůly nebo jiný, v daném civilizačním prostředí akceptovaný způsob. Vše, co vytvořil osadník svým úsilím měl právo prohlásit za "to je moje". Nemusel, nechtěl-li. Ale pak by se nemohl divit (podobně jako indiáni), že si to někdo přivlastní. Domnívám se, že kdyby osadník přišel na nějakým způsobem vymezené/označené území indiánského kmene, klidně by si od indiánů pronajmul/koupil pozemek na svou farmu. Jenže indiáni neznali majetkový vztah člověk-půda a nenárokovali si jej. Proto osadník, který přišel do volného prostoru, měl oprávněný dojem,že prostor nikomu nepatří, může jej svobodně zhodnotit a po té prohlásit za svůj majetek. Žádný osadník nikdy nepřišel do indiánské vesnice a neobsadil s rodinou nějaký stan. Tady měl jak pochopit, že ten stan postavil někdo jiný než on a že nemá právo ho užívat a respektoval čísi právo na stan, aniž by ho v životě viděl. U odlehlých, volných, prázdných, nijak neoznačených prostor tohle poznání nemohl nabýt. Když indiáni tento princip pochopili a snažili se jej uplatňovat bylo za a) pozdě a za b) nikdy nebyli schopni určit, odkud kam to "to je moje" sahá.
Jakoukoli jinou agresi, která se při obsazování nových území děla, uznávám. Ale krádež půdy ne.
Hugo
Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel Tomáš Fiala napsal:Uživatel O´ Pruz napsal:...
Na novodobé osídlení Ameriky a s ním spojené chování k původním obyvatelům se můžeme dívat jakkoli kriticky. Jen ne jako na krádež. Protože nevím, že by indiánům bylo něco kradeno za účelem osídlení území. Pozemek indiáni nepovažovali za majetek. Pouze za volný prostor, na kterém žili. No a jednou přišel někdo - osadník a zachoval se zcela v souladu s jejich chápáním: obsadil prostor. Sami indiáni se tak chovali právě proto, že k půdě neznali nějaký vztah. Jen měl osadník navíc jednu schopnost. Ten prostor nějak vzdělat (učinit z něj pole, pastvinu, vesnici...) a ten který prostor, do kterého slovy článku svým úsilím otiskl své ego, prohlásit za svůj majetek. Měl na to právo, protože před ním to nikdo neučinil a nemohl si tak na ten prostor činit nárok, jako na svůj majetek. Indiáni žádným způsobem neoznačili loviště, které potřebovali pro svou obživu, jako "to je moje" - hraniční kameny/kůly nebo jiný, v daném civilizačním prostředí akceptovaný způsob. Vše, co vytvořil osadník svým úsilím měl právo prohlásit za "to je moje". Nemusel, nechtěl-li. Ale pak by se nemohl divit (podobně jako indiáni), že si to někdo přivlastní. Domnívám se, že kdyby osadník přišel na nějakým způsobem vymezené/označené území indiánského kmene, klidně by si od indiánů pronajmul/koupil pozemek na svou farmu. Jenže indiáni neznali majetkový vztah člověk-půda a nenárokovali si jej. Proto osadník, který přišel do volného prostoru, měl oprávněný dojem,že prostor nikomu nepatří, může jej svobodně zhodnotit a po té prohlásit za svůj majetek. Žádný osadník nikdy nepřišel do indiánské vesnice a neobsadil s rodinou nějaký stan. Tady měl jak pochopit, že ten stan postavil někdo jiný než on a že nemá právo ho užívat a respektoval čísi právo na stan, aniž by ho v životě viděl. U odlehlých, volných, prázdných, nijak neoznačených prostor tohle poznání nemohl nabýt. Když indiáni tento princip pochopili a snažili se jej uplatňovat bylo za a) pozdě a za b) nikdy nebyli schopni určit, odkud kam to "to je moje" sahá.
Jakoukoli jinou agresi, která se při obsazování nových území děla, uznávám. Ale krádež půdy ne.
Ale to jste krásně popsal kulturní primitivismus a barbarství, které později bylo pro USA typické. Vtrhnout na cizí území, kde platí jiné hodnoty, jiné mentální konstrukty atd., vzít pušky, ploty a dráty a říct, tak od ted to tady bude tak a tak a komu se to nelíbí at se podřídí nebo chcípne. Přežít nebo chcípnout - to je vlastně vaše heslo, že? No, o mnohém to vypovídá.
fin
To je opravdu divný článek
"Desítky tisíc" indiánů žijících spíš jako zvířata a nechápajících vlastnictví a tak dále a tak dále...autore, tohle se vážně nepovedlo. Jestli jste chtěl napsat článek o tom, že dnes si v USA ani neodplivnete, aby vás nemonitoroval bezpilotní letou a že při podnikání platíte daně jak mourovatej, tak musím říct, že se vám to dost zvrhlo. A to od začátku článku.Tomáš Fiala
Re: Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel Hugo napsal:Uživatel Tomáš Fiala napsal:...
Ale to jste krásně popsal kulturní primitivismus a barbarství, které později bylo pro USA typické. Vtrhnout na cizí území, kde platí jiné hodnoty, jiné mentální konstrukty atd., vzít pušky, ploty a dráty a říct, tak od ted to tady bude tak a tak a komu se to nelíbí at se podřídí nebo chcípne. Přežít nebo chcípnout - to je vlastně vaše heslo, že? No, o mnohém to vypovídá.
Vzít si na Zemi něco, co zjevně nikomu nepatří, používat to k svému prospěchu a chránit si to, aby mi to mohlo prospěch přinášet i dál, je zcela standardní "mentální konstrukt" v jakékoli kultuře. To území přeci nebylo cizí. To území bylo totiž ničí. Indiáni je jako svůj majetek nechápali a nechránili si jej. Naopak se osadníci nevědomky chovali přesně podle indiánských "mentálních konstruktů": najít si volný prostor k životu, obsadit a užívat jej. Indiáni tak sami činili a mnohokrát kvůli obsazení nějakého území klidně vyhnali/vyvraždili původní kmen. Což osadníci nedělali a hledali zcela prázdná místa ve volné přírodě. Právě proto, že indiáni neznali vztah člověk-půda, sami nepovažovali obsazení území užívané jiným kmenem za krádež. Pro toho osadníka to najednou krádež je jen proto, že vztah člověk-půda zná a dokáže uplatnit? Bizon nikomu nepatřil, dokud ho indián neulovil. Pak o něm ale přeci prohlásil "to je moje" a chránil si ho. S územím to holt nedělal, tak si ho někdo vzal stejně, jako indián bizona. Jestliže osadník přišel na území, jež zjevně nikomu nepatřilo, zoral tam kus půdy a vypěstoval na ní obilí. Kde vidíte nějakou jeho agresi? Pak přišli indiáni a to obilí mu zapálili... Jaký místní "mentální konstrukt" k tomu měli? Sami půdu nepovažovali za ""to je moje", takže jaký konstrukt máte na mysli? Přitom ale soukromé vlastnictví znali - tenhle stan/luk/oblečení/jídlo... "to je moje". A tady zcela vědomně ničili cizí majetek (navíc obživu!!!), který podle jejich "mentálních konstruktů" nijak nenarušoval jejich práva ani jejich existenci. Osadník jim nijak neměl důvod bránit a určitě nebránil lovu v okolí jeho farmy. Sám měl s farmařením starostí dost. Škoda, že indiáni nedokázali využít ve svém sousedství přítomnost někoho, kdo umí chovat krávy, pěstovat obilí a píct chleba. Nemuseli by se blbci pracně honit za bizonama. Kdyby mu nabídli služby činění hovězích kůží a zručnost svých švadlen a "ševců", mohli se mít obě strany o kousek líp :-). Takhle jen postupně osadníky naštvali a jak to bohužel dopadlo víme. Ve svém příspěvku píšu, že osadníci respektovali území, které zjevně měli jak považovat za cizí. A respektovali ho, i když bylo označeno způsobem, který byl odlišný od zvyklostí v Evropě. Nebo ani nebylo označeno, jen prostě existovalo a nemuselo být ani někde zaznamenáno na bizoní kůži s označením majitele. Prostě indiánskou vesnici nepoužili, protože to byl zjevně statek, který nevznikl jejich úsilím. A ten, jehož úsilím tento statek vznikl, by si nárokoval majetková práva k němu. Volnou přírodu na kontinentu nemohli považovat za cizí území, protože si ji jako majetek nikdo nenárokoval.
Agrese páchané vládami nejen USA jsou častokrát předmětem kritiky na misesu. Takže střílíte na špatný terč.
"Přežít nebo chcípnout"... Když nepřežiju, tak budu mrtvý. A já žít chci. Jestli Vám to připadá tak strašně odporné, je to Váš problém.
O´ Pruz
Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel Tomáš Fiala napsal:argumentace omluvou krádeži půdy mi přišla vskutku velmi pokleslá. Jde o klasickou vyčůranost liberteriánů.
Přijde mi to jako tlustá čára za moji krádeží s následným křikem o ochraně soukromého vlastnictví. Moc pěkná vychcanost!
Již to začínám vše chápat!
Tomáš Fiala
Re: Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel O´ Pruz napsal:Uživatel Tomáš Fiala napsal:
argumentace omluvou krádeži půdy mi přišla vskutku velmi pokleslá. Jde o klasickou vyčůranost liberteriánů.
Přijde mi to jako tlustá čára za moji krádeží s následným křikem o ochraně soukromého vlastnictví. Moc pěkná vychcanost!
Již to začínám vše chápat!
Indiáni nepovažovali půdu za majetek a už vůbec ne svůj majetek. Všechno (zvířata, rostliny, půda, suroviny), co "leží" ve volné přírodě, nikdo k tomu nevznáší majetková práva a zjevně to není statek vzniklý cizím úsilím, si mohu volně vzít a užívat. Ale laskavě nezapomeňte na to "ve volné přírodě". Tedy musí jít o prostor, který ať už na základě všeobecných nebo místních zvyklostí není zjevně někým vlastněn. Majetek sám musí být přesně definovatelný. Tedy i půda, která mi patří, musí mít jasné hranice. Jinak nemohu uplatňovat vlastnická práva, pokud nevím, co mi vlastně patří. Když si šel indián "soukromě" ulovit koroptev, neobviňovali ho ostatní z kmene, že něco krade. Bral si volně z volné přírody. V okamžiku, kdy koroptev ulovil, byla jeho a teprve tehdy na ni neměl nikdo jiný nárok. Nemůže to (obsazení půdy osadníky ve volné přírodě) tedy být krádež. Vychcat se klidně jděte. Kéž byste jednou pochopil, aby Váš nesouhlas s libertariánstvím vycházel z něčeho racionálního.
Central Scrutinizer
Re: Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel Hugo napsal:Uživatel Tomáš Fiala napsal:...
Ale to jste krásně popsal kulturní primitivismus a barbarství, které později bylo pro USA typické. Vtrhnout na cizí území, kde platí jiné hodnoty, jiné mentální konstrukty atd., vzít pušky, ploty a dráty a říct, tak od ted to tady bude tak a tak a komu se to nelíbí at se podřídí nebo chcípne. Přežít nebo chcípnout - to je vlastně vaše heslo, že? No, o mnohém to vypovídá.
Pan Fiala se nám tu vydělal mimo mísu a ještě se v tom válí.
Možná nám vysvětlí, proč ti původní obyvatelé kteří "vztah člověk-půda" "nenárokovali", tak tvrdě bojovali pro obhájení právě těchto území a zdrojů jak mezi sebou, tak s "civilizovanými" barbary z Evropy.
Central Scrutinizer
Re: Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel O´ Pruz napsal:Uživatel Tomáš Fiala napsal:
argumentace omluvou krádeži půdy mi přišla vskutku velmi pokleslá. Jde o klasickou vyčůranost liberteriánů.
Přijde mi to jako tlustá čára za moji krádeží s následným křikem o ochraně soukromého vlastnictví. Moc pěkná vychcanost!
Již to začínám vše chápat!
Přesně tak.
Dám ty Fialový zblitky přečíst zdejším "native people".
Oni dnes cestují (i do Evropy) a chodí v botách s ocelovými špicemi.
Už se těším, až se přijede "homesteadovat"... vlastně spíš homosteadovat.
Nakrmíme s ním Huskies.
Central Scrutinizer
Re: Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel O´ Pruz napsal:Uživatel Tomáš Fiala napsal:
argumentace omluvou krádeži půdy mi přišla vskutku velmi pokleslá. Jde o klasickou vyčůranost liberteriánů.
Přijde mi to jako tlustá čára za moji krádeží s následným křikem o ochraně soukromého vlastnictví. Moc pěkná vychcanost!
Již to začínám vše chápat!
A ještě jednou, opraveno:
Přesně tak.
Dám ty Fialový zblitky přečíst zdejším "native people".
Oni dnes cestují (i do Evropy) a chodí v botách s ocelovými špicemi.
Už se těším, až sem přijede "homesteadovat"... vlastně spíš homosteadovat.
Nakrmíme s ním Huskies.
Central Scrutinizer
Re: Re: Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel Tomáš Fiala napsal:Uživatel Hugo napsal:...
Vzít si na Zemi něco, co zjevně nikomu nepatří, používat to k svému prospěchu a chránit si to, aby mi to mohlo prospěch přinášet i dál, je zcela standardní "mentální konstrukt" v jakékoli kultuře. To území přeci nebylo cizí. To území bylo totiž ničí. Indiáni je jako svůj majetek nechápali a nechránili si jej. Naopak se osadníci nevědomky chovali přesně podle indiánských "mentálních konstruktů": najít si volný prostor k životu, obsadit a užívat jej. Indiáni tak sami činili a mnohokrát kvůli obsazení nějakého území klidně vyhnali/vyvraždili původní kmen. Což osadníci nedělali a hledali zcela prázdná místa ve volné přírodě. Právě proto, že indiáni neznali vztah člověk-půda, sami nepovažovali obsazení území užívané jiným kmenem za krádež. Pro toho osadníka to najednou krádež je jen proto, že vztah člověk-půda zná a dokáže uplatnit? Bizon nikomu nepatřil, dokud ho indián neulovil. Pak o něm ale přeci prohlásil "to je moje" a chránil si ho. S územím to holt nedělal, tak si ho někdo vzal stejně, jako indián bizona. Jestliže osadník přišel na území, jež zjevně nikomu nepatřilo, zoral tam kus půdy a vypěstoval na ní obilí. Kde vidíte nějakou jeho agresi? Pak přišli indiáni a to obilí mu zapálili... Jaký místní "mentální konstrukt" k tomu měli? Sami půdu nepovažovali za ""to je moje", takže jaký konstrukt máte na mysli? Přitom ale soukromé vlastnictví znali - tenhle stan/luk/oblečení/jídlo... "to je moje". A tady zcela vědomně ničili cizí majetek (navíc obživu!!!), který podle jejich "mentálních konstruktů" nijak nenarušoval jejich práva ani jejich existenci. Osadník jim nijak neměl důvod bránit a určitě nebránil lovu v okolí jeho farmy. Sám měl s farmařením starostí dost. Škoda, že indiáni nedokázali využít ve svém sousedství přítomnost někoho, kdo umí chovat krávy, pěstovat obilí a píct chleba. Nemuseli by se blbci pracně honit za bizonama. Kdyby mu nabídli služby činění hovězích kůží a zručnost svých švadlen a "ševců", mohli se mít obě strany o kousek líp :-). Takhle jen postupně osadníky naštvali a jak to bohužel dopadlo víme. Ve svém příspěvku píšu, že osadníci respektovali území, které zjevně měli jak považovat za cizí. A respektovali ho, i když bylo označeno způsobem, který byl odlišný od zvyklostí v Evropě. Nebo ani nebylo označeno, jen prostě existovalo a nemuselo být ani někde zaznamenáno na bizoní kůži s označením majitele. Prostě indiánskou vesnici nepoužili, protože to byl zjevně statek, který nevznikl jejich úsilím. A ten, jehož úsilím tento statek vznikl, by si nárokoval majetková práva k němu. Volnou přírodu na kontinentu nemohli považovat za cizí území, protože si ji jako majetek nikdo nenárokoval.
Agrese páchané vládami nejen USA jsou častokrát předmětem kritiky na misesu. Takže střílíte na špatný terč.
"Přežít nebo chcípnout"... Když nepřežiju, tak budu mrtvý. A já žít chci. Jestli Vám to připadá tak strašně odporné, je to Váš problém.
Tak jste mne nas.... že jsem Vám omylem dal palec nahoru.
Zde na Vás čeká jen to "chcípnout". Rád bych na týpky jako Vy dostal pracky.
Tomáš Fiala
Re: Re: Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel Central Scrutinizer napsal:Uživatel Hugo napsal:...
Pan Fiala se nám tu vydělal mimo mísu a ještě se v tom válí.
Možná nám vysvětlí, proč ti původní obyvatelé kteří "vztah člověk-půda" "nenárokovali", tak tvrdě bojovali pro obhájení právě těchto území a zdrojů jak mezi sebou, tak s "civilizovanými" barbary z Evropy.
Vy jste se pasoval na krále, že o sobě mluvíte v plurálu? Případně mi sdělte, koho zastupujete a komu "nám" to tedy mám vysvětlovat.
Proč někdo bojuje za něco, k čemu necítí majetková práva, se zeptejte jeho. Já to osobně považuju za hloupé jednání. Faktem je, že na rozdíl od jiných statků, k půdě skutečně neuplatňovali indiáni majetková práva. Bojovali o ni jako o jakýkoli jiný volný přírodní statek k využití a neuplatňovali na něj jako na volný statek majetkové právo, tedy ani sami nerespektovali právo toho, kdo ten statek již v tom okamžiku využíval. Každý živočich si hranice svého své území nějak označí, aby ostatní "měli jasno". Bohužel na tuhle jednoduchost indiáni nevím proč rezignovali. Že to tam nevypadalo jako v Somálsku, kde společenský "systém" kmenových válek neopustili dodnes, bylo dáno tím, že americký kontinent je dost rozlehlý a v té době neměli k dispozici kalašnikovy. Volný statek využíval ten, kdo byl silnější. No a přišel holt ještě silnější "kmen" - bílý muž. Indiáni měli smůlu. Doplatili na svůj hloupý konstrukt. Civilizace, která nepochopí a není schopna uplatňovat a respektovat majetková práva, je odkázána jen na sílu a postupně zaniká.
Tomáš Fiala
Re: Re: Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel Central Scrutinizer napsal:Uživatel O´ Pruz napsal:...
A ještě jednou, opraveno:
Přesně tak.
Dám ty Fialový zblitky přečíst zdejším "native people".
Oni dnes cestují (i do Evropy) a chodí v botách s ocelovými špicemi.
Už se těším, až sem přijede "homesteadovat"... vlastně spíš homosteadovat.
Nakrmíme s ním Huskies.
Jak se Vám žije bílý muži tam někde mezi native peoples na jejich dle Vás ukradené půdě? Není Vám stydno?
Pokud jde o boty, moje co nosím, mají taky ocelové špičky. To bude docela řinkot. :-)))
Klidně mi nadávejte. Já bez problémů snesu i vyhrocenou diskusi. Nejsem netýkavka, jako Vy. Jen byste mohl mezi nadávkama zkusit nějaký argument, ze kterého bych pochopil, kde se buď mýlím nebo kde se náš pohled na věc rozchází. Takhle, jen s nadávkama ad hominem, uznejte, to nemá cenu.
Hugo
Re: Re: Re: Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel Tomáš Fiala napsal:Uživatel Central Scrutinizer napsal:...
Vy jste se pasoval na krále, že o sobě mluvíte v plurálu? Případně mi sdělte, koho zastupujete a komu "nám" to tedy mám vysvětlovat.
Proč někdo bojuje za něco, k čemu necítí majetková práva, se zeptejte jeho. Já to osobně považuju za hloupé jednání. Faktem je, že na rozdíl od jiných statků, k půdě skutečně neuplatňovali indiáni majetková práva. Bojovali o ni jako o jakýkoli jiný volný přírodní statek k využití a neuplatňovali na něj jako na volný statek majetkové právo, tedy ani sami nerespektovali právo toho, kdo ten statek již v tom okamžiku využíval. Každý živočich si hranice svého své území nějak označí, aby ostatní "měli jasno". Bohužel na tuhle jednoduchost indiáni nevím proč rezignovali. Že to tam nevypadalo jako v Somálsku, kde společenský "systém" kmenových válek neopustili dodnes, bylo dáno tím, že americký kontinent je dost rozlehlý a v té době neměli k dispozici kalašnikovy. Volný statek využíval ten, kdo byl silnější. No a přišel holt ještě silnější "kmen" - bílý muž. Indiáni měli smůlu. Doplatili na svůj hloupý konstrukt. Civilizace, která nepochopí a není schopna uplatňovat a respektovat majetková práva, je odkázána jen na sílu a postupně zaniká.
No tak konečně jste to pojmenoval pravým jménem. Prostě bílý můž chtěl všechno pro sebe, tak jednoduše vyhubil slabší kmen. Tedy homesteadoval.
"Civilizace, která nepochopí a není schopna uplatňovat a respektovat majetková práva, je odkázána jen na sílu a postupně zaniká." To s tím zánikem je vtipný argument. Vzhledem k tomu, jak je historicky úspěšná anarchie.
Central Scrutinizer
Re: Re: Re: Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel Tomáš Fiala napsal:Uživatel Central Scrutinizer napsal:...
Vy jste se pasoval na krále, že o sobě mluvíte v plurálu? Případně mi sdělte, koho zastupujete a komu "nám" to tedy mám vysvětlovat.
Proč někdo bojuje za něco, k čemu necítí majetková práva, se zeptejte jeho. Já to osobně považuju za hloupé jednání. Faktem je, že na rozdíl od jiných statků, k půdě skutečně neuplatňovali indiáni majetková práva. Bojovali o ni jako o jakýkoli jiný volný přírodní statek k využití a neuplatňovali na něj jako na volný statek majetkové právo, tedy ani sami nerespektovali právo toho, kdo ten statek již v tom okamžiku využíval. Každý živočich si hranice svého své území nějak označí, aby ostatní "měli jasno". Bohužel na tuhle jednoduchost indiáni nevím proč rezignovali. Že to tam nevypadalo jako v Somálsku, kde společenský "systém" kmenových válek neopustili dodnes, bylo dáno tím, že americký kontinent je dost rozlehlý a v té době neměli k dispozici kalašnikovy. Volný statek využíval ten, kdo byl silnější. No a přišel holt ještě silnější "kmen" - bílý muž. Indiáni měli smůlu. Doplatili na svůj hloupý konstrukt. Civilizace, která nepochopí a není schopna uplatňovat a respektovat majetková práva, je odkázána jen na sílu a postupně zaniká.
Mluvím za sebe a za své přátele z několika kmenů.
O "natives" v Kanadě a USA víte velký kulový.
Hranice mezi lovišti jednotlivých kmenů byly vždy jasné a k bojům docházelo když se v některém kmenu objevili týpci jako Vy.
Dnes mají větší vzdělání než o jakém Vy si podle Vašich keců můžete nechat jen zdát.
Označovat je za "živočichy" je opravdu hra s ohněm. Bez nadsázky.
Aby jste si neukousl víc než svedete sežvýkat.
Jak snadné Vás bude najít? Zamyslete se nad tím.
Hugo
Re: Re: Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel Central Scrutinizer napsal:Uživatel Hugo napsal:...
Pan Fiala se nám tu vydělal mimo mísu a ještě se v tom válí.
Možná nám vysvětlí, proč ti původní obyvatelé kteří "vztah člověk-půda" "nenárokovali", tak tvrdě bojovali pro obhájení právě těchto území a zdrojů jak mezi sebou, tak s "civilizovanými" barbary z Evropy.
Pan Fiala je psychopat, latentní masový vrah, jak se ostatně přiznal v diskuzi vedle. Takže se jeho představám o homesteadování nelze divit.
Central Scrutinizer
Re: Re: Re: Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel Hugo napsal:Uživatel Central Scrutinizer napsal:...
Pan Fiala je psychopat, latentní masový vrah, jak se ostatně přiznal v diskuzi vedle. Takže se jeho představám o homesteadování nelze divit.
Pod to se podepíši i já.
Central Scrutinizer
Re: Re: Re: Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel Tomáš Fiala napsal:Uživatel Central Scrutinizer napsal:...
Jak se Vám žije bílý muži tam někde mezi native peoples na jejich dle Vás ukradené půdě? Není Vám stydno?
Pokud jde o boty, moje co nosím, mají taky ocelové špičky. To bude docela řinkot. :-)))
Klidně mi nadávejte. Já bez problémů snesu i vyhrocenou diskusi. Nejsem netýkavka, jako Vy. Jen byste mohl mezi nadávkama zkusit nějaký argument, ze kterého bych pochopil, kde se buď mýlím nebo kde se náš pohled na věc rozchází. Takhle, jen s nadávkama ad hominem, uznejte, to nemá cenu.
Ad hominem? Ano, jistě. S Vámi to jinak nejde, you sick puppy.
O barvě mé pleti nic nevíte, tak si ten rasismus nabouchejte do špic.
Mimochodem, nemám se za co stydět.
Já tu neparazituji, já jsem se tu narodil a našim "native peoples" nevadím.
Naopak je zaměstnávám a férově platím.
.................................................................................................................................
Re: "Civilizace, která nepochopí a není schopna uplatňovat a respektovat majetková práva, je odkázána jen na sílu a postupně zaniká."
...
Opět dokazujete že o native peoples víte velký kulový.
Jejich populace rychle roste, mají dnes vlastní právníky a úspěšně získávají zpět mnoho z toho, o co je evropští "civilizovaní" barbaři okradli. Obrátili proti nim jejich vlastní zbraň.
Jestli něco zaniká, tak je to ten váš kocourkov. Brzy z vás nic nezbyde. LOL
Central Scrutinizer
Re: Re: Re: Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel Tomáš Fiala napsal:Uživatel Central Scrutinizer napsal:...
Jak se Vám žije bílý muži tam někde mezi native peoples na jejich dle Vás ukradené půdě? Není Vám stydno?
Pokud jde o boty, moje co nosím, mají taky ocelové špičky. To bude docela řinkot. :-)))
Klidně mi nadávejte. Já bez problémů snesu i vyhrocenou diskusi. Nejsem netýkavka, jako Vy. Jen byste mohl mezi nadávkama zkusit nějaký argument, ze kterého bych pochopil, kde se buď mýlím nebo kde se náš pohled na věc rozchází. Takhle, jen s nadávkama ad hominem, uznejte, to nemá cenu.
Jak se Vám žije tam někde v "české" kotlině? Není Vám stydno?
Odkud přitáhli Vaši předkové? Z Indie?
V kronikách zemí přes které táhli píší o tom, že "po nich tráva 100 let nerostla".
I ty vámi nenáviděné cikány jste si tam přitáhli s sebou, jako otroky a služebníky.
Dejte pozor na to, aby palce po kterých šlapete nepatřily k zadku který budete zítra líbat.
Tomáš Fiala
Centrale
Pozorně jsem si teď přečetl celou naší diskusi. Opravdu jsem použil příměr k živočichům a bohužel jsem ho použil tak, že jste mohl nabýt dojmu, že tím indiány k živočichům přirovnávám. Ale vzhledem k tomu, že jsem o nich po celou diskusi mluvil jako o lidech, mohlo Vám dojít, že jsem to nejspíš jen neobratně formuloval. A za tu neobratnou formulaci se omlouvám. Vzhledem k tomu, že jsem u toho psaní sledoval fotbal, tahle možná souvislost mi unikla.Současnou např. vzdělanostní úrovní nelze vysvětlovat jednání lidí před x-set lety. Tehdy indiáni na severoamerickém kontinentu měli kulturu lovců a sběračů, založenou na kmenových půtkách. S historií nic neuděláme. Já třeba nejsem hrdý na historii hord zpovykanců, kteří loupili a vraždili po celé Evropě a dnes se tomu eufemisticky říká "hustitství". Ale se mnou nebo s dnešním českým národem to má pramálo společného, stejně jako staletí staré indiánské pranice s dnešními indiány. Kdyby mě měla urážet připomínka hlouposti našich předků před staletími, ukazovalo by to jen mou nevyspělost. Po celou diskusi jsem nikoho nenapadal, nikomu nevyhrožoval, nikoho neponižoval. Nikoho nemámj v úmyslu zkopat, zabít nebo předhodit psům. A to ani ty, kteří mi medovým hlasem vysvětlují, jak je pro mě úúúžasné, že jsem okrádán o 1/4 toho, co svou prací na tomhle světě vydobudu. Jo, jako fór jsem "zvednul hozenou rukavici" s okopáváním se okovanejma botama. Pouze jsem se snažil vysvětlit, proč nemůžu považovat za krádež přivlastnění si něčeho, co nikdo za svůj majetek nepovažuje. A jakkoli se potomci domorodců kdekoli na světě domáhají svých domělých minulých práv, která v té době buď neuplatňovali nebo uplatňovat nechtěli/neuměli, je teď bohužel pozdě. Nikdo rozumný však v současném světě nikomu nebrání získat cokoli (třeba i jakoby zpět) legitimním způsobem.
Ostatní nesmysly nebudu komentovat.
Tomáš Fiala
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel Central Scrutinizer napsal:Uživatel Tomáš Fiala napsal:...
Hranice mezi lovišti jednotlivých kmenů byly vždy jasné a k bojům docházelo když se v některém kmenu objevili týpci jako Vy.
Celá zmapovatelná historie indiánů je plná "příhod", kdy jeden indiánský kmen vytlačil z loviště původní kmen nebo dokonce zlikvidoval původní obyvatelstvo. Byli Arawakové, přišli jiní a najednou byli Arawakové jen v indiánském "dějepise". Takových případů je nepočítaně. Navíc celý severoamerický kontinent se v době příchodu Evropanů právě vzpamatoval z ekologické pohromy, kterou "nation" peoples přírodě způsobili. Idilické povídačky o tom, jak byla na americkém kontinentu mezi indiány pohodička-kafíčko berou při nezaujatém hledání informací za své. Jestli to současné potomky indiánů uráží, nemůžu za to.
Central Scrutinizer
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel Tomáš Fiala napsal:Uživatel Central Scrutinizer napsal:...
Celá zmapovatelná historie indiánů je plná "příhod", kdy jeden indiánský kmen vytlačil z loviště původní kmen nebo dokonce zlikvidoval původní obyvatelstvo. Byli Arawakové, přišli jiní a najednou byli Arawakové jen v indiánském "dějepise". Takových případů je nepočítaně. Navíc celý severoamerický kontinent se v době příchodu Evropanů právě vzpamatoval z ekologické pohromy, kterou "nation" peoples přírodě způsobili. Idilické povídačky o tom, jak byla na americkém kontinentu mezi indiány pohodička-kafíčko berou při nezaujatém hledání informací za své. Jestli to současné potomky indiánů uráží, nemůžu za to.
Re: "Navíc celý severoamerický kontinent se v době příchodu Evropanů právě vzpamatoval z ekologické pohromy, kterou "nation" peoples přírodě způsobili."
...
You just can not pull your foot out of your mouth, can you!
O jaké "ekologické pohromě, kterou "nation" peoples přírodě způsobili" tu píšete?
Central Scrutinizer
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vymývačům zdar!
Uživatel Tomáš Fiala napsal:Uživatel Central Scrutinizer napsal:...
Celá zmapovatelná historie indiánů je plná "příhod", kdy jeden indiánský kmen vytlačil z loviště původní kmen nebo dokonce zlikvidoval původní obyvatelstvo. Byli Arawakové, přišli jiní a najednou byli Arawakové jen v indiánském "dějepise". Takových případů je nepočítaně. Navíc celý severoamerický kontinent se v době příchodu Evropanů právě vzpamatoval z ekologické pohromy, kterou "nation" peoples přírodě způsobili. Idilické povídačky o tom, jak byla na americkém kontinentu mezi indiány pohodička-kafíčko berou při nezaujatém hledání informací za své. Jestli to současné potomky indiánů uráží, nemůžu za to.
A jak to vyvrací historický fakt že:
"Hranice mezi lovišti jednotlivých kmenů byly vždy jasné a k bojům docházelo když se v některém kmenu objevili týpci jako Vy."?
Historie "civilizovaných" (LOL) Evropanů není "plná "příhod"?
Central Scrutinizer
Re: Centrale
Uživatel Tomáš Fiala napsal:Pozorně jsem si teď přečetl celou naší diskusi. Opravdu jsem použil příměr k živočichům a bohužel jsem ho použil tak, že jste mohl nabýt dojmu, že tím indiány k živočichům přirovnávám. Ale vzhledem k tomu, že jsem o nich po celou diskusi mluvil jako o lidech, mohlo Vám dojít, že jsem to nejspíš jen neobratně formuloval. A za tu neobratnou formulaci se omlouvám. Vzhledem k tomu, že jsem u toho psaní sledoval fotbal, tahle možná souvislost mi unikla.
Současnou např. vzdělanostní úrovní nelze vysvětlovat jednání lidí před x-set lety. Tehdy indiáni na severoamerickém kontinentu měli kulturu lovců a sběračů, založenou na kmenových půtkách. S historií nic neuděláme. Já třeba nejsem hrdý na historii hord zpovykanců, kteří loupili a vraždili po celé Evropě a dnes se tomu eufemisticky říká "hustitství". Ale se mnou nebo s dnešním českým národem to má pramálo společného, stejně jako staletí staré indiánské pranice s dnešními indiány. Kdyby mě měla urážet připomínka hlouposti našich předků před staletími, ukazovalo by to jen mou nevyspělost. Po celou diskusi jsem nikoho nenapadal, nikomu nevyhrožoval, nikoho neponižoval. Nikoho nemámj v úmyslu zkopat, zabít nebo předhodit psům. A to ani ty, kteří mi medovým hlasem vysvětlují, jak je pro mě úúúžasné, že jsem okrádán o 1/4 toho, co svou prací na tomhle světě vydobudu. Jo, jako fór jsem "zvednul hozenou rukavici" s okopáváním se okovanejma botama. Pouze jsem se snažil vysvětlit, proč nemůžu považovat za krádež přivlastnění si něčeho, co nikdo za svůj majetek nepovažuje. A jakkoli se potomci domorodců kdekoli na světě domáhají svých domělých minulých práv, která v té době buď neuplatňovali nebo uplatňovat nechtěli/neuměli, je teď bohužel pozdě. Nikdo rozumný však v současném světě nikomu nebrání získat cokoli (třeba i jakoby zpět) legitimním způsobem.
Ostatní nesmysly nebudu komentovat.
Jaké "jakoby zpět". Jaké "jakoby"?
Návrat území a reparace vyhrávají u soudů.
Prostě jsou dnes schopni dokázat že "dlouhé nože" spáchaly řadu podvodů porušujících vlastní zákony a "treaties" které se nedají promlčet.
Central Scrutinizer
Re: Centrale
Uživatel Tomáš Fiala napsal:Pozorně jsem si teď přečetl celou naší diskusi. Opravdu jsem použil příměr k živočichům a bohužel jsem ho použil tak, že jste mohl nabýt dojmu, že tím indiány k živočichům přirovnávám. Ale vzhledem k tomu, že jsem o nich po celou diskusi mluvil jako o lidech, mohlo Vám dojít, že jsem to nejspíš jen neobratně formuloval. A za tu neobratnou formulaci se omlouvám. Vzhledem k tomu, že jsem u toho psaní sledoval fotbal, tahle možná souvislost mi unikla.
Současnou např. vzdělanostní úrovní nelze vysvětlovat jednání lidí před x-set lety. Tehdy indiáni na severoamerickém kontinentu měli kulturu lovců a sběračů, založenou na kmenových půtkách. S historií nic neuděláme. Já třeba nejsem hrdý na historii hord zpovykanců, kteří loupili a vraždili po celé Evropě a dnes se tomu eufemisticky říká "hustitství". Ale se mnou nebo s dnešním českým národem to má pramálo společného, stejně jako staletí staré indiánské pranice s dnešními indiány. Kdyby mě měla urážet připomínka hlouposti našich předků před staletími, ukazovalo by to jen mou nevyspělost. Po celou diskusi jsem nikoho nenapadal, nikomu nevyhrožoval, nikoho neponižoval. Nikoho nemámj v úmyslu zkopat, zabít nebo předhodit psům. A to ani ty, kteří mi medovým hlasem vysvětlují, jak je pro mě úúúžasné, že jsem okrádán o 1/4 toho, co svou prací na tomhle světě vydobudu. Jo, jako fór jsem "zvednul hozenou rukavici" s okopáváním se okovanejma botama. Pouze jsem se snažil vysvětlit, proč nemůžu považovat za krádež přivlastnění si něčeho, co nikdo za svůj majetek nepovažuje. A jakkoli se potomci domorodců kdekoli na světě domáhají svých domělých minulých práv, která v té době buď neuplatňovali nebo uplatňovat nechtěli/neuměli, je teď bohužel pozdě. Nikdo rozumný však v současném světě nikomu nebrání získat cokoli (třeba i jakoby zpět) legitimním způsobem.
Ostatní nesmysly nebudu komentovat.
Re: "A to ani ty, kteří mi medovým hlasem vysvětlují, jak je pro mě úúúžasné, že jsem okrádán o 1/4 toho, co svou prací na tomhle světě vydobudu."
...
A odkud jste sem přitáhl tenhle skvost.
Je to trapný úhybný manévr , opravdu melete posledního, že?
Celou diskusi tu pózujete jako superiorní Übermensch který má nadřazené právo oloupit ty co před Vámi vše nezamknou a neuvážou řetězem, ale když Vás někdo argumentačně přimáčkne, najednou kvičíte: "jsem okrádán o 1/4 toho, co svou prací na tomhle světě vydobudu." (nakradu).
Je mi z Vás zle.
SPA
Počet diskusných príspevkov
celkovo 27, Central Scrutinizer 13To je skóre.
Josef Tětek
Re: Počet diskusných príspevkov
Uživatel SPA napsal:celkovo 27, Central Scrutinizer 13
To je skóre.
Dětem začaly prázdniny :-).
Dobrý Den
Re: Re: Počet diskusných príspevkov
Uživatel Josef Tětek napsal:Uživatel SPA napsal:...
Dětem začaly prázdniny :-).
Bohužel nesnesitelní grafomani prázdniny nikdy nemají. :-)
catmouse
Re: Re: Re: Počet diskusných príspevkov
Uživatel Dobrý Den napsal:Uživatel Josef Tětek napsal:...
Bohužel nesnesitelní grafomani prázdniny nikdy nemají. :-)
Po čase jsem si zase přečetl výlevy pana CS (a Vopruze) a nějak jsem nemohl najít žádný "argument" jen zoufalství, jak jeho "native" friends si to vyřídí s p. Fialou a že vyhráli nějaké soudy v USA (což samozřejmě nevypovídá o ničem při "politickém" zadání).
Central Scrutinizer
?
Co to tu kvičí?catmouse
Re: ?
Uživatel Central Scrutinizer napsal:Co to tu kvičí?
No přece Vy a už dost dlouho.
Central Scrutinizer
Re: Re: ?
Uživatel catmouse napsal:Uživatel Central Scrutinizer napsal:...
No přece Vy a už dost dlouho.
Dávám Vám palec nahoru a lízátko.
Roman2
Věková skupina
Tento článek se příliš nepovedl. Kdyby tady byla sekce pro ještě-ne-náctileté, tak bych to snad dokázal pochopit, ale jinak nevím k čemu je taková mýtotvorba dobrá. Chápu, že příběhy oslovujou víc než hromada faktů, ale tohle nejde dobrým směrem.A ten "disclaimer" pod tím mě rozesmál.
Hugo
článek
Ted koukám na odkaz na původní blog. To psal Radek Hulán? :-)))Central Scrutinizer
Re: článek
Uživatel Hugo napsal:Ted koukám na odkaz na původní blog. To psal Radek Hulán? :-)))
Všechna práva vyhrazena. Copyright © 2003—2012 Radek Hulán naznačuje, že
Ondřej, jako správný anarcokolista/populista raději krade celá košťata, než nehotové proutí.
·[i]facepalm[/]
LOL
Central Scrutinizer
Ondřejovi
LektorskáKdyž strach máš, že se nenajíš, jak osel hlavou kývej,
a jestli něčí chleba jíš, pak jeho píseň zpívej,
své city zavři na zámek a mlčky snášej výtku,
a hlavně: zdrž se poznámek, když stačí na povídku.
Buď věřící jen natolik, jak se to líbí lidem,
buď protestant i katolík, buď buddhistou i Židem,
měj na paměti zásadu, že lží se úspěch získá,
znej, kterak bodnout zezadu, a tanči, jak se píská.
Znej rozhovory zapřádat a sedět nad dopisy
a beze studu vykrádat i cizí rukopisy,
neb ti, jimž smrdí lopata, vždy snadno prominou ti,
že radši kradeš košťata, než nehotové proutí.
Buď tím, co nejvíc vynese a co má větší cenu,
buď břečťan, který vine se vždy po silnějším kmenu,
znej používat nevěry co prostředníka zisku,
měj zásady co pověry, jež brání východisku.
Dbej, nechať každý zve tě rád, a přijď i s famílií,
a vydírej co literát, když už ti nenalijí,
buď Pompeius i Agrippa, buď Achilles i Hektor,
a máš-li trochu filipa, pak, synu můj, jsi lektor!