
Svoboda učení - část II.
Mises.cz: 01. března 2012, Peter Gray (přidal Jiří Košárek), komentářů: 43
Děti jsou přírodou navrženy tak, aby se vzdělávaly samy.
Mises.cz: 01. března 2012, Peter Gray (přidal Jiří Košárek), komentářů: 43
Děti jsou přírodou navrženy tak, aby se vzdělávaly samy.
Mises.cz: 29. února 2012, HynekRk, komentářů: 18
Kniha „Ekonomie dobra a zla“ od ekonoma Tomáše Sedláčka se stala bestsellerem. Přesto se domnívám, že je v některých směrech diskutabilní. Tím však netvrdím, že je tomu tak ve všech směrech.
Mises.cz: 28. února 2012, Jan Mašek, komentářů: 34
V následujících osmi útercích bude na stránkách Mises Institutu vycházet nový seriál článků na téma rakouská teorie hospodářských cyklů. Staňte se experty! Zde je první díl.
Mises.cz: 27. února 2012, Hans-Hermann Hoppe (přidal Dominik Stroukal), komentářů: 64
Chci demonstrovat, že pouze libertariánská etika soukromého vlastnictví může být ospravedlněna argumentací díky praxeologickým předpokladům argumentace samotné. Jakákoliv jiná, nelibertariánská etika musí být založena na porušení demonstrovaných preferencí.
Mises.cz: 26. února 2012, Russ Roberts (přidal Dominik Stroukal), komentářů: 38
Prezident může v krátkém období stimulovat ekonomiku asi tak, jako vy můžete nechat své dítě vyrůst o stopu za týden. Skutečný růst potřebuje čas. To nejlepší, co může prezident udělat, je pomoci vytvořit prostředí příznivé pro tento růst, když rozpoutá kreativitu lidí vlastního národa.
Mises.cz: 25. února 2012, Robert P. Murphy (přidal Martin Komrska), komentářů: 48
Finanční trhy pokračují v opakovaných vzestupech a pádech podle toho, jaké jsou poslední zprávy z Evropy.
Mises.cz: 24. února 2012, Filip Vačko, komentářů: 116
Väčšina ľudí sa zhodne na tom, že efektívny a spravodlivý právny systém je jednou z najdôležitejších vecí v spoločnosti.
Mises.cz: 23. února 2012, Peter Gray (přidal Jiří Košárek), komentářů: 32
Děti přicházejí na svět s vrozenými touhami vzdělávat se, které zahrnují touhu hrát si a prozkoumávat. Tento blog je primárně o těchto touhách a způsobech, kterými bychom mohli vytvořit prostředí pro učení, které je nepotlačuje, ale rozvíjí.
Mises.cz: 22. února 2012, Tereza Kakosová, komentářů: 39
Mnohokrát v životě jsem si ověřila, že stačí obyčejný selský rozum a určitá míra pozornosti a snadno vysledujete aktuální společenské problémy, pnutí i budoucí trendy.
Mises.cz: 21. února 2012, Murray N. Rothbard (přidal Jakub Skala), komentářů: 17
Pokud je stát skupina kořistníků, kdo potom tvoří stát?
Mises.cz: 20. února 2012, Russ Roberts (přidal Dominik Stroukal), komentářů: 12
Své politiky nazýváme svými zástupci a oni často tvrdí, že za nás bojují. Ale když nad tím přemýšlíme, uvědomíme si, že naše zájmy jsou různé, a tak žádný politik nemůže bojovat za nás za všechny. Naše zájmy a touhy jsou nevyhnutelně protichůdné a politici se nutně musí rozhodnout.
Mises.cz: 19. února 2012, Stephan Kinsella (přidal Jakub Skala), komentářů: 72
Duševní vlastnictví, minimálně ve formě patentů a copyrightů, nemůže být ospravedlněno.
Mises.cz: 18. února 2012, Mises.org (přidal Jan Zvěřina), komentářů: 16
Náš největší obdiv si zaslouží skupina podnikatelů, která je snad tou nejméně oceňovanou. Domácí učitelé rodičové nečekají na to, až politici a technokrati opraví rozbitý systém vzdělávání.
Mises.cz: 17. února 2012, Per Bylund (přidal Kolektiv Mises.cz), komentářů: 114
Z liberálního hlediska by mělo být jasné, že je třeba se zbavit všech licenčních požadavků včetně imigrace.
Mises.cz: 16. února 2012, Róbert Chovanculiak, komentářů: 13
Mladý vedecký pracovník Ekonomického ústavu SAV a pravidelný prispievateľ do denníku Pravda Ivan Lesay neprepásol jedinečnú príležitosť vyjadriť sa k téme Gorila. Keďže sa jedná o pracovníka Ekonomického ústavu, nie je snáď prehnané očakávať aspoň priemerné ekonomické vzdelanie.
Mises.cz: 15. února 2012, HynekRk, komentářů: 20
Zabývejme se situací, kdy je věda financována z veřejných rozpočtů. Pak však příjem nesouvisí přímo s produktem poskytovaným společnosti.